I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Världar i Fantasi (Spades & Anenkefali) - Session

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-11-20 16:57

Världar i Fantasi (Spades & Anenkefali) - Session

En liten session såhär på eftermiddagskvisten. För övrigt det första jag (Anenkefali) lägger upp här i ljudfilsformat, och något av det första jag spelar in.

LÄNK
LÄNK
LÄNK

Beat: What's the difference (instrumental)

Vers ett (Spades) 12 bars

du våldtar svenska språket, jag menar det ordagrant
du är den sämsta jag har hört sedan Johan Palm
vi bara dyker upp och vi jävlas med alla svin
som försöker spela coola mot världar i fantasi
lägger det bara fett som om du skulle knulla
du kan hämta ditt järnrör - och få det upp i rumpan
vi är äkta lyricister en del av bullerbybarnen
vi släpper kungliga rader och du blir knullad i baken
riktigt äckliga främlingar till läskiga känsliga
lyricister som skriver häftiga vändningar
kom upp och battla hur cool försöker du va?
när jag innerst inne bara behöver en kram :(

Vers två (Anenkefali) 8bars

Jag släpper ballen, konstaterar att jag är väck i skallen
för när jag runkade till bilolyckan utanför blev det en fläck i hallen!
Käften mannen, för jag är en jävligt rå typ
jag är så jävla hård att du måste betala för att få stryk!
Världar i Fantasi, dom bästa av dom bästa före alla andra
innan vi körde över er så körde alla samma!
Sessionen är klar så du får en stor i din bak
och inte ens om du vore som mig så vore du bra!

2008-11-20 16:58
Mixat av Spades också!

2008-11-20 16:58
Emil du vet vad jag tycker :D

Lyricen är grymt bra! Men vissa saker kan förbättras inom audio, men som sagt första gångerna är svåra!

2008-11-20 17:09
Spades > Emil när det gäller audion i helhet.
Emil > Spades när det gäller bara texten.

Spades
Du flyter bättre nu än förr, du kan fortfarande bli bättre men det går helt klart åt rätt håll. Att du kan rimma är ingen nyhet. Bullerbybarnen representing!

Emil
Jobba på ditt delivery. Dvs mer inlevelse. Flowet få du också öva på, men sånt kommer antar jag. Texten är bra, att du kan skriva är fakta. Öppningsraderna var sjuka i dubbel benämning. Det enda jag tyckte var dåligt var ".. så körde alla samma"-raden. Öva på!

Ett bullerbybarn signar ut, hehe ;)

2008-11-20 17:15
just det! jag störde mig lite på självdissen (vet hur du tänkte när du skrev den, men den kan ses som självdiss ganska enkelt ;) i emils vers:

inte ens om du vore som jag vore du bra
- det kan ju likagärna betyda att du är dålig, hehe ;)

2008-11-20 17:16
Ch1ll

Och ingen får veta vad jag menar ;)

Tack för kommentarerna! Ska ta åt mig och bli expert =)
Rappare

2008-11-20 17:21
Fan va kul att få höra anken
lite besviken dock... men spades var grym

2008-11-20 17:53
första killen, fet text ! du kunde flowa lite, men spela om när du tappar ? för du flowmissar ganska mkt

andra killen, ganska soft för att vara bland första, udda stil påminner lite om pstq :)

2008-11-20 19:02
kul :)
fan, jag vill oxå va ett bullerbybarn :(

spades texten är helt ok, och du flowar bra på nån rad, men du behöver öva på flowet ganska mycket.

Emil nej, nej, nej. Vad pratade vi om på msn? jag tror nån behöver kvarsittning och rejält med smisk på stjärten. Du ligger i baktakt (?) över hela grejen, och du gör det helt enkelt inte bra. Sorry mayn.
Texten är jävligt fet däremot...
jag är så jävla hård att du måste betala för att få stryk!
^^

jaja, fortsätt öva. det måste vi alla

fred

2008-11-20 19:06
limp

Nybörjare på det här ju! Jag ska få dig nöjd i sinom tid...

peramaki

Grov komplimang, men måste säga att det är en rätt grov förolämpning mot allas vår Pst/Q också ;) Fast tack ändå! :D

2008-11-20 19:09
Det jag undrar är om ni hade en endaste aning om beatet innan ni spelade in och lade in det?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-11-20 19:20
Personligen anser jag det onödigt att lägga upp liknande låtar.. Vad tror ni folk kommer säga? Det är väl uppenbart vad som bör tränas på, allt. Med andra ord: försök åtminstone ligga i takt, delivery/närvaro etc kommer oftast med tiden.. Om man nu inte är sämst. :>

Men men, för att summera denna session: det låter exakt som man förväntar sig när två tonåringar utan i princip några som helst erfarenheter inom rapp lägger sina verser utan engagemang. Off beat, tråkigt och allmänt dåligt. Mitt tips är väl att ni kör på utan att lägga upp något till en början, för är man inte efterbliven hör man själv vad fan som man ska träna på.

Lektion 1: Rappa i takt med beatet..
Rappare

2008-11-20 19:24
Nybörjare på det här ju! Jag ska få dig nöjd i sinom tid...

det tvivlar jag inte på

2008-11-20 19:43
Hah, jag är redan fått tjyvhöra på emils rääp! Till kritiken yao! börjar med Spades!

Jag tycke att spades var fet!
Rimmen var enligt min mening väldigt bra, tycker speciellt mycket om; "bullerbybarnen - knullad i baken" vilket var ett överfett rim! Flowet är också soft, någon miss nånstans kanske menar det gör inte så mycket. Det enda jag störde mig på var när du stakar dig på "läskiga känsliga" och "som skriver". Sann lyricist var nog ordet.

Till Emil;

Du är verkligen sjuk på att skriva texter, inleder liksom med; "Jag släpper ballen, konstaterar att jag är väck i skallen för när jag runkade till bilolyckan utanför blev det en fläck i hallen!". Über dära asså! Sen var allt annat mer än bra också, fast inte lika bra som första raden! Sen självaste rappen var ju inte jättebra, fortfarande väldigt plain och tråkigt flow, men det kommer ju! Jag skulle inte kunna göra det bättre själv liksom! Men du kommer absolut bli bättre hela tiden, den du skickade nyss, softa chilla, har ju du bra flow som fan! Din vers här förstördes ju eftersom det var jätte offbeat, på ett dåligt sätt. Vem har lagt på acapellan på beatet? Var det du eller, för det var inte bra gjort iallafall! = P Men alltsom allt var det ju nice! Du har assoft röst dessutom, så det enda som behövs övas på är flowet! Som ch1ll sa så kanske det behövs lite bättre delivery också. Men bra var detta iallafall!

Keepsa upp the good wörk båda!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-20 19:48
Spades flowmissa mer än annat jag hört! Sad smiley :(
Men texten var grym, älskar slutraden. Och det där om Johan Palm var kul XD

Anenkefali (med världens konstigaste artistnamn imo xD) hade jätteunderligt flow, det kändes fel på nåt sätt. Men fet text (Y)
/Tjipp
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.

2008-11-20 19:51
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH

va dåliga ni är
www.alge-sound.info

2008-11-20 20:00
Beatet var sjukt fett btw. Free?
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.

2008-11-20 20:21
jag tycker låten har charm ändå asså

2008-11-21 03:35
Njaa asså. Andra snubbe skriver feta texter men som någon tidigare sa så är de bara att träna:) De kommer låta bättre. låt inga bitches på whoa som inte gör någe själv trycka ner er. Många har glömt va denna sida e till för. hjälpa varandra fram!
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.