I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Prendel- Döende Netplay + Musikvideo (R.I.P)

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-06-10 21:28

Prendel- Döende Netplay + Musikvideo (R.I.P)

Prendel- Döende Netplay + Musikvideo

Detta är en snabbt inspelad netplay och kommer troligtvis vara det sista släppet jag gör.
Har tyvärr fått veta att jag troligtvis inte lever så länge till. Så jag gjorde detta som en kul grej.

Tack till alla som har stöttat mig och min musik.

Låtlista
1- Intro
2- Dagens nyheter (Med Doktor Död)
3- Kräkset (Med Doktor Död)
4- Pärleporten
5- Naken (Med Doktor Död och Big Mac)
6- Spökhistorien

Ladda ner netplayen HÄR!

Extralänk #1
Extralänk #2
Extralänk #3

Musikvideon:
Prendel- Spökhistorien (Video)

PS: Att beställa musikvideos kommer förstås att gå lika bra nu som innan, har lärt fader det mesta jag kan.

(Inlägget ändrat av DoktorDöd 2008-06-10 23:00:37)

www.youtube.com/prendel
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2008-06-10 21:31
detta var en riktigt jävla skön video asså

bra jobbat

UPP UPP

2008-06-10 21:38
åååååååååååååååh, vad segt det kan gå!
kommenterar så fort jag har lyssnat klart på låtarna, djuude =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-10 21:39
fan va najs :P
 Lundh pund hund sund grund blund

2008-06-10 21:39
riktigt snygg video förresten!
 Lundh pund hund sund grund blund

2008-06-10 21:47
Detta var riktigt proffsigt, duktig video också=)

2008-06-10 21:49
Har tyvärr fått veta att jag troligtvis inte lever så länge till. Så jag gjorde detta som en kul grej.

MEN NEEEEEJJJJJEHHH =(
B

2008-06-10 21:49
riktigt fett christian, kommer pumpas till du dör sen stänger jag av skiten, haha nä skoja bara.
det är tungt RIP i förskott.. älskar dig
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2008-06-10 21:51
Det är nu man är ohyfsad om man tvivlar (och mår dåligt för att ha gjort det senare) eller skäms för att man blivit lurad. Prendel, vilket är det?

2008-06-10 21:54
1- Introt: hahahahha, helt sjuk! alltid lika skön..
2- Dagens nyheter (Med Doktor Död) Riktigt skön, underbar! älskar flowet.
3- Kräkset (Med Doktor Död): hahahaha, helt sjuk... samma här ÄLSKAR DITT FLOW.
4- Pärleporten: rörande :') jätte skön... du inspererar mig faktiskt :)
5- Naken (Med Doktor Död och Big Mac): haha, grym! alla lägger det fett.
6- Spökhistorien: sjukt skön, bästa solklart!

Musikvideon: ah, låten va skön... och med videon va sjukt bra den med!

Sammanfattning: Allt va bra gjort, du inspererar mig faktiskt..

PS. vad händer med dina kläder och studioprylar ifall du dör?
jag tar gärna emot sådant sedan..

REST IN PEACE!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-10 21:55
det är tyvärr sant, men det finns fortfarande hopp ;). allt jag kan göra är att vila och hoppas att jag bättrar mig självt för antibiotikan biter inte på mig.
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 21:55
U GO GIRL <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
B

2008-06-10 21:56
Toomex P1
tack så mycket, det värmer :)

haha det kan du ta med fader så så hookar han säkert nån schysst deal
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 21:57
underbart, FADER....... ALLT ÄR MITT!
Poet

2008-06-10 21:57
Prendel, gör svensk hiphop en tjänst och dö förfan inte! :o

R.I.P i förväg om du nu inte klarar det!
feta låtar.. keep 'em flowin!
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-06-10 22:00
prendel

For real? =/ Du pratar så lättsamt om det att jag känner mig lurad, men det är ju inte första april... Vila mycket då, sluta spela in och fanstyg!

2008-06-10 22:04
Helvete man, jag hoppas att du klarar dig för fan :/ Ska bomba ditt netplay och sprida som fan. Du kommer inte gå bortglömd(ifall du dör vilket du inte ska göra)

2008-06-10 22:05
Toomex, är du störd i hela huvet? Om det nu är så att du är döende på riktigt prendel.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-06-10 22:07
ähm, tror inte det är sant(?) jag tror inte man är kapabel till att sitta å recca låtar isf.

2008-06-10 22:09
prendel

Hur mycket tid har du fått? =/
Poet

2008-06-10 22:09
Toomex allting går med jävla massa vilja...

dock tvivlar man såklart..
men om det är sant så visa fuckin' respekt iaf!
Sötnosarna Represent!
- Fronda

2008-06-10 22:10
Tänker bara vad hemskt det måste vara att veta att det kan vara slut nu. Att varje kväll man går o lägger sig veta att det kan vara ens sista vakna ögonblick :'(
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2008-06-10 22:11
Jag väljer att bli lurad och skämmas för det hellre än att vara spydig och skämmas för det. Lyssnar igenom nu också, tog ett tag att få ner det.

2008-06-10 22:14
jag tvivlar starkt på att han är döende, och om de nu är sant... så antar jag att jag får be om ursäkt?

Prendel, berätta sanningen.

2008-06-10 22:16
Dagens nyheter är nog sorgligaste låten på länge..

Hoppas verkligen att du klara dig! som Ismen säger, ingen idé att slicka röv när personen i frågaa är borta. men nu när man får "tala" med personen innan (om du nu skulle ha den oturen), talar jag nog för hela Whoa när jag säger att vi kommer sakna dig.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2008-06-10 22:19

2008-06-10 22:21
ao, faktiskt word på de ovan.
aja, sorry för att jag trodde fel, om jag nu gjorde det....

2008-06-10 22:24
Hur många gånger ska jag behöva förklara. Jag är sjuk, blir inte bättre och blir jag inte bättre så dör jag tillslut. Jag kan fortfarande bli bättre men det händer ingenting för tillfället.
Och ja jag mår dåligt, men jag har levt för musiken och tänkte att jag skulle göra ett sista släpp. Och videoinspelningen var inte kul alls.
Men jag är inte så dålig att jag inte kan gå upp ur sängen, jag har virus i mig som inte försvinner. Jag går fortfarande till centrum och handlar mat och allt sådant. Men nu tänkte jag ägna det mesta av tiden till att vila vilket är det bästa sättet att bli bättre. Har inte fått nån "tid" överhuvudtaget.

nice att ni diggar netplayen men ge gärna "äkta kritik" och inte tycka-synd-om kritik
www.youtube.com/prendel
Poet

2008-06-10 22:27
Jag säger exakt som jag tycker nu Prendel!
Netplayen var fet som satan.. och det låter verkligen real.
Videon var mysig, men eftersom du har virussjukdom måste det varit extremt hemskt att spela in den

allt som allt, är det här bland de bästa whoa sett på länge, helt seriöst!

Hoppas du klarar dig Prendel, seriöst!

om inte annat, så kan jag bara säga, att Svensk Hiphop kommer sakna dig som satan!
känner inte dig (synd som fan) men diggar musiken!
starkt att du håller på in i det sista...

Peace!
Sötnosarna Represent!
- Fronda

2008-06-10 22:28
Riktig kritik = Word på att göra som han i Hollow Man. Alltid velat göra så...

Hela Spökhistorien är faktiskt värd ett "word".

2008-06-10 22:30
om inte du driver om att du snart ska dö blir jag seriöst ledsen :/
videon var fan den snyggaste du gjort hittils och låtarna höll enligt mig hög klass och var sköna som fan. we'll miss you vilket som
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-06-10 22:30
ah, prendel...... jag känner stor saknad, även om jag aldrig ens sätt dig på riktigt.

2008-06-10 22:32
Haha! Får nästan dåligt samvete, men garvar som fan åt Kräkset! Asroligt att klämma in spyljud överallt!

2008-06-10 22:33
tack för att ni diggar netplayen och videon och tack för att ni tror mig! men missförstå mig inte, kan fortfarande överleva
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 22:35
Tittar på molnen som flyger förbi och lyssnar på Pärleporten. Aldrig sett dig på det här sättet prendel, när jag hör "prendel" så kommer "Mega fuck you" upp i skallen. Det brukar vara allt. En rätt känd whoasnubbe som gjort Mega fuck you med några andra rätt kända whoasnubbar. Pärleporten är något helt annat. Hela netplayen är grym, men just Pärleporten är helt awesome.

2008-06-10 22:38
tack så mycket, jo jag fick lite annorlunda inspirationer till låtarna pga min sjukdom
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 22:42
Intro - Bara fult, men roligt!
Dagens Nyheter - Det bästa jag hört med dig. Den sorgligaste låten jag nånsin hört.. Känner bara tomhet efter att jag hört den, och det är inte negativt mot låten..
Kräkset - Rolig xD. *När han ligger o Sovir* haha. "Knackar nu på den låsta toalettdörren och väntar in svar, men allt jag får är *kräk, kräk*" hahaha
Pärleporten - Också asrolig! "Ska du döda mig eller?"
naken - Kändes mest "meh" faktiskt, sorry.Den hade väl sina stunder dock :)
Spökhistorien - Riktigt bra! Skönt beat, du flyter riktigt bra! Så roliga rader :D bra reff också!

2008-06-10 22:43
själv diggar jag spökhuset mest :D
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 22:44
tack för den utförliga kritiken
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 22:46
feeeeeetast :D:D:D:D Fan så gött! Videon är klockren :P (Y) (Y) MER!
Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!

2008-06-10 22:47
vaddå mer?
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 23:00
Kommer sakna dig som fan om viruset tar över och allt går åt helvete...

Passar även på att fixa lite fler nedladdningslänkar.

2008-06-10 23:09
tackar dåktårrn
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 23:18
fett !

2008-06-10 23:19
allt var riktigt fett christian..
men du får inte försvinna :|

2008-06-10 23:33
tackar
www.youtube.com/prendel

2008-06-10 23:35
Nu har man äntligen fått ner netplayet. Ska lyssna igenom och säga vad jag tycker. Videon var sjukt(no pun intended) bra. Låten var också den fett bra så är dugligt taggad inför netplayet. Verkar ha fått väldigt bra revyer än så länge med så ska nog hämta en cola flaska och en påse chips eller ngt och njuta igenom detta.

2008-06-10 23:38
fattar att det låter lite läskigt när det kommer från någon du inte känner alls, men seriöst. du har fått mig, min flickvän och hennes väninna att börja grina nu.

dels för att vi har andra att relatera till som lämnat oss av samma orsak, men samtidigt för att vi inte vill att du ska dö. ep'n är som sagt sjukt charmig på många sätt, både innehålls och teknikmässigt. men vafan-
håll dig levande, stay strong. vi ses
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Poet

2008-06-10 23:41
ord på N_Jack! :)
Sötnosarna Represent!
- Fronda

2008-06-10 23:45
Riktigt tung netplay. Hoppas att det inte blir det sista vi får höra av dig.

2008-06-10 23:48
fan alltså va tråkigt.
lite halvschysta grejer. videon va dock fet och låten likaså.
krrrrrrrra