I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Anenkefali - Tidsfördrivcyper HT08 (acapella)

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-12-02 11:05

[Audio] Anenkefali - Tidsfördrivcyper HT08 (acapella)

Ber om ursäkt för mongolidnivån i första två raderna, och även sista två. "Outrot" står inte jag för, det var min onda tvillingbror eller whatnot. Gjorde det här för att spela in något och se hur det fungerade med den här. Valde att köra acapella pga trasiga hörlurar och att jag inte skrev till något beat från början.

Tidsfördrivcypher HT08 (TRÅD)

Acapella

Försök till audiolänk:

Text:
Världen är fin, livet leker, jag är asglad
så jag har inget elakt, men jag har:
En film på folk som sportflyger, som hyres
bortbytes eller säljes för en spottstyver
Snälla whoa, vill någon köpa min film?
Så jag får råd att köpa mitt ish och röka en till
Filmen är snäll, vuxna låter barn få flyga
för det är inte farligt, planen är radiostyrda :)
ungarna är lagom dryga, men det tror jag ni själva reder
endast medelst enkla medel såsom att sälja teven
SNÄLLA NEGER! Sälj din teve och skänk mig degen!
innan jag vänder steken, skiter i allt
tar din stolthet och sväljer ner den!
Satan, nu skälver benen
av rädsla, för snart slår dina vänner ner mig!

Poet

2008-12-02 11:12
du har för hackigt flow, det är allt jag kan säga!
när du kör accapella är det lättast o köra egentligen
du kör som sagt FÖR hackigt (jag vet att jag tjatar men jag är trött!-.-)

istället för o rappa:
jag ... har ... bla .... bla ... .blalab ... bla

så försök köra:
jag har blablabla
eller
jagharblabblabla ;)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-12-02 15:13
sjukt att du verkligen inte kan göra audiolänkar...

Detta var väl okej, tråkigt flow och så. Jag håller exakt med spades. Men sen så var dett väl inte sådär jätteseriöst heller? : )
Blunted in stockholm

2008-12-02 18:45
hahah älska de 2 sista raderna
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-12-02 19:13
niickees

Jag la fan ner min själ i dem! ;)

2008-12-02 19:35
Du har ingen som helst melodi i rösten
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-12-02 21:10
btw: har alltid tyckt att du är en duktig lyricist och tror att du kan bli Pst's efterträdare eller vad man ska kalla det om du vill.

och perfektionisten över mig glömde att sätta punkt efter meningen...
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-12-02 21:44
niickees

Det där är som att säga till en munk att han kan få träffa Gud, så jag tar ju inte direkt illa upp :) Ska göra allt jag kan för att bli bra... Vet att det inte låter riktigt vettigt nu, men jag tränar och fortsätter lägga upp här för kritik. Märker det mesta själv faktiskt, men alltid bra med saker utifrån.

Tack Spades, Gussti och App.

2008-12-02 22:41
jag tycker det fattas känsla i det du spottar.. det känns som du bara vill få det överstökat
mhm

2008-12-03 10:58
fortsätt öva på flow och delivery.. det kommer ju mer du spelar in och lyssnar på kritik för att förbättra, vilket jag vet att du gör.

detta var en cypher så det kanske inte var din bästa text, men du skriver riktigt bra emil :)

2008-12-03 13:14
Du måste ju ha lite attityd och flow i det hela, även om det är bara acapella liksom.. Nu pratar du ju texten i en speciell takt bara. :P

Dock är rimmen överfeta och jag blir än en gång avundsjuk på lyricisters sjuka förmåga som ger dom superkraften att kunna rimma hundrafjorton stavelser i 16 rader och även lägga till rimschema och få alltihop sammanhängande, pejs ut märäh.
Dra åt helvete!

2008-12-03 16:08
Jag svarar kanske lite tråkigt (typ "tack för kritiken") men jag tar åt mig av allt ni skriver! Bra med kritik :)

Jag låter den här texten och låten dö nu (bara en jäkla cypher, måste skriva något seriöst och beatanpassat) med ett försök med beat. Sneda ads och sluddrigheter vid vissa ord är redan upptäckta :)
LÄNK

2008-12-03 17:44
Haha du låter som den där som sjunger "Fittan sticker fram" litegrann på rösten och i flowet hahahhahaha, inge illa menat alltså..

2008-12-03 17:58

2008-12-03 19:18
Yeaman! Fett. Lite tråkigt flow i början, men sen blev det bättre mot slutet. Konstiga adlibs lite här och där. Asfett beat ;)
Blunted in stockholm