Prendel & Ultraper- Grime test (Grime)
Tja, Efter jag släppte låten "Hiphoper" fick jag en utmaning från en lyssnare att göra en grimelåt, och självklart antog jag utmaningen och ringde upp min torped Ultraper och bad han gästa. Resultatet finner ni längst ner på min znapmusicLänk till http://www.znapmusic.com/prendel Hoppas ni inte tycker att vi misslyckades allt för hårt :)
www.youtube.com/prendel
tkr de lät nice me flowet o så, lite jobbigt beat doc...men de e grime så ah, men tkr accan låter lite låg o att beatet typ översoundar era röster men ah, keep it up boyws, pejjZ=)
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~
allrgtht tack! a jag kanske inte hade fullt så mycket bas på när jag mixade, så basen överröstar lite
www.youtube.com/prendel
jag anser ju att per inte är grime nånstans.. xD det lät bra, men ändå inte. ne, detta ska han hålla sig ifrån. däremot du prendel.. du lyckades! har för mig du kört lite grime innan? nån låt eller så.. du flowar nice. dock är det ju lite udda med svensk grime, alltså svenska språket @ grimebeats. men helt klart bra låt. refrängen är tokfrän :D
nämen tackar :) kul att höra ja jag har kört 2 låtar på grimebeats med kidcolt innan, men nu försökte jag "grimeflowa" också
www.youtube.com/prendel
fett som fan! lite låg acapella bara annars tvär fett!! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad är de för skillnad på grime och rap då ? ^^ tYcker detta var najs bara att jag inte vet va grime är :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-08-28 11:27
diggade dig mer på grime stilen!
:)
Riktigt tungt av Prendel! Sjukt bra grimeflow och röst enligt mig, DU borde fan satsa på det! Ang. Fader var det de bästa jag hört med honom, men inte grime enligt mig Bless
Tusen tack, fan va kul att höra, ja svensk grime är ju inte det vanligaste :)
www.youtube.com/prendel
acapellan på Per kunde höjts lite. Sen passade han inte in på denna genre alls. Prendel lät helt okej.
Jag tycker nog att UltraPer gör det här fett bra ändå. Jag skulle vilja säga att eleven går om mästaren i den här låten :):):):):):) Fett med grime lagt av Perre, Prendel kan gå hem och träna ett tag till.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
Funkade helt klart men blev lite för mkt ibland. Tycker prändälz vers va snäppet bättre..
tackz
www.youtube.com/prendel
yeah! så det här var resultatet av gårdagens bravader:) Ultraper: Första gången jag hör dig! men fan du va soft.. hade soft flyt men är inte så där skit förtjust i grime men big up! Prendel: the master of fast rap! din vers va soft som de brukar! sitter där den ska.! fett blev de reffrängen va nog de ja hade svårast för men ! den blev fet ! up up !!
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Tack så mycket Tåny :D Och nu krossar vi i text-tagteam!!
www.youtube.com/prendel
chill låt men accapelan var låg:(
Varje dag är framtidens historia.
Tycker refrängen är mördaaah
Fett skit prendel, du borde fan satsa på grimerappen mayn. Fadern var väl helt okej, tycker dock att han har gjort bättre. Har letat efter grimebeats men hittar aldrig, några tips på sidor man kan hitta? Två!
tackar :) Nä jag fick instrumentalbeats av Chub
www.youtube.com/prendel
fan jävligt tungt, diggar grime som fan, de här va tuuungt
John & Tim - JT http://www.znapmusic.com/jt/
Är inget så jätte stort fan av grime men det här låter helt okej! Men håll er till ert vanliga yo :)
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Haha riktigt tyngt (Y) Big up ,
up med denna foo HELL!!! de får plats mer komentarer i detta forum hörrni!
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Grimerap är så sjukt mycket fetare än vanlig rap. Prendel är råsoft, du borde göra fler låtar i den här stilen, fast skippa UltraPer, han gör sig bäst på vanliga beats.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Haha, tungt. Gillar nya stilen, prendel du är en jävel på fastrap som någon här över nämde!
jag droppar bomber som hitler
Förstår inte vad ni menar? UltraPer tokoutshinear prendel på denna.
Blunted in stockholm
Fo' real?
Fan va kul att folk verkar digga
www.youtube.com/prendel
lyssnar nu, fett alltså, men jääävligt märklig mix och vet inte om jag skulle kalla de GRIME men de va coolt, gillade prendels flow i början på hans vers, de va coolt..
Check it. Catch a vision, Spread the vibe.
Fader, verkligen för säkert.
Blunted in stockholm
han heter Ultraper
www.youtube.com/prendel
Kul att höra, güzzti .
Måste säga att jag faktiskt började tycka om dig ännu lite mer eftersom att du "vågade" anta en utmaning bara sådär. :)UltraPer Lätt det bästa jag hört med dig. Dina första rader la sig riktigt bra på beatet faktiskt. En del av din vers kändes mer som vanlig hiphop istället för grime (mot mitten av versen främst) men i helhet lät det grimey. Tycker oftast att din inlevelse är kass men du låter hård och skön på denna. Flytet är det bästa jag hört från din sida. Rimmen och texten i helhet är nice. Bra lagt, du imponerade!Prendel Tycker en del av den långsammare rappen låter lite tråkig och opassande faktiskt. Men när du rappar snabbt så låter det sjukt bra. Tycker absolut att du passar bra på grimebeats. Ditt delivery är skönt och flowet är grymt! Texten lägger du bra, bra rim osv. Din refräng kändes dryg och skön. Uppfattade inte riktigt vad du sa i den dock. Hoppas du tycker det var kul att grimerappa, vore kul att höra lite mer sånt av dig faktiskt. Kul att ni vågade testa grime! UltraPer överraskade väldigt positivt på denna.
Wazaaaa
tack så mycket, jag bara älskar utmaningar! :D Tycker själv att detta är det bästa UltraPer gjort flowmässigt. Han har fan utvecklats grovt det senaste halvåret. Grattis linus
www.youtube.com/prendel
uppapuppa
www.youtube.com/prendel
Sjukt härligt att höra, blev själv ganska nöjd. Jag rodnar...
Detta var tvärfett ! diggade mest dig prendel i denna , fort går det ^^ . men synd att beatet "överröstar" er . Najs som fan iallfall !
man tackar man tackar igen :)
www.youtube.com/prendel
Fan vad nice! Ultraper var soft, har inte hört honom innan. Prendel mördar. Reffen sög dock. Peace
linus dog inte
www.youtube.com/prendel
Znapmusic ligger nere, nån som kan länka låten igen? Skulle uppksattas! =)
trasig sida. jag vill höra grime.
http://soundcloud.com/80scrackpolo