I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Entertainment - En psykopats tankar & åsikter.mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-25 19:49

Entertainment - En psykopats tankar & åsikter.mp3

Joo.. Kände för att rimma lite och dra lite fler "punches". Kanske lite played? Vet inte, numer är man ju played om man borstar tänderna... Hur som helst, tänkte att det var dags att lära sig att mixa så jag knappade runt lite i Cool Edit Pro och hittade lite effekter jag tyckte var tunga :)

Allt av mig, förutom beat vilket är bäääxat av Shadowville.

Länk till http://www.speedyshare.com/387324556.html

Dra åt helvete!

2008-08-25 19:51
jag definerar livet som en gatumusikant:
får plonka livets gura för att ta mig upp inatt
så jag sen kan leta efter halvdruckna pantburkar
men allt jag finner är halshuggna kattungar
rappens riddare - rider emot nattskiftet
för att smyga in och sniffa din syrras nattlinne
ta det i mitt ansikte - om du ville nåt
svingar dig med en timmerstock och då liknar du ett minne blott
för jag flyter som jag VAR rederiet
medans du är lika fly som JAS 39
jag sitter i skogen med vapen som är lövtäckta
och jag pangar miffon så kalla mig för nötknäpparn
jag är döäkta, och jag nödrimmar
men ändå är jag 'One of a kind' som en snöflinga
you make no sense: Som en städtant som matar katten
och jag är på stjärnklass som Karlavagnen
Dra åt helvete!

2008-08-25 20:03
Grymt fet faktiskt
Evangeliet

2008-08-25 20:03
najs :) keep up
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-25 20:18
en av dina bästa låtar fan :D vi ska göra mer häftiga grejer enter ;D Pz mannen ! <3
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2008-08-25 20:26
En del grammatiska fel, och "flyter som" rader är så sjukt played så det finns knappt.

Förutom det så var det riktigt skönt :) Du flöt bra här, skulle vilja säga att det är det bästa jag hört med dig. De raderna jag gillade mest var:

- haha :)

2008-08-25 20:29
Tack allihopa, och stora tack till Ch1ll som ger mer direkt kritik!
Dra åt helvete!

2008-08-25 20:33
Textmässigt så tycker jag att de var ganska bra emellanåt. Men rap-mässigt så måste du träna. Testa att byta röstläge och att leka lite grann med ditt flow. Låter väldigt tråkigt nu.

Peys!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2008-08-25 21:08
Okej, för det första kan jag säga direkt att jag har svårt för så här mörka topics.

Textmässigt tycker jag du ligger på en hög nivå, kul att höra även om jag inte greppade några av raderna.

Flowmässigt är du säkrare än vad du låter, om du förstår vad jag menar. Du har ett flow och du är ganska stabil, men det låter inte riktigt som du tycker det själv ibland. Hade velat ha mer attityd, lite : "Här är jag, fett om du gillar om inte så fuck it..". Det är viktigt att du själv tycker du är bra för att du ska kunna utvecklas och bli säkrare på micken.

Röstläget, tycker det låter lite tråkigt, in med mer attityd som sagt. Testa lägg ads med andra röstlägen så versen får mer liv, detta låter lite slätstruket.

Men jag tycker detta låter helt okej, du skriver bra och du kommer utvecklas som rappare.

Keep doin you.

Saarvi/ Grizzly
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Graffare

2008-08-25 21:11
Word på Ch1ll angående skönaste raderna.

Fint utformat:)

Du är mycket bättre än vad du var sist jag hörde dig (uhm, lyssnar inte på dig alltför mycket) men du behöver fortfarande träna lite på din rapp. Som Wizdom sa, testa andra röstlägen osv..

Beatet: Riktigt najz, men tycker dock att du kunde testa med ett annat beat till texten, typ nått lite mer "gangsta" du vet;P

Det va nog allt jag hade på hjärtat atm.

Kepp it cumin' som porrstjärnor.
-

2008-08-25 21:11
Thanks all! Mega stora tack till Grizzly för bra kritik! Den där idén om adsen var smart. Ska antagligen testa det i min nästa track. Mer kritik nu och fler tips! =)
Dra åt helvete!

2008-08-25 21:13
helt jävla fett nice broe =)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet
Poet

2008-08-25 21:19
du är nice på flowet
texterna behövs slipas lite än dock men det kommer som porrfilmer! :)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-08-25 21:53
Tackar tackar =)

Nu har jag ytterst tråkigt och hade tänkt att förklara mina "vitsar" för dom som inte förstår...

för jag flyter som jag VAR rederiet (Serie som handlade om någon jävla båt? VAR = Serien är slut, eller hur?)
medans du är lika fly som JAS 39 (JAS 39 var ett plan som krashade, blev ganska känt.)

och jag pangar miffon så kalla mig för nötknäpparn ( Miffon = Nötter(Nöt) pangar = Skjuter/knäpper)

men ändå är jag 'One of a kind' som en snöflinga (Finns inte en ända snöflinga som är exakt likadan...?)

you make no sense: Som en städtant som matar katten (En städares jobb är att städa och inte mata några usla husdjur.)
och jag är på stjärnklass som Karlavagnen (Karlavagnen är ju en sån där "Stjärntecken" eller vad det kallas...)

Dra åt helvete!

2008-08-25 23:59
Och nu uppar jag denna innan jag lägger mig....
Dra åt helvete!

2008-08-26 07:39
har inte hört så mycke med dig, men denna digga jag faktiskt,
Moderator

2008-08-26 10:37
mannen hahaha fan du kan ju :D haha sköna rader rakt igenom, flowet sitter spikat! keep it
//TW

2008-08-26 14:43
riktigt fet text + flow
Gratis är den bästa kryddan ^^ / MiniboRg

2008-08-26 16:30
Fly-raden hade varit fet om det varit av sorten MD 82, med tanke på vad som hände i spanien, snöflingeraden var la okej.
Resten är faktiskt ganska sisådär.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-08-26 20:32
Det blir bättre och bättre, tyckte mig höra att du sluddrade till någon ord men de är slarvmisstag mer än något att trycka ner på.
"Graveyard? Vadå, typ cykelbana eller?". . .

2008-08-26 23:02
Okej, thanks allihopa! Jag hade tänkt att lägga ner lite mer tid i texterna och inspelningarna så det ska låta som mitt allra bästa, kanske därför ni tycker det är ett av det bästa jag gjort.. :P
Dra åt helvete!
Rappare

2008-08-27 12:49
rätt tung, men inte lika sjuk jag hade hoppats på ;P dock alldeless för korrt! är den ens klar elle? annars borde ni göra klart den pz!
http://mrhagman.blogg.se/ <----download me there!

2008-08-27 14:12
Haha tack.. Jag tror den är klar.. Skulle säkert kunna göra en vers till, men jag suger på refränger. Tack!
Dra åt helvete!