Det här var jättefett som förväntat. Diggade dock inte Micheal så jätte mycket. Hans mix var knas. Men ändå helt okej liksom. NuMessiah lägger det nice som alltid. Beatet var ganska bra, inte jätte, men ändå bra... Ser fram emot nästa.
Blunted in stockholm
tung tung!! skön stil .. michael va tung med. men synd på ljudet bara..
http://www.myspace.com/quizze
Det är smutsigt och tungt som vanligt.. Fastnade inte direkt för låten dock, men det är ju utan tvekan bra grejer. Genomarbetad text som alltid, beatet är hårt (dock lite tråkigt efter ett tag) och Michaels ljudkvalité är väl inte den bästa. Men det är fett, bättre än det mesta härinne som sagt!
Bra skit! Diggar Messiahs vers, Michaels var oxå fet men ljudet var knas. Peace!
''Televison - teacher, mother, secret lover'' - Homer Simpson
fett som fan, man vill bara lyssna mer och mer när man hör din röst. micke var okej! keep it up!
be the change
Tungt lagt av båda två. Gillade Messiahs vers mest, fast Michael har skönare flow.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Tycker mixningen på min vers blev skön, lite dov liksom.. Är det autotune'n som fattas eller? ;)
Nice lagt av båda, kommer definitivt spelas fler gånger.
- Rätt In I Moden
Tack boys! Antar att jag måste fortsätta öva på mixandet ;)
Lyricist
2009-06-16 20:20
skön beat av dusty och viktiga saker som behöver prata sej om, väl jobbat peace !
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Moderator
2009-06-16 21:22
fett nice av båda grabbarna ! beatet e svingött de med dusty u know what i think :D Peace !
Moderator
2009-06-16 21:33
Feting till låt! Beatet blir lite uttjatat efter ett tag bara men shitta liksom, spelar ingen roll när den spelas över tight rap och smutsig text. NuMessiah lägger det fettfett bara, riktigt skön röst som faen! Michael också, lite klen mix bara, men ändå grymt :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Första intrycket, NuMessiah, din delivery är bättre här än det jag hörde sist med dig och du känns i helhet som en mer komplett rappare än tidigare. Texten är bra (även om det är lite småsaker som jag tycker kändes offtopic), men du målar upp en tydlig bild av livet som fattiglapp. Michael låter lite sluddrig i början, och tappar flowet lite mot andra halvan av versen. Men det är välskrivet och deliveryn är som den ska. Beatet har skön stämning och passar in perfekt med temat, men det blir tradigt i längden då det inte är någon variation, eller något uppbrott i verserna. Sen vet jag inte om det är mixningen på låten eller beatet, men beatet äter upp ganska mycket av bådas röster och man kan tycka att det gör låten dov och lite tråkigare än vad den kunde vara. Men ja, bra skit, kul att höra, keep 'em coming.
Najs, riktigt bra gjort av er båda , synd bara att man inte hör så mycket .. :/ _Ak4 du blir bara bättre och bättre . blir riktigt glad av att se att det funkar för dig :) NuMessiah du la det riktigt tyngt..fanns väll lite småfel här och där men det är ingenting man stör sig på . annars var allt riktigt fett. * Puss! *
dä ä näääjs brur!
kan du snälla tagga låtarna i framtiden? tack? :- ))) och släpp välkommen igen!!!!11111111111111111111111111111111111111111111111
Blunted in stockholm
Messiah är ju tyngst tycker jag, som väntat. Beatet gillar jag som fan, tycker det är asmysig stil på det. Michael är inte lika tung, men det är väl mer att Messiah sköter det tokbra.
Beatet passar låten perfekt (eller så är det låten som passar beatet perfekt, potäjto potaato) med väldigt mycket smutsig vintage-känsla rakt igenom, lite "fula ankungen som växte upp och blev jason voorhees". Samplingen passar som handen i handsken och är jävligt välkomponerad helt enkelt, även fast den i slutet inte riktigt fastnar som den i början. Rappen levereras precis som den bör och flytet går det inte att klaga på, det enda jag stör mig lite på är överbetoningen på "fast i skiten". Texten känns väldigt personlig och involverande med fina små jabbar mot populärscenen i tex "innan rappare baitade diskotek och gjorde låtar om hur bra det går nu - inga problem" Även ett bevis på att man kan rimma simplare och svårare i samma text utan att det stör och framförallt att man kan rimma simplare utan att låta som ken ring. Michaels vers var tyvärr lite för lågt mixad och eventuellt lite sämre ljudkvalite på, vilket nog gör att det verkar lite sämre än vad det egentligen är, för versen är i princip precis som den skall textmässigt med små, små hack i ett annat bra delivery. Något som kan ses över till framtida låtar är väl just mixningen, då det varit påpekat i båda de släppta låtarna hitills. PAYZ
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2009-06-19 16:49
Det låter bra som fan Nu! Michael passar inte med låten...inte tajt, och blir liksom fel, det hade räckt med bara dig på låten. Dusty gjorde ett bra jobb som vanligt. Höj rösten lite så blir det perfekt. Inte mycket mer att säga. Kix arse!!
Folk måste sluta sova på detta.
Word Jeppe. Uppin' this bitch!
Producent
2009-06-25 13:50
Upp för helvete! FUCKFACES!
Har ett vag minne av att jag hört delar av låten för ett bra tag sedan? (menar inte att du har baitat något, menar att du måste skickat din vers till mig långt innan du släppte låten) hur som helst, det är riktigt bra skit. samplingarna är klockrena, det är ontopic hela tiden, inget fel på flytet heller. Nu Messiah börjar blir en riktigt bra MC, helt enkelt. Lite skum mix på Michael, var väll det jag störde mig lite på.
Synd att folk ratar min vers hehe :)
_Ak4, keep ya head up. :>>
Denna kan få gå en sista runda. Någon?
Passar väl ganska så perfekt med en sista upp nu när den nionde sakta börjar närma sig. Jag väntar..
Blunted in stockholm
Diggar inte beatet, men låten i övrigt var soft :) diggar Michael mer än den andra snubben Fred
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden! www.fillson.blogg.se