I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Melvin - Contra Diss no2

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-17 13:20

Melvin - Contra Diss no2

Melvin - När Det Kommer Till Kritan (contra Diss)

ledsen att de tagit en stund, har inte riktigt haft tid men nu imorse klev ja upp 7 för o fixa skiten.

Delar i vers ett är även riktad till vissa som skrev i Contras tråd. tar upp vad jag gjort under min "karriär", för er som tror ja suttit på nätet hela livet utan att lyckas med nåt annat. jag vill oxå lyfta fram att jag inte tror att jag är en elit rappare, jag har gjort mer än de flesta här, men det får mej inte och tro att jag är elit. är mer nere på jorden än folk verkar tro!

vers två, contra.. it's all your's...

Länk till http://www.speedyshare.com/280548700.html

www.myspace.com/melvinjunkyard

2009-08-17 13:21
pipen!
www.myspace.com/tonyissla
2011 lika med NY SKIVA!!

2009-08-17 13:25
hur skulle du kunna vinna mot contra mannen
när det låter som om du opererat in en tuta i halsen

haha .. den va inte bra nån stanns låten!
www.myspace.com/tonyissla
2011 lika med NY SKIVA!!

2009-08-17 13:33
jag diggade

tycker din röst e cool

fortsätt skapa man

2009-08-17 13:42
Du kan din sak, synd att rösten är fucked up.
Contra tog det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 13:53
Tro mig, det hade räckt med 1 download link.
Du fick kewk

2009-08-17 13:57
Hur fan kan ni säga att melvin förlorar nu _:O Det är tungt diggar ! tror contra får problem att svara och att ha samma nivå, Reffen talar ju för sig själv

2009-08-17 14:26
Ok, ärlig åsikt:
Beatet var övertungt tyckte jag. Men som sagt melvins röst hatar jag verkligen. Och texten var inte heller så bra. Så njae tror contra tar denna rond också om han svarar!

2009-08-17 14:35
Äh, fuck vad dom andra säger. Du är långt över whoastandard. Dock har jag inte hört Contra, men det var tungt iallafall.

Peaces n Carrots
/ Wizdom
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-08-17 14:43
säger som wizdom. du är långt över whoastandard. du är nivåer högre än han.
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!

2009-08-17 14:47
tkr den var grymt enformig .. nåra små bra rader men inte så jätte många. hoppas contra svarar.. one
http://www.myspace.com/aiinac

2009-08-17 14:59
nja,
håller med ainac, för enformig.
diggar inte "breh", låter bara som ken ring.

The Verbal Terrorist, Nobody's Innocent!

2009-08-17 15:26
Melvin, don't hate your haters, love 'em !

till låten - den var övertung, bara beatet åt honom.
Och att du har en annorlunda röst gör skiten bara bättre !

Contra försöker to much in ma opinion, bara tråkig skit.

diggar inte "breh", låter bara som ken ring.

tycker inte om dig nånstans :he he:
100procent

2009-08-17 15:54
har lite svårt för rappare som måste klämma in "breh" för att få till ett rim.

sen säger du att contra grinar för dina 8 bars när det var DU som hängde läpp för att han namedroppa dig i en diss.

bahahahahh

2009-08-17 16:46
anna_m_maria:
ta inte texten ur dens sammanhang o försök få det till nåt annat än vad det är.

du gråter för åtta rader som ja gav dej
dom måste vart bra för du kom me svaret
som ja ville ha ja ville se dej hämnas
(aaah contra) du föll i fällan

det är bara idiotiskt att få det o se ut som att jag grinade över hans namedrop när jag utförligt beskriver det hela i ett större sammanhang.

tack till dom som backar min shit!
Producent

2009-08-17 16:55
alltså beatet låter som mitt första osamplade beat jag någonsin gjorde. något utav det tråkigaste jag har hört.

rappen var grymt tråkig, får en att gäspa. refrängen var halv bra förutom nödrimmandet.

aja, kul att du kör.
Producent

2009-08-17 16:56
btw, vilken sommarplåga? har aldrig hört dig på radio eller liknade.

2009-08-17 17:15
Hyffsat skön, men inget som får en att vilja lyssna på den igen!!!

Jag diggar din röst man, men tycker du är alldeles för enformig. försök att utveckla flowet lite!

/Gudde
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 17:19
det ända som va bra i låten va beatet. no more, hoppas contra svarar.
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2009-08-17 17:48
du tog han, fattar inte vad alla säger att du har pipig röst? vad fan sitter dom på för ljudsystem
contra är långt ifrån din nivå.

Keep going man
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min

2009-08-17 18:04
detta var tungt mannen !
tungt beat av patte med

2009-08-17 18:11
enligt mig vann du
ELIAH !

2009-08-17 18:35
Texten var helt aiit, bättre text än jag hört förut med dig. Men rösten är smurf pipig och det sabbar exakt allt. Flowet, inget speciellt tycker jag.. beatet var riktigt nördigt.

En sak du säger "Contra, din mamma knullare". I mina öron låter det positivt haha skulle tagit det som en fet komplimang för right back at ya kan han komma med några mamma ord där om du förstår hur jag menar?

Nej, Contra har nog kört över dig, inte helt men ja. Kan nog bero på rösten också tror jag.

2009-08-17 20:39
palla att alla klagar på hans röst.. den e AsTung JU! ^^
skön låt, Pz
Great som Tony Tiger!

2009-08-17 21:05
röstar på Contra.
www.existenz.se Sveriges roligaste sida.
Rappare

2009-08-17 21:41
Du säger att om jag tar dig i rond två är det kul för mig, tycker det talade för sig själv när du t om börjar spekulera i att jag vinner :)

Det tråkigaste var reffen. Menar du att du får stryk av någon som strevar på whoa i en battle, och sen börjar skryta att du varit med i en sommarplåga och tjänar pengar.

Basicly , så berättade du att du inte förtjänar cashen du tjänar, eftersom du strevar med någon som är en noone och strevar på whoa.

Hårda ord Melvin =)

Och vill du ta åt dig äran att jämföras med smurfhits, varesig den sålt guld eller inte, var min gäst :)
Aii

2009-08-17 22:03
"Du säger att om jag tar dig i rond två är det kul för mig, tycker det talade för sig själv när du t om börjar spekulera i att jag vinner :)"

ironi, någon?!

"Det tråkigaste var reffen. Menar du att du får stryk av någon som strevar på whoa i en battle, och sen börjar skryta att du varit med i en sommarplåga och tjänar pengar."

som jag ser det, whoa i ett nötskal. klart du får mer love då du droppat typ fem hundra låtar här medans ja har nåra få.. så sidan funkar. än så länge känner jag mej inte besegrad och det spelar ingen roll hur många på din kompislista som säger motsatsen.

"Basicly , så berättade du att du inte förtjänar cashen du tjänar, eftersom du strevar med någon som är en noone och strevar på whoa."

så ja ser det, de e skillnad på lek o allvar. du har ingenstans att vända dej till förutom forumet på whoa. ingen myspace så vitt ja vet, har inte hört om nån som sett dej uppträda ens gratis spelningar. jag har iaf nåt att se fram emot i framtiden, mer än ett forum.

du kan tolka raderna hur du vill mannen hah ja skiter i. vill du skratta åt mina "hårda ord" kanske du ska ransaka dej själv först, för om man bryter ner vad du sa i din, som ja sa i förra tråden sa du samma sak om o om igen på olika sätt. jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur folk kan hypa det. men men ja antar att ja inte e gjort för detta forum, eller nåt. jag känner mej inte överkörd på nåt sätt. stolt tjockis med speciell röst.

2009-08-17 22:15
Nej, detta va inte bra, gillar inte contra heller, känns omöjligt att ta det seriöst tack vare din röst pipis.

2009-08-17 23:37
Du äter han, finns inget mer o säga man..keep it up, peace / kharma aka Spiritism
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

Rappare

2009-08-18 00:42
Vad ska jag med en myspace till ? Jag har inte för avsikt att bli någon överhypad sopa.

Det är onekligen roligare att komma som en nobody och bryta ned folk med för höga tankar om sig själva ^^
Aii

2009-08-18 00:49
detta är överfett man!

okej contra tog kanske första ronden med sin hela diss mot 8 bars sure de får han..
men mot detta har contra ingen chans HELL NO!

tycker att det är onödigt för contra att svara på detta för det finns väl inget att säga!?
eller jo visst han kan ju köra som sin förra diss och säga samma sak om och om igen
och de funkar ju tydligen här på whoa...

haha jag garvar åt whoa asså.. men det är kul att se vad folk tycker är bra nuförtiden...
hiphop är inte död men på detta forum finns den knappt kvar fan.

2009-08-18 00:53
Jag tycker att Melvin är ljusår över medeln på whoa (medräknat dig Contra). Förstår inte hur du ens fått för dig att du skulle kunna "komma som en nobody och bryta ner folk med för höga tankar om sig själva". Har du någonsin hört Melvins riktiga låtar så skulle du förstå att han ser detta som ploj.

Contra -
Alla med myspace är inte överhypade sopa. Det är helt enkelt ett sätt att dela med sig av sin musik till sina fans (och ja, de flesta rappare/musiker har en fanbase, stor som liten).

Men men, Melvin tjänar pengar på sin musik - gör du?

Kul att du kör Melv!
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Rappare

2009-08-18 01:27
Det verkar avigt att han skulle "gillra en fälla" för att sätta en nobody på plats, tycker jag.
Känns som att han känner att han har något att vinna på att köra över mig i en battle enligt hans egna ord ;)

Det kanske han gör, men jag vet inte.

Och att jag upprepar samma sak ?

Vad får Melvin sagt förutom att han är en megaartist som tjänar pengar , och ändå tar sig tid att beefa mot nobodys ?
Aii

2009-08-18 01:59
har lite svårt för rappare som måste klämma in "breh" för att få till ett rim.

maria de märks att du inte hört många låtar av melvin. och de mesta här på whoa värkar allt i texten handla om vem som lägger med värsta rimmet som jag själv tycker är helt fel visst är de lite lamt med panik rim men inte överdriva så jävla sen vet jag att melvin har kickat freestyle där han rimmat med ord du säkert inte äns vet vad dom betyder.

sen wörd på zycore!!

till låten så gilla jag de lät nice tyng attityd några sköna rader tror du kan mycke bättre. Tycker du ska dra med STFU om det blir nått svar osv och visa nykomlingar hur ni körde över CB 07! peace!
 www.myspace.com/friphmusic

2009-08-18 02:30
låter nice. texten va bra. diggar din annorlunda röst!
keep going.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-08-18 03:09
Jag tkr det här var tungt Melvin! Jag förstår mej inte på er folk som klagar på rösten, är det något han kan göra åt? Naej precis.. Är det då värt att ens nämna? Naej precis.

Jag gillar att du har annorlunda röst, hur skulle det vara om alla lät likadant inom hiphopen, sjukt jävla tråkigt enligt mej

Keep doin your thaaang!

/Sam-S
"No rest, to be the best you have to work around the clock"

www.myspace.com/OverkillHipHop

2009-08-18 10:54
contra:

Det märks att du ändå tar åt dej. annars skulle du inte komma med så överdrivet överanalyserade onödiga kommentarer...

"Vad får Melvin sagt förutom att han är en megaartist som tjänar pengar"

ja har inte sagt att jag är em megaartist. det är dina ord. jag har sagt att jag kommit längre än att sitta bara på nätet och inget annat, och anledningen till det är att i din tråd dök det upp snack om vad jag gjort och inte.. Och angående att tjäna pengar. jag sålde en vers till en Bonnier artist för en viss tid sen. var med under "Metro on stage" turne, åker lite hit och dit på spelningar, och sånt tjänar man pengar på. det är inga mängder alla gånger, men jag tjänar iaf nåt på det. det är en överanalyserad idiot tanke av dej
jag säger verkligen inte att jag är en megaartist.

"och ändå tar sig tid att beefa mot nobodys ?"

jag upprepar väl mej igen då. vet inte om du e slö i skallen men ja tar det igen.
det är skillnad på lek och allvar, du nameproppade mej utan att veta ett skvatt om mej o de gjorde mej på lekhumör.

men ja fattar varför du skriver. du försöker bara få mej o se dum ut, inget annat. är det nåt mer du inte är på de klara med?! jdu kanske skulle bli gladast om jag förklarar mej rad efter rad? haha.. nää,,

TILL ALLA SOM STÖTTAR tack så jättemkt för all love jag får av er! me happy :D

2009-08-18 14:13
Din röst är fet faktiskt, även om det låter som du är 11 år.. men men. Låten är tung, gillar texten beatet är enkelt men skönt! diggas

2009-08-18 14:42
melvin, jag säger inte att du är dålig. men tycker contra är skönare.
men lite roligt..

"och ändå tar sig tid att beefa mot nobodys ?"

jag upprepar väl mej igen då. vet inte om du e slö i skallen men ja tar det igen.
det är skillnad på lek och allvar, du nameproppade mej utan att veta ett skvatt om mej o de gjorde mej på lekhumör.

Lekhumör? Morronpigg eller? Går upp 7 på morron för att göra låten klar?
Irl skrattet..
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2009-08-18 16:08
Mevin har helt klart en speciell röst (bra eller dåligt, avgör själva).
Dock håller han högklass, och det går inte att undkomma. Rappmässigt vet han vad han sysslar med haha omöjligt att säga emot.

Contras låt va fet också tycker jag!..
Men att melvin inte kan rappa e ju inte rätt nånstans.

2009-08-18 16:10
för mej är de ingen big deal o gå upp klockan 7... kanske e de för andra? :P ganska morgonpigg e ja ändå.. gick upp vid 7, softa en timma me frukosten me bruden innan hon drog till jobb, spela in o bara tog de lugnt, drog till affärn köpte lite mat o shit, åt lunch, mixade o la upp den.. ganska soft morgon faktiskt... haha

2009-08-18 18:52
Låt mig få citera....

du gråter för åtta rader som ja gav dej
dom måste vart bra för du kom me svaret
som ja ville ha ja ville se dej hämnas
(aaah contra) du föll i fällan

Å i din reff säger du något " Ja skiter i vem du e" ?

Höm, motsägande?
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2009-08-18 20:04
haha vafan hur resonerar folk?!

Radikalneutral, ditt argument e ju bara dumt. låt mej komma med ett exempel.
låt oss säga att du stöter på en dude du inte gillar, han har gjort dej nåt. o du går fram till honom o ska ta en diskution me dude för att du e lack, o i det läget lär du känna "ja skiter i vem du e, va du heter o vilka du hänger med", men du står där o jiddrar med honom, ändå..

så Höm, motsägande? nej verkligen inte..

2009-08-18 21:11
word på kristofferk! melvin lägger det bättre än dom flesta på whoa, väldigt speciell röst och ajg fattar om man inte diggar den, personligen tycker jag den är grym, på tok för många rappare som låter väldigt likt varandra rent röstmässigt, melvin har definitivt speciell röst och det diggas hårt från min sida!
sure contra vann rond 1 men konstigt vore det annars, melvin droppa 8 bars lixom.
är ganska övertygad om att melvin vinner den här ronden om det ens blir nåt svar av contra.

peace!

2009-08-18 23:00
Woosh, Hej gamle vän!
Lyssnade igenom dissarna och måste fråga:
Varför lägger du ens energi på sånthär fortfarande Melv =/
kommer alltid finnas kiddos här som gillar att hata, namedroppa folk, röra om i grytan och få en extra push med kommentarer.
Trust me, i know ;)

Har ju märkt att du har annat på gång, slösa inte krutet.
Kul att höra dig igen i alla fall och dissen var tung!

Peys

2009-08-19 08:07
Seriöst? Nu ska jag inte lägga kompish probbs för min bror contra men lyssna här. Seriöst det är skit dåligt. Jag vet att jag inte är bäst. men jag tycker jag är bättre än dig helt ärligt asså.

Detta var enformigt, Sedan låter det som du är 10 år.

Vadå mamma knullare?

TYST man. Säg aldrig not jag vet att du inte skulle våga säga öga mot öga. Tyst. Jag vet att det finns folk här som inte har någon mamma PGA olika anledningar.

`Tysta den lilla horan.´

Schhhhh

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NOCKA HAN.
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2009-08-19 12:15
dalish är du bättre än melvin? det var ju årets skämt
ELIAH !

2009-08-19 12:27
Dulle P18, smaken är som baken.. tycker du att du är bättre än mej så kul för dej, do you!

men

"Säg aldrig NÅT (stavas det) jag vet att du inte skulle våga säga öga mot öga" och det gör jag inte heller.. jag antar att saker och ting fungerar olika i boxholm och botkyrka.. jag drar mej inte för att säga varenda fula ord i registret rakt i ditt ansikte om jag så känner för det. det ända du bevisar är att du inte vet ett skit om mej i detta läge.

och ang mammagrejen. vad har ordet mammaknullare o göra med om man har en mamma eller inte?! seriöst. ordet mammaknullare = att ha sex med någon som fött barn. jag har inte snackat om nån speciell persons mamma, bara rent allmänt, och om nån känner ser träffad av den kopplingen e de inte på mej för jag har inte sagt vems el vilkens mamma de gäller. skulle man behöva springa omkring o visa sån löjlig respekt alltid för andra borde du rent tekniskt sett inte skrivit i tråden "för min bror contra" eftersom nån som sitter o läser i tråden kan ha förlorat sin bror PGA olika anledningar..

ja vet att du e uppe i sthlm from time to time. maila mej nästa gång du e här så får vi se om du kan backa det du skriver i tråden. kom och tysta mej, jag bor på gröndalsvägen 1 i tumba söder om sthlm. jag ber dej!

2009-08-19 12:45
Ne men jag fattar inte riktigt din diss.. när du kommer till kritan är du en no-one?

Jag menar hur jävla rätt har du att säga det ? vem fan är du? precis som många känner igen "melvin" och om dom gör det är det för din förjävligt äckliga röst, men visst bra flow.. eller nej

ingen bra diss.

2009-08-19 12:46
helt ärligt Contra är en bra duktig rappare, dock så tycker jag att Melvin är den grymmaste på whoa när det kommer till beef, texten är bra, flytet är bra, och så har han sveriges skönaste röst. Melvin tar hem detta, peace!
www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se

2009-08-20 03:04
Du har en udda röst mannen. Gillar det här. Inte det bästa jag hört, men helt lyssningsbart.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)