I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

asma - stay silent!i (mixtape) TRACKLIST!

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-11 14:55

asma - stay silent!i (mixtape) TRACKLIST!

På måndag nästa vecka så släpper vi på hoodrap.se asma's efterlängtade stay silent mixtape som exklusiv på sidan. Men redan nu så kan ni se tracklisten till tapet och på torsdag släpper vi snippets + en exklusiv intervju med asma!

Tracklist:
01. intro
02. everydaystruggle (feat. helno)
03. tick tock (feat. addict & anxious)
04. stay silent
05. unfinished business (feat. pluralis)
06. innan jag somnar (feat. max)
07. dark picture (feat. subtil)
08. kill that beat (feat. helno)
09. feelgoodtune (feat. melina)
10. AW
11. angel
12. this is me pt.1
13. words of encouragement (feat. melina)
14. hater
15. stränguläh (feat. addict)
16. livet (feat. colin/max/melina)
17. my preachin (feat. max/helno/d-nice/addict/anta)
18. highly anticipated anthem (feat. helno)
19. true colors (feat. colin & frida)
20. this is me pt.2
21. count the days (feat. dixon picket)
22. the weirdo zone (feat. anxious)
23. my mind, my body, my soul (outro)

www.hoodrap.se

Rappare

2009-08-11 14:58
fan att de ska ta sån tid då
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

Är det bara Tracklist eller kan man ladda ner det också :)

Det ser Fint ut känner inte igen nån av låtarna :D

exalterande, men samtidigt irriterande att man ska vänta en hel vecka till fan.

2009-08-11 15:00
Damn lunga dig. Det kommer när de kommer. Kul att Helno ska vara med, soft snubbe. Colin, D-Nice, Max och Antagonisten är inte heller så dåliga gäster. Det kommer bli fett.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-11 15:06
Man kan inte ladda ner det ännu. Men som sagt så kommer snippets + en intervju nu på torsdag :)

2009-08-11 15:08
feta gäster. men lite segt att behöva vänta ännu mer, menmen

2009-08-11 15:15
Asma och helno.. Kan det bli annat än fett?
Promotor

2009-08-11 15:29
Detta är andra tråden för detta mixtapet utan att mixtapet ens dykt upp än! Men efter att ha sett gästerna i mixtapet kan jag nog säga att jag med är lite intresserad av att lyssna igenom det!

2009-08-11 15:37
tracklisten ser ju smooth ut med alla gästande och alla titlar :)

upp till bevis, har dock hört lite av låtarna redan då han spelade live i helsingborg på ClubHyper, kan avslöja att låten hater börjar lite roligt ;)

FET MIXTAPE VÄRD VÄNTAN
Think of a colour you've never seen.

2009-08-11 16:26
Damn lunga dig. Det kommer när de kommer. Kul att Helno ska vara med, soft snubbe. Colin, D-Nice, Max och Antagonisten är inte heller så dåliga gäster. Det kommer bli fett.

hur kan du utelämna Anxious när du säger feta gäster?
han droppar det way above många av dom bättre på whoa.
wait and you'll see! ;D

för övrigt ser de fätt ut! längtar fan nu! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-08-11 16:37
Ska bli kul att höra Pluralis.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-08-11 19:25
Really folks, tapet är verkligen värt att vänta på!

2009-08-11 19:32
skitfett att ni är sugna peeps!

@ björn; yea, plu är skitfet - riktigt onödigt att komma med såna gliringar tho..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-11 19:42
Can`t wait, verkar rå fett !

2009-08-11 19:56
ser fett ut mään, har hört en del givetvis..
Men vissa har man bara hört halvfärdiga mixdowns på!

21. count the days (feat. dixon picket)

Den har jag sjukt höga förhoppningar på :D av det jag hörde för ett tag sen!

2009-08-11 20:08
mixtapet är dope as fuck, ni får allt chilla en vecka till, det är lätt värt det!

upp!!!
http://www.myspace.com/daaddict

2009-08-11 21:23
Verkar bli fett! Tracksen verkar riktigt bra! :D

2009-08-11 21:28
Såg inte Anxious... Nej de här blir tungt.

2009-08-11 21:40
Kommer bli mycket tungt! :)
melly mel

2009-08-11 22:16
Anta: count the days är en så sjukt välgjord låt, för tankarna (enligt mig) till 2 av NAS låtar, "dance" och "bridging the gap", kort sagt ett mästerverk.

"yes jag e cool som har fått en förhandslyssning" bla bla bla =)

Detta är min forumsignatur

2009-08-11 22:40
jag har tapet, och kan rakt av säga att om ni blir besvikna, så blir ni inte det. höhö, den är astung!

2009-08-12 01:20
asma, sitter här tårögd som ett barn som väntar på sina hårda paket. (misstolka fan inte det sista hahahaha) din engelska är så brutalt dödande och påkastande så jag får rysningar. din ilska och säkerhet på engelskan är så översvällad så att ingen normal underground rappare/lyssnare som väntat på detta tapet och hört dina små session kan tro att detta blir dåligt... detta kommer till 99.9% (eftersom man aldrig kan vara säker)... döda. Som pilgrimsgrodans gift kommer den döda.

colin, hoppas du varit snäll pojke på plattan, annars blir det inga whoa-julklappar ;)
men eftersom du är asmas..... kusin? och du är med på plattan så antar jag att min respekt för din musikproduktion och utsträlning kommer höjjas för mig och även eftersom du är med på plattan att du är en mycket bra artist! bigup redan!

melina
, gött att ha en brud som gästar också, får se vad du har att komma med men selfdestruction av dig och asma, ett kap! så jag räknar med dig!

helno
, jag dreglar redan av asma ft. helno. punkt slut. ni som ej fattar vad jag menar, starta en helno låt/helno ft. asma låt.

anta, dina förra svenska låtar (det som du specifierar dig på?) är sjukt galanta och din malmödialekt tycker jag uttrycker känslor på ett bättre sätt, kan bero på vi är skåningar? döm själva.. men tror inte jag blir besviken i och med du sammarbetat med asma så sjukt länge och mycket innan och långt bakåt, ni är 2 kugghjul som klääätchar..

daAddict, din southcoast ilska på danska och gruffiga attityd i låtarna gör det bara mer underground och rivigt, din danska är flummig och cool, dina hiphop antydanden är fett mafia och gangsterliknande, på ett bra vis. lät nästan som en diss men det förstår nog många att det inte var, ser fram emot din galna danska här..

resten, stay silent gästare helt enkelt, så ni borde dansa på bra med er musik också, okända för mig.

TACK!

2009-08-12 08:49
Tredje gången det skjuts upp nu? Dock kul att se att mixtapet innehåller hela 23 spår.

2009-08-12 12:03
Så jävla snyggt omslag kom jag att tänka på nyss, fin fin
Stay strong

2009-08-12 13:33
thnx alot för all support alla! skitfett att se inlägg som fedsen's.

2009-08-12 16:22
Asma - Nu fattar jag verkligen inte vad du menar? Längesen jag hörde något med Pluralis, tyckte det var fett att han var med och ser framemot att höra hans vers? Hur i helvete kan du vrida det till nån form av gliring? Skärp dig.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-08-12 17:46
björn, plu är skitfet - no doubt. men att gå in i en tråd som handlar om ett mixtape på 23 spår och plu gästar på ett av dom, sen lägga en comment gällande enbart honom kan lätt tolkas som en gliring. skärp du dig.

2009-08-12 17:55
Tolka hur du vill då, välkommen till sandlådan.

2009-08-12 17:58
tack, du måste ha suttit i den ett tag. jag menar, du verkar rätt så bekväm i din roll som internetcooling..

2009-08-12 20:30
Internetcooling? Hur lyckas du vända det till det?

2009-08-12 20:36
asma, tror nog bara grizzly var sug på att höra pluris rappa. men eftersom han inte nämnde någon annan så tror jag att han trodde att resten av artisterna redan visste att han var intresserad så han nämnde inte det, speciellt du, men kan inte snacka för någon annan x) kan bara försöka dra ut orden ur munnen om ni ej får ut dom.

peace.

2009-08-12 21:39
fedsen, du vet inte vad det handlar om.

björn, du vet exakt hur jag kan vända det till det eller hur? du beter dig som en idiot i varje tråd som handlar om mig, eller på något sätt har mig involverad. otroligt spydig bakom skärmen jämfört med verkligheten, och du tror dig lite för mycket - den dagen du är spydig när vi ses och står upp för digsjälv kan du komma med spydigheter på internet - just nu är du inget annat än en osäker pajas - och om du inte vet det själv, skriv en lapp med orden; osäker pajas, håll den framför dig och ställ dig i spegeln..

2009-08-12 22:57
Some people never change .. hehe

2009-08-12 23:18
no offense, känner ingen irl så kniper.

respect

2009-08-13 00:01
fett med pluralis

2009-08-13 00:05
word fikkan, riktigt grym är han.

2009-08-13 00:18
anar jag osämja i skåne-trakterna? trodde ni va boys? yeye inte mitt bord. glöm att jag skrev typ
Detta är min forumsignatur
Producent

2009-08-13 00:23
yeah, fuck bearC :D

2009-08-13 02:40
Snippets och intervju idag om alla tidplaner stämmer för en gång skull :)

2009-08-13 12:15
Äntligen torsdag! Ska dunka snippets-et på max idag =D Ska bli intressant att läsa intervjun.

2009-08-13 16:06
Vill pumpa sönder låtarna nu :D, big up to skåne :D
Things can go wrong but life goes on...

2009-08-13 16:25
Du skriver att fedsen inte vet vad det handlar om, det gör inte jag heller så du får gärna förklara.

"Beter dig som en idiot i varje tråd som handlar om mig" - Jag skiter oftast i dina trådar, och de gånger jag skriver så skriver jag vad jag tycker oavsett om det är negativt eller positivt.

Spydig bakom skärmen - Exempel på det? För att jag tycker det ska bli fett att höra Pluralis?

Mer spydig bakom skärmen än i verkligheten - Bara för att jag inte diggar dig som rappare behöver jag väl inte vara otrevlig när vi ses?

Osäker - Tror inte jag är den som är osäker faktiskt.

2009-08-13 16:47
cool att ni är taggade people! ska bara ha tag i Malsor för att skicka över snippets & intervju. det kommer väl upp ikväll antar jag, om han dyker upp.. stay on it tho!

björn;
riktigt roligt att du låtsas som om du inte vet vad jag snackar om..
du har haft en fucking hot shot attityd för länge nu, och jag ser ingen superstar status på dig. det är fler än jag som börjar få spel på dig så uppenbarligen är det inte bara jag som märker av det.
och nej, jag tänker inte klippa & klistra för att du glömt hur du skrivit dina inlägg, leta själv om du undrar vad jag snackar om - eller skit i det, mig spelar det ingen roll. har du inget att säga utan din fattiga attityd kan du hålla käften. easy as cake.

och att du inte diggar mig som rappare var nytt, det kunde du sagt till mig alla gånger jag skickat tracks i textformat och tester till dig.
plus, om du inte diggar min rap vad fan gör du i min tråd?

pajas.

2009-08-13 16:53
Tekniskt sätt gillar jag dig som rappare, som jag sagt massa gånger men tycker du slösar bort det på tråkig musik, min åsikt.

Jag låtsas ingenting och har ingen hot shot attityd. Är ingen superstar heller och har aldrig försökt få det att verka så. Berätta gärna vem som börjar "få spel" på mig, för det har ingen gett uttryck för.

Och jag vet oftast vad jag sagt i inlägg jag skrivit, nämligen det jag tycker.

Vill du nått annat kan du hojta, annars stay silent. Känns onödigt att sitta och skriva inlägg fram och tillbaka på whoa.

Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarvi

2009-08-13 16:58
droppar snippets & such på hoodrap? (=

2009-08-13 17:00
Sluta nu "bråka" för fan hahaha... Längtar till tapet för att höra allt som en helhet, kommer bli det tyngsta släppet på länge, big up till asma, bro du har utvecklats i raketfart

Ni andra som inte har någon aning, vänta tills måndag så får ni höra

At least, I know what i'm talkin about

Peace uuurbodiii / Anxious

2009-08-13 17:02
skriv inte här då? jag har redan bett dig tagga ur tråden eller hur?
och vad exakt menar du med "vill du något annat"?
fet punchline där med "stay silent" - rätt så fiffig är du bakom skärmen eller hur?
bevisligen är du häftig på internet, folk som känner dig vet vad jag snackar om.

pajas.

2009-08-13 19:41
"Hoodrap levererar hits snabbast"

Tycker verkligen inte att dom kan stå för sin slogan.

2009-08-13 20:08
inte jag heller. om han inte loggat in inom en timme är det fuck honom och hoodrap.

2009-08-13 20:27
hahahahah asså den sidan är wack vrf göra en sån sida och sen knappt ha nån musik haha. tycker den är den segaste sidan , SLÄPP DEN PÅ WHOA NU ,PALLA VÄNTA EN VECKA :s det bevisar ju bara hur mkt framgång han vill ha på sidan ju hahaha segar än min mormor ju haha