AMC - Toner i tystnadens tid (Netplay)
tjo!var tänkt att jag skulle släppa mitt netplay mot sommaren, men jag tänkte att jag släpper det nu! och kanske börjar på något nytt projekt senare! ge gärna kritik och säg vad ni tycker! Här är läääänken!
buck up länk? =) måste vänta 20minuter annars
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
skojja bara haha
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Njae diggades faktiskt inte så mycket.. :/ Därimot gillade jag låten med klockan och prendel.
mitt i rökiga diskussioner där lever jag den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam - Organism 12
okej varöfr digga du inte det andra då? :) vore sjyrre med kritik du vet.. men tack iaf :D
Njae jag vet inte. Fastande inte för nånting igentligen. Eller ja, diggade reffen i "Om du bara visste" litegrann iaf. Texterna var sådär i alla låtarna annars.
mitt i rökiga diskussioner där lever jag den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam - Organism 12
gumman du vet att ja tycker du är as grym. Sluta aldrig med det du gör, oavsett vad alla säger. Du har bra delivery och flow och jag beundrar dig för de du gör men ibland känns de som att du lägger in punchline efter punchline bara för att göra det och texten tappar sitt innehåll och det bli tråkigt att lyssna på. Det är bättre att försöka hålla punchlines till en MAX två stycken per vers och skriv då en riktigt jävla bra punchline istället för flera halv bra. Försök även att ha mer relevanta metaforer. Vi tar exempel: "ja kickar så de tajt att sandstränder bränner, så najs att jag antänder dina framtänder" Vad menar du egentligen? Vart ligger metaforen? Vad har brinnande sandstränder med någons tänder att göra? Ja ska ge ett exempel som hade varit mer relevant ( inte världens bästa, men detta e bara för att visa vad jag menar ) "ja kickar d tajt så att du börjar skaka tänder så din mun antänder som när du tänder på dina rapvänner" nu menar du att du rappar så bra att personen i fråga börjar skaka tänder så fort att de slår samma gnistor som de gör för andras personer vänner ( det vill säga att du menar att han e bög ) Du hade till och med kunnat utveckla din punchline ordentligt så den kommer fram efter kanske 4-6 bars istället. Då får den riktig kraft. Men överlag så är det en bra netplay. Hoppas du förstår vad jag menar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Annika, tack för kritiken! sånt vill jag ha, perfeeeekt :) men tack iaf! tack emmaaa! upp
Två tummar och en bruten fotled i luften för AMC! Kan återkomma för att skänka en tanke, ska lyssna igenom när jag kommer hem. Är egentligen lite upptagen just nu, men tagit en paus. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja du jag ska vara helt ärlig nu! Inte ofta som jag ens orkar komentera folks shit här på whoa! Men iaf here we go! Jag är faktiskt stumm om man kan uttrycka sej så, har aldrig gillat nått med dej innan.. Men nu får jag svälja skiten och ta tillbaka det, Visst ibland är det lite dåliga rim, och några flowmissar men ska man vara en petites så måste alla rappare komenteras här på whoa i stortsätt! Jag tycker du ska skippa låtarna där du spelar G låter mkt mkt bättre när du gör softa låtar, och love! Men det är min åsikt det:) Men kort sagt så var detta riktigt bra, kanske inget som jag kommer slänga in på min mp3 men kommer nog stanna på datan ett tag iaf! Finns väl inte så mkt mer att säga! Take care Oneunder
När jag surfade omkring här på forumet, och såg att du släppt en netplay så va jag otroligt tveksam i början om jag äns skulle ta mej tid att ladda ner å lyssna på den. Jag har alltid haft otroligt svårt för dej som rappare och har alltid tyckt att du bara levererat skit text mässig, men jag laddade ner den i alla fall och vart lite förvånad faktisk när jag hörde låten Mitt Bevis, för den låten har du lyckats me faktiskt rap mässigt text messigt och du har en fin delivery på den och låt är faktiskt någe jag skulle kunna lyssna på. När jag lyssnat igenom hela netplayen så märker jag vilken typ av låtar jag gillar med dej, och det e dom softare låtarna där du rappar från hjärtat där man hör energin när du rappar och du levererar en kännsla endå inifrån själen sånt e otroligt skönt å lyssna på och du har stigit i mina ögon som rappare. Fast när de kommer till dina skryt låtar så vill jag bara stänga av, pallar dom verkligen inte, dom e halvdant skrivna känns som vissa punches enbart e där för att du vill spela Cool hiphop brud. Det e nice när tjejer vågar rappa hårdare och spela lite kaxiga men du når inte enda fram med dom låtarna du låter bara så otroligt jobbig när du försöker vara kaxig, Du får inte till den rätta känslan och energin, ska man göra en kaxig låt måste man mena de man säger,men du verkar inte mena de här låtarna, man ska inte spotta ur sej massa skit för att sätta andra på plats, för ska man sätta andra på plats så ska man spotta ur sej välskrivna och genomtänkta kaxiga rader, och de gör du verkligen inte. Om du skulle ha samma text kännsla samma delivery och energi som du har på dina allvarliga och känsliga låtar då kanske dina kaxiga låtar skulle gå hem men nu gör dom de tyvär inte. Sen när jag kom till låten Ta hjärtat i land och hörde beatet, å fan tänkte jag änu en soft låt och du har levererar nice på dom tidigare men när du börjar sjunga rappa eller va fan du igentligen gör då funderade jag på om du va full eller påtänd när du sjöng dom raderna. Dom va katastrof du saknar tajming det e surt och små falskt osäkert och jobbigt, men sen i andra versen när du börjar rappa då levererar du en skön kännsla med bra skriven text. jag tror du ska hålla dej till rappen eller öva upp sången. Sen så hörde jag att mixen inte va de bästa på hela netplayen men den va lyssnings bar i alla fall men endå otroligt tråkig. Hade du haft en fetare ljudbild på denna netplay så hade den nog vart lite bättre än va den va, för det e ju så här att kan man inte mixa ska man inte mixa då får man be någon som kan, de finns grymt många personer ute i landet som e riktigt bra på mixning och jag tror dom flesta mixar gratis. Men i helhet så va de faktiskt en hyffsad netplay du har växt i mina ögon faktiskt iställer för att enbart leverera skit på beats så har jag fått en annan bild av dej där du levererar en otroligt känslomässig sida av dej och det e den sidan du fångar mej med. Jag tror du ska hålla dej till allvarliga låtar, och bara för det e allvar behöver de inte vara personliga och deppiga låtar hela tiden, utan du kan rappa om i stortsätt va som hälst bara du gör de från hjärtat och tänker på va du skriver och levererar med känsla. för då e du fanimej riktigt jävla bra rappare när du tänker på känslan och energin och gör låtar från ditt hjärta. Hoppas du tar till dej av de jag sagt och gör du inte de så ja då gör du inte de, men jag e riktigt glad att jag faktiskt lyssnade på din netplay och upptäkte en annan sida av dej och att du faktiskt kan skriva rappa och leverera fina känslor så länge du håller dej till din typ av låtar. /Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
kritik är överskattat, soft netplay :)
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Diggade "tusen bitar" och den med prendel och quake, resten var sådär men dom dög ! Peajz.
skön Netplay, dock håller jag med
philosophia F23 litegranna... Angie du blir bara bättre... tror du kan va en riktigt tight rapper om nåt år bara, fortsätt öva, du utvecklas hela tiden.
du har rätt attityd och du levererar det sjysst, enda du behöver finslipa är inehållet i texterna. om du känner att det blir jobbigt å kombinera kan du faktiskt rimma på gul och ful för det handlar mycket om innehållet.
//bless
Mr-Banditen P27 jo jag tar åt mig av alla kritik jag får för jag har egentligen aldrig fått så mycket kritik som du gett mig :o men jag är tacksam över det helt seriöst! så tack så mycket :D
Maketo__ P19 tack för kritiken, det uppskattas fett av dig!
PROCLAIMER tack så mycket :) jo jag vet, jag ska tänka mer på mina texter från och med nu!
upp!
ja även om det är dåligt så tar jag kritiken bra och käftar inte emot.. bättre att ta det och lära sig! uppp
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Även Mr-Banditen nämnde det. Du borde verkligen hålla dig till de känsliga och allvarliga låtarna för där lyssnar man verkligen på dig och känner med dig. Det är vad musik ska förmedla, en känsla där folk kan känna med en. Och det får du folk att göra genom att köra den lugnare stilen. Skippa skrytlåtarna och dissarna och allt vad det är. Visst, din röst är passande för den hårdare rappen men än en gång, jag håller med Mr-Banditen på det planet. Det känns bara jobbigt att höra på det. Därför blev jag glatt överraskad när jag hörde de lugna och känsliga låtarna på din netplay. Den jag fastnade mest för är "Om du bara visste ". / Marre
Döm mig inte när du inte vet vem jag är!
Yeah, har lyssnat igenom hela nu. Tycker Mitt bevis och våran låt är dom bästa (förstnämnda för att den låter mer genomarbetad text- och flowmässigt, och sedan våra låt för att vi lyckades få till ett skönt drag i den med en catchy reff). Sett till helheten så är netplayen, i mitt tycke, godkänd!
ska lyssna igenom så slänger jag en kommentar senare lr imorgon .. peac!
Tungt säger jag bara! Du har ökat din nivå ännu ett steg, och med denna netplay visar du även att du är kapabel till att köra många olika stilar! Big up för den här! Lätt värd att lyssna på, tummen upp hela vägen i rumpan på dig! Orkar inte ge dig någon specifik kritik på alla låtar, men i överlag så är det somsagt fett, vissa låtar tyngre än andra, men iallafall! BRAVO! Puss
Ja, jag är en vitlök.
Aiight, satt och lkollade igenom.. tänkte, ja, vafan.. vi kan väl kommentera då. Inte SÅ ofta folk droppar en netplay, OCH jag tycker du är en intressant brud.Mitt Bevis Jag tyckte det var en hyfsat bra refräng. Men lite.. tråkig låt. Men överlag är den helt okay. Du har väldigt bra rader ibland. (5'a) Fem stjärnig Skönt beat! - "Jag tjänar en miljon att såga din fot" - Va? HAHA, det är dålig text i den här tyvärr. - Finns självklart ett par jävla fin punches. (4'a) Om du bara visste Skön refräng, lite spöklik pga av mixning tror jag. Går nog att mixa finare. Fin låt men du måste firra dina texter. hellre skriva något fint lite sämre än något som LÅTER bättre men är en sämre text. Överlag en skön låt. Behagligt beat och bra delivery. (7'a) Fräscha kläder Lyssnade på testen på den här. Jag tycker om din text i den här. Baggy's ftw! ;) Din vän var halvskön. Ingenting jag skulle lyssna på i vanliga fall, TROR jag. Kan inte lova något. Din mixning kunde vart skönare i den här låten också. Känns som en halvt oarbetad låt? (5'a) Tusen bitar Kan börja med att säga att jag kan runka till det här beatet, jag ÄLSKAR det. Trodde först att början var refrängen. - Det var lite småsjung för det blev lite smågung, ganska småtungt! - Refrängen dock, ingen höjdare. Men eftersom jag älskade Danish låt på den här samlplingen så tror jag det är svårt att "spränga berg". Men den här låten var behaglig. Helskön. Något man kan somna till! :) Godkänd text också! (6'a) Tar hjärtat i land Introt - Sög. Skitbeat. Låter som du kommer offbeat ibland också. Nah, hade jag vart du hade jag skrotat den här låten fortare än kvickt. - Den var dålig helt enkelt! (1'a) Kan göra det ni kan Emilush var mitt första intryck av den första bruden. Det är väl antagligen för dialekten. Jag kan inte lyssna på skånsk-rapp. Antagonisten är ett undantag. Det hade blivit bättre om det hade varit en behagligare mixning på hennes rap. Den vart för gäll. - Du däremot, skön. Jag tycker fan låten var härlig. Refrängen va skön. Men inget man poppar på party. Bara något man lyssnar på när man är hemma och softar. (6'a)Tre tunga rappare Överfet refräng. Skivans partyhöjdpunkt. - Jag gillar inte Prendels stil. Gillar inte såndär supersnabb rapp. Det är talangfullt, men inget för mig. Skön mixning som fan. Jag gillar den här låten! Helt klart! En glad låt! Quake, halvskön. Men jag tycker det är så svårt att höra vad folk säger när dom ska leka balla och rappa snabbt. (9'a) Skivan i sig: Helt godkänd netplay. Jag kommer säkert spara några låtar och lyssna vidare på. Men du måste tänka på dina texter. Det ska inte bara låta snyggt. Det ska finnas någon slags metaforisk känsla eller något som helt enkelt betyder något i sig. - Tycker din vän gav dig bra kritik när det gäller det. Ger skivan en 7½'a! :) Talangfullt, men du kan bättre om du bearbetar saker och ting. _______Signed Wikke, Peace
tack för kritiken! uppskattar det som jag sa mer uppåt i tråden! tack tack tack! upp
lyssnade först igenom en i taget sen varje låt lite snabbt allt som allt så lät de grymt bra vissa låtar diggades mer än andra men ingen låt var dålig de fannas ngn enstaka rad här och där o nåt rim som inte var så bra men alla låtarna gick att lyssna på de va nice att du inte bara körde samma stuk på låtarna rakt igenom utan de va variation, du har verkligen känsla och inlevelse tex i låten om du bara visste de hörs verkligen! skönt flow i alla låtarna inget att klaga över! men gillar dom låtarna där de verkligen hörs att de är äkta och där man hör att du har känsla dom säger mer än skryt låtarna som inte riktigt låter lika bra även fast du har attityd men diggar dom inte lika mkt de är ngt som fattas! resultatet blev iaf riktigt bra =) keep it up peace / Lisze
Tycker de var fett bra, som sagt några diggades mer än andra, keep it up
Tycker det låter soft!
Ny Användare : ReskOnee
Tyckte dom flesta låtar känndes ganska meninslösa, man fattar inte vad du menar och det blir helt wackt. men keep it up Sitt tyst ett tag och tänk efter noga, vad är det du vill få ut på beatet
du kanske ska uttveckla lite på vad du just syftar på?
riktigt jävla soft. Samma sköna flow. diggades stenhårt. 165, livet ut !
möt mig halvägs så meckar vi en
njaa. gick att lyssna på. Men inget jag sitter o pumpar. Du låter så snäll på någotvis, precis so om du ska sjuuuuunga ientligen, som på reffen på "mitt bevis" du har sjukt härlig röst iaf :)
du har utvecklats galet mycket på galet kort tid, sen vi kickade, imponerande!
om du har lust o kicka något nån dag, holla! du vet, jag har beats också.
dock var det ingen låt jag speciellt fastna för. alla låtarna gick och lyssna på, men det var ingen som jag direkt tyckte var "WOW!".
men hur som helst, helt okej netplay!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Upp!
Den med prendel va bra ;)
okej, måste bara få vara lite negativ innan jag börjar. I nån låt börjar du med: "Jag ska visa sverige att jag e tillbaks igen", känns lite lurigt å "va tillbaks igen" när man faktiskt bara är 17 år!, har du lämnat gemet och kommit tillbaks igen ? =) well well, nu ska jag säga att jag va nyfiken på din netplay och har nu lyssnat igenom den och jag ger tummen upp! jag gillar vad du gör, bra röst, bra flyt, fyndiga rader! jag gillar AMC.
Detta är min forumsignatur
haha taaack :) jo men den låten var lite så som du säger ^ jag hade typ inte släppt något på 2-3månader.. och då skrev jag den där texten ;p haha upp!
denna var soft så in i satan:)
nille här me hagel gevär