Gudasonen Rapp : Rappen är inte så bra. Det låter som att du inte vågar ta i så mycket som du borde vilket ger det en dålig känsla. Flowet är helt okej men kan förbättras kraftigt. Att skratta till när du säger att Jesus dog på ett kors är väl inte så jättebra heller direkt.Text : Den har en konkret och inte överanvänd handling, vilket är bra. Dock är den inte bra strukturerad. Gör man en Jesus-låt kan det vara bättre att ha "intressant information", dvs. berätta om hans stordåd osv. Rimmen/rimschemat bör förbättras mycket.Beat : Ett för överanvänt beat bland nybörjare är aldrig något bra enligt mig. Beatet är inte så skönt och har används av säkert minst tio (dåliga) rappare. Passade inte till temat heller tycker jag.ADHD Rapp : Rappen är mycket bättre än i Gudasonen men inte speciellt bra. Inte värdelöst heller dock. En tom refräng var ganska skön i låten. Flowet kunde förbättras mycket men är inte heller jättedåligt.Text : Helt okej handling, men hade kunnat skrivits så mycket bättre. Det var inte så intressant att lyssna på när du i princip får sagt att du har ADHD bara. Berätta om vad ADHD:n orsakat osv. så skulle det vara intressantare enligt mig.Beat : Beatet var oerhört mycket bättre än Gudasonen och rätt skönt att lyssna på i refrängen. Beatet passade din röst ganska bra också.Flosin Rapp : Tyckte Tre Skott I Pannan var otroligt tråkig att lyssna på. Låter alldeles för liten, vilket kanske han också är, och det gillar jag inte. Rappen är väldigt sten och monoton. Din refräng är bättre än lillen men det låter som du rappar i en burk eller något. Låter inte bra!Text : Inget vidare tycker jag. Skriver man texter av denna typen tycker jag verkligen att man ska ta sig tid att få det bra. Texten är för simpelt uppbyggd och har inget som får mig att tycka att något väldigt sorgligt har inträffat.Beat : Beatet var helt okej, men inte speciellt bra. Passade till handligen även om man velat ha ett lite "känslosammare" beat. Där har du kritik! Att det tog kort tid att skriva och spela in är aldrig någon godkänd ursäkt till att det inte blir så bra. Lägg ner tid på texterna och flippa ut så mycket du kan in mikrofonen så ska du se att det blir mycket bättre. Försök även att undvika överanvända beats. Mixningen av låtarna var inte heller så skön, träna på det med.
Wazaaaa