I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-01 21:36

Salladin - Why

Här är en låt som egentligen skulle ha varit med på Lost Souls EP:n. Men den togs inte med. Så nu istället får ni den här.
Texten och beatet och mixning står jag själv för.

Salladin - Why (ft. Dizzie)

Text:
Salladin
Producerad av: Salladin
Mixad av: Salladin
Mastrad: TG Studios

Länken
http://www.speedyshare.com/812382909.html 

Var vänlig och kommentera vad du tycker om låten !!!

Peace, Love & Respekt
//Salladin

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-01 22:43
Ska försöka ge så utförligt och konstruktivt som möjligt.

Texten
Innehållet i låten är bra och rimmen var rätt så sköna också. Budskapet är ju bra, varför vissa gör sånt skit som de gör.

Texten skulle väl få 8/10

Rappen
Visst, du rappade bra, och vissa delar av låten kändes du verkligen som en "riktig" rappare. Med riktig menar jag sån som vet vad de sysslar med. Flowet var rätt så jobbigt ibland och det är vad jag tycker du ska träna upp lite för att bli ännu bättre. Du hade inlevelse också, och det är väldigt positivt (även fast det kunde kännas lite överdrivet).

Rappen skulle väl få 7/10

Beatet
Beatet gillade jag ganska mycket. Jag har alltid varit svag för orientaliska ljud och dessutom har det en skön rhytm. Produktion är verkligen din sak!

Beatet skulle väl få 9/10

Summering
Du hade både positiva och negativa delar.

Positiva:
Texten hade bra innehåll. Sköna rim.
Rappen var skön stundvis.
Beatet hade skön rhytm med skön slinga.

Negativa:
Flowet var lite jobbigt vid vissa tillfällen.
Inlevelsen kändes lite för överdriven ibland.

Låten: 7,5/10

Träna på så kommer det bli riktigt bra.
Wazaaaa

2007-08-01 23:12
yea main det är diggas beatet är över feet arabi style det är tungt main...

fytet var vel inte det bästa men det är abra att öva tycker ni lägger  det bra i övrigt mixen var bra,rösterna är sköna reffen var bra fast lite enformig då.. men kämpa ja låvar det kommer one love
www.sds.studio.nu

2007-08-01 23:51
supp dou.
Alright... Låten i sig är helt ok måste jag säga men det är lurigt att lyssna jättejättenoga på låten nu för ja sitter på en tanig liten laptop med taskiga högtalare.

Texten:
Du har alltid varit helt okej när det kommer till sådana här politiska/samhällskritiska texter och jag tycker du lyckas ännu en gång men du har inte jätte avancerade rim dock..
7/10

Flow/Delivery/Rap:
Du har skitnice flow och bra sångröst också! =)
Du flowar cleant men på din "Sadam Hussein"-rad så tappar du allt... det låter så oldschool (negativt) när du lägger just den raden. För övrigt är det helt ok!
7/10

Beatet:
Beatet var asskönt! Inget ja själv hade kickat på direkt men din rap passar så jävla bra på sådana arabiska/orientaliska slingor!
9/10

Dock lite taskig mixning men det kan nog bero mycket på laptopens högtalare.
Hursomhelst tycker jag, som Chub, att låten ligger runt 7,5/10!

Fortsätt droppa sånthär!  Keep up the good work.
Peys /TrettonfromLPA
Rappat skitlänge.

2007-08-02 00:13

Sounds nice my man!

Keep up tha good shitt! Peace

Louie Berg ger sitt bidrag till mångkulturen https://soundcloud.com/louie-berg
Rappare

2007-08-02 00:36
Shu!

fet låt rakt igenom.. diggade dizzie lite mer på denna :) beatet överskönt.. peiz!
Http://www.myspace.com/dinafizzle - Http://youtube.com/VarbergsFinest
Rappare

2007-08-02 00:37
oj.. inte så att dizzie diggas mer än salladin, men han fick till din röst skitbra :) så ett plus åt honom :P
Http://www.myspace.com/dinafizzle - Http://youtube.com/VarbergsFinest
Rappare

2007-08-02 01:49
Comments!

Beat: Jävligt tungt!
Text: Skön.
Rap: Flöt på bra.
Mix: Bra jobbat.

Slutsats:

Reffen gillade jag! Keep this up!

Bless
Peace

2007-08-02 16:31
skön låt mannen!
http://www.myspace.com/quizze

2007-08-02 16:42
thanx allihopa som diggar....

jag la märke till att nårra utav lyssnarna inte tyckte om mitt flow i denna......här har ni svaret: beatet går i ett seegt takt....vilket kräver snabba ord som ni hörde på första versen...andra versen spårade ur liite kan ja själv hålla med om.....men den här låten är käänsla det e inte nån ljudteknik projekt som många här på whoa tar det som hehe =)

men det va iallfall kul att ni diggar liksom. om ni tyckte om det här kommer ni förmodlingen tycka om mitt (salladin) solo projekt som jag har på G inför 2008....då kommer jag bara fokusera på känsla....

thanx ännu en gång yall

Bless!!

UPP whoa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-02 20:35
den var ricktigt fet.
Den var chill
Södra 16 Studio
Producent

2007-08-02 21:08
Jag tyckte den va svin skön ojoj=)
Den sparas på datorn och kommer dunkas.
Flyger fritt, landar platt

2007-08-02 22:33
Thanx yall =)

Upp whoa!!!

2007-08-02 22:36
Har aldrig hört dej förut....

Introt på beatet var riktigt skönt, får arabisk känsla utav något slag, gillade det skarpt....

Gillade verkligen din röst, riktigt jävla skön och tyckte ditt flow satt som det skulle, sedan var det riktigt skönt då du "sjunger", eller det är fel ord, du drar ut på orden så det skapar mer känsla...

Bra låt!
www.samyprod.com

2007-08-02 22:47
tack ska du ha Samy05 verkligen kul o höra =D

håll dig uppdaterad för fler fräsha låtar som denna, det kommer mer =D

du kan hitta mer här www.myspace.com/salladinn

2007-08-02 23:11
Tung shiet man diggar det fett!
Producent

2007-08-03 13:03
thanx =)

Upp Whoa
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2007-08-03 22:24

2007-08-08 18:49
Upp Whoa

2007-08-11 19:24

riktigt skön har du blivit salladin.
Din utveckling har jag följt ett tag nu, du börjar bli riktigt tung .
den här låten är riktigt bra faktiskt, skön känsla.
Och dem delar med rappen som du gör mer melodisk är riktigt skarpt alltså, låter bra det här!
who´s side is god really on?

2007-08-11 20:52
aiight good topic

flow is a little bit stop and start, delivery is okay but needs a little work, the soung would be a bit more interesting if you made your delivery a little more fluid but over all a decent track for sure, good job
Keywee

2007-08-12 13:51
thanx yall =)...kul att ni diggar asså.....

Extremo

Det är verkligen kul & tacksamt att du följt med min utveckling. Du kommer nog inte bli besviken på mitt kommande solo EP som släpps i december månad. Den kommer heta Bledi. alla låtarna i den kommer bli överfeta. Jobbar just nu med tunga producenter, musiker & olika mixare. Så alla låtarna komemr vara välplanerade och väl genomarbetade. Jag kommer läcka ut ett spår eller två  fram till hösten kanske =) .

håll dig uppdaterad =) & tack ännu en gång =) bless!!!!!!!!

Upp whoa

2007-08-15 14:38
UPP WHOA