I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poeteek - Soul Music (Session)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-06-19 14:11

Poeteek - Soul Music (Session)

Står för allt, beat, mix, lyrics, emceeing...förutom samplen den står miss Syreeta för.

Jag vet, dålig mix, jag vet, ingen ref...whatever!

The reason why I did this is cuz I simply felt like it.

Feedback vore väldigt nice men som sagt, jag vet redan om mixen och att det inte finns någon refräng, ska ni kommentera så är det väl beat + lyrics + flow...

Länk till http://www.speedyshare.com/296809995.html

One Love!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-19 14:52
beatet va översoft! riktigt nice vibe i det.
versen va bra, diggar ditt utal.
nej detta va nice :) dock inget ja sparar men bra va de! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-06-19 14:57
fet text ;)

2009-06-19 15:04
Låter nice det här bro! :D
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-06-19 15:07
Tycker det låter fett. Kul att höra dig på lite långsamt beat, men tror aldrig jag har hört dig på lite snabbare grejer..? Det vill jag höra! Texten är tight och flowet är säkert. Uttal är det inget fel på. Så det är bara mix du behöver träna på, men tror det är rätt nära. Lek en massa i programmet bara!
Hej

2009-06-19 15:13
tack så mycket alla :D kul att ni gillar det

nae jag har faktiskt Aldrig testat rappa riktigt snabbt! men albumet från TASQ kommer runt mitten av septembre och där kommer det finnas allt möjligt ;D so stay tuned!

Texten:

every single night is a painful struggle
handful a trouble, i got needs so i claim to hustle
figured it would ease but it came through double
you gotcha hands behind ya head still they aim to buck you

they gives a fuck dude, bullet in ya chest cuz they had to cuff you
don't care if you got fam that loves you
they dehumanize you in every chance they come to
but what they can't touch is the power of soul

i realized when i had less then an hour to go
lyin there bold strugglin to survive in the cold
seemed to have my mind unfold but im never okay
its a long n tough road but theres several ways

to keep ya head high in this era of shades
which seems to never decay, youknaamsaayin
but P im tell you dawg, if we fight we can do this
we don't need shit, dudes in suits are clueless

aint no foolish lable in the world that can screw us
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-19 20:10
en upp komigen nu ;)

2009-06-22 09:18
whoa! feedback!

2009-06-22 10:17
Vad ska man säga?! FETT! Älskar din röst och ditt flow du har och din känsla i musiken.. shit!! Big up
Rappare

2009-06-22 10:41
Riktigt fet låt Pal. fortsätt kicka :)
dä ä näääjs brur!

2009-06-22 12:58
Riktigt bra man. Beatet var skönt, är inte så mycket för slow stuff men det var fresh.
Tror din rapp och ditt flow skulle låta tightare om du hade lite mer fart på det, inte så det blir snabbt utan mer för att få fram en ordentlig swagga, för nu är det nästan svårt att sitta och digga till.

Bless!

2009-06-23 21:06
Tack så mycket alla!
Ahh förstår vad du menar frank, tack!

2009-06-23 21:56
har hört mkt bättre med dig! men session som session.. soft!
Producent

2009-06-23 22:50
tråkigt att en så pass fet sample blir nästintill förstört. Ingen bas eller något? bara rätt tråkiga trummor som inte lät allt för tighta.

Till rappen så var det en aning bättre, halvdan engelska (bättre än väldigt många här på whoa dock).

2009-06-23 23:02
sitter och gör mina beats med en roland sp-555, inga pluggar, inga program, so basically, i use the cards that im dealt, i det här fallet ingen bas i samplen ^^

...hahaha

tack.

2009-06-24 16:55
uuupp!

2009-06-24 16:56
trist text

hörs att du är nybörjare

2009-06-24 22:06
läste bara texten
lät som om en text reakwon hade skrivit på dagis

skärpning om du ska skriva på engelska

2009-06-25 17:00
Raekwon* ...och vad är det som är så dåligt med texten? jag är inte den som inte kan ta emot kritik men jag tycker att om man ska kritisera så måste man motivera, jag får inte ut så mycket av din kritik om du bara säger "dålig text!"

För övrigt är engelska det språk jag talar bäst, bättre än italienska och svenska.