I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] asma feat. da addict (beetsnätcuz) - shut you down (SS reject)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-05 02:42

[Audio] asma feat. da addict (beetsnätcuz) - shut you down (SS reject)

stay silent mixtape blir klart imorgon & släpps senast måndag den 10;de.
i väntan på denna har ni en reject. enjoy!

beetsnätchuz - shut you down

asma myspace

a;
u aint never heard no one spit like this before
im sick with this my flow rips the clap n kick yaknow
i rap the way i picture my bitches go
tippin on toes around me lets get it on

they call me a cynic - really
the way im livin im more of a schitzophrenic - feel me?
if i smell pussy ima stick dick up inna
and i aint finnin to call no bitch my lady

why critize my way of life
when i simplify shitty things and take whats mine
turn ya back against me and ima break ya spine
in half muthafucka dont make me say it twice

nah - bitches tumble down
fuck you clown i see the ways u frontin now
with ya big ass mouth always runnin round
talkin major bitch ill shut you down

---
ill shut you down thats the way it is
cause peeps aint half as real they say they is
jag lægger dig ned - det er sådan det er
får folk er ik så real som de sir de er

yea - ill shut you down - shut you down chump
jeg lägger dig ned - jeg lägger dig ned yup!
jeg lägger dig ned, lägger dig ned yup!
---
a;
ill beat yo ass with a hockeystick u cocky bitch
thats what u get for being optimi - stic
rap is greeeat! tony, im on top'a this
this is my prime time - im optimus

you really dont wanna know who you fuckin with
keep suckin dick and consider urself lucky bitch
ignoring me like u really had enough of this
this silly chump aint a man - hes a fuckin dis-grace

and your bitch made - fuck a manager
lookin stupid doin nuthin - adam sandler
and dont act hard man i will cancel ya
i am cancerous u fuckin amateur

man - i was doin ya job
this fuckin son-of-a-bum aint even foolin his momz
fool - if ya ever thought u fooled me ur wrong
ill settle this anywhere - bring the coochie along!

---
yeah, jag lægger dig ned - det er sådan det er
fordi folk er ik så real som de sir de er

jeg lägger dig ned - jeg lägger dig ned yup!
jeg lägger dig ned, lägger dig ned yup
---
d/a;
vi lägger dig ned bitch & knepper dit ego
og rocker dine bleer imens du leger med lego
lille petty motherfucker, du er fake as fuck
en fuckin chump der aldrig kommer op på top

af hiphop, fuck off för jeg går amok
i fuck you up på mit fuckin choppin block
et sygt fuck uden gränser som en boarderjumper
der ik holder tilbage för efterfesten stopper

så hvis du tror du er G - tänk engang til
for du kun en wannabe - og vil ha min stil
du baiter alt du kan, men kan aldrig bli en allstar
så fuck hjem igen & vug hos din mor og far

jag lægger dig ned - det er sådan det er
får folk er ik så real som de sir de er

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-05 02:45
lookin stupid doin nuthin - adam sandler
and dont act hard man i will cancel ya

galet galet! kan inte mer än säga att jag väntar tjockt på stay silent!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-05 02:49
Har alltid diggat din lyrik a!
och ditt flow gör sig verkligen bra på de flesta beats jag hört dig på!
Här finns inte mkt o klaga på!
Möjligtvis att jag var lite tveksam till reffen med danska och engelska!
men efter hooken kom andra gången så lät de faktiskt soft o unikt!
och unikt är väl vad man letar efter i dagens hiphop! success!

Addict du lägger de soft som vanligt, och tack för att lyriken fanns med denna gången haha!, utan lyrik förstår jag inte ett ord danska!, därför blir de mkt lättare om man kan läsa med i vad du rappar om!
Du la de fett!

Ser fram emot tapet, riktigt efterlängtat har de varit!

Fridens liljor!

/m
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--

2009-08-05 02:52
diggade hela låten tills norsken/dansken kom in, förstörde hela känslan

2009-08-05 03:16

Fett skit detta ! blir bara mer o mer sugen på stay silent !

2009-08-05 03:17
Shit, det här var sinnesjukt bra älskar Asmas engelska :) !

Ey, du mannen du borde åka till Amerika och bli riktigt famous ! ;)
För du kan verkligen rappa duktigt med engelskan och du har fett skööönt flow ! :D

Och du dansken var också riktigt grym men jag gillar inte danska aja du kan rappa det är en sak som är klart !
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2009-08-05 03:19
håller med det_stavas_fel han nors/danks döda en bra låt asså
https://twitter.com/#!/brazil_dougie

2009-08-05 03:24
tack peeps. addict är fet! it is what it is!

2009-08-05 03:37
fett men lite lungt, mer aggrission :)

tyng shiet pz
Lev galet som ung, kom till helvetet som kung!!

2009-08-05 04:17
Tuuungt !!!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-08-05 07:04
heavy som fan... addict lägger sjukt bra också. asma är en självklarhet med flow och lyrics.

STAY SILENT
"Jag kan om jag vill, jag vill inte någonting"

2009-08-05 07:24
sjukt fet text! beatet va rakt av tungt. så allt jag har att säga är väl att de är en tung låt igentligen=)

2009-08-05 09:33
Detta var en trevlig överraskning såhär på morgonen. Man har ju väntat lite på Stay Silent. Asma är alltid skön, gillar Da Addict med. Danska låter coolt. Det är alltid trevligt att att du lägger upp texten med Asma! Det enda jag inte riktigt gillade var effekten på första delen av refrängen. Det lite "tysta", telefonsvararljudet.

Asma
Hittar i princip aldrig några fel med dig. Du la det skönt med lite avslappnad men samtidigt ilsken attityd. Det låter bra när du leker med flowet så som du gör, märkte inget ställe du gick off på. Texten är bra som vanligt. Text, rim, attityd, flow, engelska, allt är bra. Finns inte så mycket att säga egentligen, känns som man upprepar sig varje gång man kommenterar dina låtar. Denna låten kommer inte på Stay Silent?

"ill beat yo ass with a hockeystick u cocky bitch
thats what u get for being optimi - stic
rap is greeeat! tony, im on top'a this
this is my prime time - im optimus
"
- Mitt favoritstycke. Dels för att jag inte gillar optimister och dels för att det lät skönt. Gillade "Tony-imitationen" med, kul.

Da Addict
Gillar din danska, låter flummigt men coolt. Flytet låter detsamma, flummigt men skönt. Du rappar lite roligt på något sätt, attityden är nice. Rimmen är rätt bra, tror du hade kunnat skriva en lite bättre vers dock. Textmässigt är din vers rätt bra, men som sagt tror jag du hade kunnat göra lite bättre. Kan inte peka ut vilka rader som står ut eftersom jag inte förstår danska så bra.

Är grymt förväntansfull på Stay Silent, varit det ett tag nu. Har rätt höga förväntningar. Får man veta vilka som kommer gästa?
Wazaaaa

2009-08-05 12:11
Nja, inget som fastnade riktigt.
Gillade inte soundet men ändå bra jobbat med skiten.
Dansken sänkte skiten rätt mkt.

2009-08-05 12:29
tungt!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Moderator

2009-08-05 12:42
Haha, lyssnar fortfarande på dom gamla beetsnätchuzlåtarna, diggar danskan så hårt! Så skön variation, ni gör det tvärfett ihop! Gillar att ni lägger upp texterna också, speciellt på danskan :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-05 13:19
Fan va kung har väntat as länge på det Mixtapet hoppas de inte blir försenat nu då :)

2009-08-05 14:31
thnx people, speciellt chub som alltid skriver utförligt!
Skivsamlare

2009-08-05 15:31
Asma, Familjen och Päron Splitt-glassen är dom tre sakerna som gör Skåne värt.

That's all.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2009-08-05 16:42
you both bring your A-games guys.. men jag digga mest asmas text på denna faktiskt..
er stil rakt igenom.. tung, mörk hip hop med feta lyrics.. jobb well dooone!
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2009-08-05 16:54
Som helhet en bra låt! Gillade inte hooken dock.. Beaten mördar osv..
Både lägger tungt, men har hört båda dunka bättre =)

Peeeys dudes!

2009-08-05 16:54
diggade hela låten tills norsken/dansken kom in, förstörde hela känslan

Håller med den över. Älskar din engelska verkligen! :D keep it up

2009-08-05 18:31
Fett som vanligt! :D
Jävligt bra delivery från er båda, najs beat och coolt flow ^^

Längtar tills Stay Silent ;D

2009-08-05 18:32
Tvärfränt, inväntar mixtapet!
The thing is, we cant separate our feelings..

2009-08-05 19:27
Fett, men saknade några riktiga kanonpunches, vilket känns lite nödvändigt i en sån här låt. Sen antar jag att man ska vara dansk för att kunna uppskatta danskan till fullo...

2009-08-05 20:36
fett fett. ja brukar tänka att man vet vad man får när man lyssnar på dej asma, att du är såpass högt upp i din utvecklingskurva så du inte borde kunna överraska längre, utan istället alltid leverera bra skit, men hey, du utvecklas fortfarande och denna låten är riktigt fet. snygga rim, bra flyt och ja.. du fattar.

däremot måste ja tyvärr säga att da addict inte passar in på denna låten, eller egentligen tycker jag inte kombon Asma/addict passar alls. jag vet att ni är boys å så, men du är såpass mycket duktigare och har 100 gånger bättre känsla, så när du gör ett sådant fett projekt som "stay silent" så borde du lämna polarna till förmån för feta gästartister sopm håller din standad istället? eller ja kan ha fel, för uppenbarligen så gillar du hans grej, och isåfall ska du givetvis köra på. kanske är danskan ja stör mig på bara.

hursomhelst, ge mig stay silent nu, eller dö.
Detta är min forumsignatur

2009-08-05 22:13
tack alla för comments, fett att vissa uppskattar, synd att vissa trycker ner det pga danskan (inte norska, peabrains!).. förstår att en del kan ha svårt för att fatta, men ni vet inget, så tyst :)

angående din comment P-lex: jag kan vara helt ärlig och säga att jag inte gav 110% på denna, detta blev mer som en session för min del, förmodligen varför den släppts som en reject också. med andra ord, jag kan mycket bättre!.. synd att du blev besviken man.

asma är riktigt fet och utvecklas hela tiden, och det ska han ha props som fan för, oavsett boys eller inte. anyways, tycker jag att folk underskattar både honom och mig. jag tycker t.ex att beetsnätchuz grejen vi kör är överfet, och folk som inte fattar grejen, wake up & smell the fuckin coffee, för det är the shit. inget skryt, just how i feel!

utöver det, stay silent är hype som fan, och det är välförtjänat. jag har sett projektet utveckla från början till slut, och asma har lagt ner sin själ på detta tapet, vilket han gör bäst av alla enligt mig. så jag håller med dig, han är på en betydligt högre nivå än de flesta, även på många punkter jämfört med mig. han förtjänar all cred han kan få,
och alla kommer nog förstå varför när tapet släpps! just wait and see boys & girls!

hype på stay silent, snart är det dags, så håll ögon och öron öppna!
im out, peace & love!

P.S

fler comments!? :)
UPP!

http://www.myspace.com/daaddict

2009-08-06 01:13
Addict:

vet inte om min kommentar inte kom ut i sin fulla rätt eller om jag var otydlig. Jag tycker absolut att du är duktig, och du är fetare på mikrofonen än de flesta här på whoa, men enligt mig så tycker/tror ja inte att man höjer ögonbrynen för dej på samma sätt som för t ex asma som enligt mig är en rappare som faktiskt förtjänar både radiotid och fame långt utanför sveriges gränser.

Vad jag menade var att i en collab med joshua så framstår du mer som en dussin-rappare som inte sticker ut nämnvärt då konkurrensen på en låt tillsammans med er blir för tuff, då merparten av lyssnarna hävdar att asma e tightare. Däremot tror jag att om du släppte eget material så skulle du skina mer, för som sagt, rappa kan du, och du verkar va en cool snubbe, no doubt.

däremot gillade jag inte din kommentar om att du är underskattad, då det är upp till lyssnaren att avgöra och att ha en åsikt om detta. alla kan inte gilla er grej bara för att t ex jag uppskattade beatsnätxhuz-plattan!

För att sammanfatta det hela, inte meningen att framstå som en hatare på något sätt, utan ville bara få fram att ni inte höll samma nivå och att jag gärna skulle höra/se Asma med folk i hans egen nivå, feel me?

ha de fint playa och hoppas du bara ser detta som kritik och inget annat, no hate-shit, just love.

uno!

2009-08-06 11:00
så jävla tung
Stay strong

2009-08-06 12:01
Har för mig att jag kommenterat din del på denna redan asma, tycker bådas texter är helt intetsägande och musiken är verkligen inte min kopp te, men du vet how I feel about den här typen av låtar. Dock gillade jag hookgrejen faktiskt!

Hur man får in "fuck" 7 gånger på 5 bars i en dansk vers övergår mitt förstånd, vad fan hände med ordförrådet? Step ya game up!

Väntar fortfarande spänt på Stay Silent och är glad att detta blev en reject!

Saaaaaaaaaaaaaaaaaarvi
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-08-06 14:22
allright. tack folks! någon mer?

2009-08-06 17:31
tung låt, förstår varför det blev en reject tho. Addicts danska är fet, gnugga av svenska flaggan från kinden och ge det en chans. one!

2009-08-06 17:56
Smith_ : det har inget med svenska flaggan att göra, jag har inget emot danska, men man behöver inte digga alla som e från danmark? jag tyckte dock att danska vs engelska i samma låt inte passade in så bra, thats all!

2009-08-06 19:51
Tungt, har dock också lite svårt för danskan, men Asmas verser är awesome.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-08-07 01:38
thnx. folk sover..

2009-08-07 01:40
grym röst på han på engelska

2009-08-07 13:47
P-lex: skönt att höra, syftade inte på dig tho. syftade på dom tards där uppe som som inte gillade "dansk/norsken".

2009-08-08 12:52
Måste säga att jag tycker att asma och da addict är grymt sköna tillsamman:) fast lite tveksam till danskan:P
”jag vet inte om han är cp ser inte men tror det”

2009-08-08 16:41
thnx. vad händer här?!

2009-08-09 20:15
UPP!
"Jag kan om jag vill, jag vill inte någonting"