I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spades - Doggsan är din hund, du min bitch! (Atle diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

Poet

2009-11-11 17:40

Spades - Doggsan är din hund, du min bitch! (Atle diss)

Nu är det så att jag har setat och stört mig jävligt mycket jävligt länge på honom.
Han har en längre tid hetat "haha Spades är så jävla keff" i sin forumsignatur (jag syftar på hans förra användare Atle-musik tror jag den heter)
Efter lite tjafs på bilddagboken där han påstår att han gör hiphop, när han säger att han inte gör hiphop här så ledsnade jag och skrev.
Men valde att inte spela in, fram tills nu när han började internetbeefa med Hundsim, då gick det för långt tycker jag, han har dissat på tok för många på på tok för kort tid.

Så jag skrev det här, och spelade in.

Beat: en instrumental jag hittade
Rap/text: Spades
mix: Spades

där har ni låten

här också

ge mig ett svar nu Atle!

Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-11-11 18:01
yey :D

Du hatar honom utan tvekan, detta va fett!

pz
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic

2009-11-11 18:10
Kör över atle, jag själv har stört mig på honom och sen att han säger att det är du som är beefkåt när det är han som dissar varenda jävel på whoa.. pinsam kille. Tur att någon tog ur tummen ur röven och körde över han ! Snyggt spades. (dock accapellan är låg) men men..! fred!

2009-11-11 18:12
Du hade några schyssta rader, men din acapella var på tok för låg så jag hörde inte allt som sas. Du flöt bra på vissa ställen och på andra mindre bra, men kompis du blir bättre och bättre! Sen att dissa han atle.. Kom igen, du e bättre än så. Låt honom fortsätta som en gnällig 11åring, om alla bara ignorerar honom så självdör han förhoppningsvis snart.

Och atle, ingen idé att du kommer med en uppkäftig kommentar nu för jag kunde inte bry mig mindre om dig. Har sett hur fan du beter dig i trådarna mot folk som kritiserar din musik.

Hur som helst, du vann skiten Spades. Ja, även fast han inte svarat.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Rappare

2009-11-11 18:21
håller med att acapellan är låg men restan var såååå shoft :D
du kör över peddot(Y)
Varje dag är framtidens historia.

2009-11-11 18:33
Har aldrig hört dig förut så kan inte säga om du är bra eller dålig men den här låten var inget jag gillade. Sen när har Atle sagt att han är ghetto ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-11-11 18:56
lite kort, men den va ok! som sagt hade accapellan varit högre så kanske den hade varit bättre i mina öron^^ keep it up=)
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2009-11-11 18:58
nice mannen !

2009-11-11 21:19
Tung låt, soft flow och najs text. Han är knäckt, han beefar runt och tror han äger. Fast egentligen är skrattar alla åt honom och inte med honom som han verkar tro... Håller med Vv, du borde inte ens lägga ner energi på att battla detta rikspucko

2009-11-11 21:45
- överdrivt långt intro och även om det är festliga saker doggsan sagt om atle kunde det kortats ner ordentligt
- lååååg capella >: jag har ju sett texten innan så jag vet att det är bra skit, men det kanske blir desto svårare för andra att uppfatta då den som sagt inte hörs ordentligt alla gånger
- små flowmisserz men överlag shoft flow med! dock börjar beatet bli lite played va?

atle är förvisso en lustig prick men du rumpknullar honom verbalt!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Moderator

2009-11-11 21:56
högre accapella, mer attityd sen börjar det likna nått
//TW

2009-11-11 22:31
aldrig hörtalas om dig heller som någon annan sa här i tråden men ska försöka droppa en fin kommentar. introt verkar lite stressigt faktiskt, för mycket babbel & överdrivet långt. accapellan var för låg som några andra har sagt, öva på attityden som folk också har sagt. och försök att skriva mer roliga punches, skaffa rolig fakta från hans låtar & vänd det mot honom. jag diggar inte atle tycker att han ändas har lagt en fet vers och det var i sessionet med prendel rimmen var inte feta där men utan prendel & andra som höjer upp hans namn är han INGENTING. och han verkar inte kunna ta kritik som en man så han är dålig person också, så du vinner!

2009-11-11 22:52
du utvecklas! beatet är bra som fan men som hundsim sa så e de lite over plejd.
texten va bra. det ända var att addsen låg lite konstigt på vissa ställen så det gjorde det svårare att höra va du sa, a capellan borde höjts lite. flowet va riktigt snyggt på vissa ställen medans på andra ställen så var det lite sämre :P

Jag har sagt det förut och säger det igen, du borde träna mer på att artikulera (jag själv har haft problem med det och tränar fortfarande på det som fan) ditt uttal i flera låtar jag hört av dej är väldigt slöddrigt och mummel aktigt. försök träna bort det så tror jag att du skulle utvecklas 3 nivåer på en gång =)

Ska bli kul att se hur det här utvecklas =)

peace
Groupie

2009-11-12 01:05
haha jag hör inte ens vad du säger mannen???? Hur ska jag svara på det här?
det var den godaste kyccklingen!
Den enda som fått bättre kyckling är tuppen!

2009-11-12 01:09
Sitter ofta och stör mig om acapellan är lite låg, och din är inte ens "lite" låg, utan mer "ganska låg". Med andra ord kommer jag inte mycket längre än att jag stör mig.

Flytet låter bra... Mja, acapella-jävel

2009-11-12 03:05
nja diggade inte denna tyvärr .. hör inte så mycket av vad du säger heller.. har inte hört talas om dig tidigare heller..

2009-11-12 03:10
hör inte allt som sägs, om du höjde accapellan ett snäpp skulle vara kanoners ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2009-11-12 03:50
Som alla andra säger; höj accapelljefeln.

Annars tog Vv orden ur munnen på mig :)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Groupie

2009-11-12 10:39
Hur som helst, du vann skiten Spades. Ja, även fast han inte svarat.

haha vem är det som beter sig omoget ? du vann spades för jag hatar Atle så mycket så att jag gråter.
& sluta säga att jag inte tål kritik för det gör jag :)
Jag tål bara inte små wannabees som inte vet någonting om musik! :)
Jag tycker inte detta var något bra alls. jag hör inte ens vad han säger!! Men okej han vann ;) Puss puss

2009-11-12 10:47
Jag är relativt ny på den här sidan & jag blir chockad nu. Hur i helvete kan folk tycka att det här var bra? man hör knappt vad han rappar & det man hör är ju simpelt som fasiken. detta var ju uruselt & om jag hade varit rappare & fått den här dissen emot mig hade jag inte ens svarat. jag har lyssnat en del på atles grejjer nu & försökt fatta varför ni tycker han är så dålig. halkade in på lite gamla låtar han har ute på youtube & dom är ju inte världsklass dirrekt men allt nytt är ju bra mycket bättre än det flesta som släpps på whoa ?!!! sluta söka hype p12or!! trodde det här var sveriges seriösaste hip hop community
i know you want me

2009-11-12 14:15
Word på jasmine-manchi hon tog orden ur munnen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-12 14:19
hehe ^^
Poet

2009-11-12 19:12
Tack för alla kommentarer.

Till er som säger att accapellan är låg så hörde jag det själv, men då var det för sent att ta bort tråden :)
Sötnosarna Represent!
- Fronda

2009-11-12 19:45
du e moderator, ta bort tråden och lägg upp den igen med högre acapella !
Rappare

2009-11-12 20:06
Du har jobbat på attityden, jävla bra utveckling!
Spades, du har blivit soooft som fan!

Riktigt bra diss män, käkade upp honom!
 ööööööööööööööh
Rappare

2009-11-12 20:23

Atle, saken är den att du ändå inte tål kritik, har läst i olika trådar där folk kommenterar din musik eller någon som dissat dig.. står väl typ kanske att den som dissade dig var bättre så kommer du direkt och kallar någon "fet" och såna grejer du alltid skriver så saken är den att du inte tål kritik, samma sak med din video!
För helvete du borde sättas på plats någon gång asså!
Jag säger inte att jag är bättre än dig men fan det är bara så jävla barnsligt och sjukt störande med att du ska hålla på som du gör!

Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91

2009-11-13 04:23
Det här var riktigt najs. MEN: Du måste lägga det med mycket mer aggresivitet. Dessutom hör man konsonanterna rätt så otydligt. Se till att spotta dem bättre nästa gång mannen.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2009-11-13 16:35
töööngt !!
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2009-11-13 16:53
hahaha så jävla fett!

haha vem är det som beter sig omoget ? du vann spades för jag hatar Atle så mycket så att jag gråter.

kan ju hört dig förr igenom att du dissat ett antal här på whoa...

men ja detta gilla jag fan :) peace
 www.myspace.com/friphmusic

2009-11-13 16:59
Ska jag vara helt ärlig, så har jag alltid tyckt att atleboy har vunnit allla allla allllllllllllllaaaaa dissar mot alla pissungar, han krossa "Majkman och hund" medmera.. och alla dom där pissungarna.. men just denna låt digga jag fett, detta var fan den bästa dissen till honom, för jag har alltid tyckt att atleboy har vunnit alla andra, (JAG KANSKE HAR VART ENSAM I VAD JA TYCKER OM DET)

Men tack spades, denna diggade jag reält mycket ;) fett tungt, sköna rader, skönt flow, skönt ämne, skönt beat till dissen, denna var sjukt bra spades:)))

Bra jobbat som fan :)))

//// Bortglömd I
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2009-11-14 11:17
dåligt...
Mer av mig hittar du på www.lamonde.se

2009-11-14 13:17
Diggades inte .....

2009-11-14 14:34
alla som säger att det här var bra, är ni hans kompisar eller?
fyfan whoa
I'm in the bathroom with a tommy gun, droppin gangsta shit.
Rappare

2009-11-14 17:07
haha massdissning på den här snubben asså... Förstår dock inte varför, börjar man beefa med varenda tönt som tjafsar på bögdagboken o grejer? Fuck han för fan. Jag diggade hans musik förut, men hans attityd e galet dryg. kan folk bara sluta bry sig i snubben? Ge inte syre till elden, kväv den istället då ;)
Men som sagts ett antal gånger i tråden, alldeles för låg accapella.

2009-11-14 17:32
Finns ganska många här på whoa som får aaaaalldelles för mycket hype p.g.a kompisprops.

OnT: Det som behövs sägas har redan sagts i tråden så.
You wanna learn how to rhyme, you better learn how to add. It's mathematics.

2009-11-14 19:43
Du käkade upp han..

även fall de tog länge.. med tanke på hans midjemått
Riktigt Brutala <3
Poet

2009-11-15 13:11
Tack alla för kommentarerna kring låten, skall tänka på det ni har sagt angående uttal och för låg accapella :)
Sötnosarna Represent!
- Fronda

2009-11-15 14:58
va äre för beat? :P
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2009-11-15 16:35
Jag fattar inte, Vafan är alla emot atle för?:S En börja dissa och nu hela whoa känns de som.. tacksam för svar!

Poet

2009-11-16 16:31
K-mp P14:

Jag fattar inte, Vafan är alla emot atle för?:S En börja dissa och nu hela whoa känns de som.. tacksam för svar!

Skrev min anledning i huvudinlägget :)

Sista upp nudå sen får den här skiten dö :)
Sötnosarna Represent!
- Fronda

2009-11-16 20:56
Aha, haha, Läser aldrig huvudinlägget ;) Men då fattar jag iaf :D Men de finns vissa andra som gör de utan anledning ( tror jag )

2009-11-16 21:03
inte jätte bra

2009-11-21 00:53
Atle
Jag tycker inte detta var något bra alls. jag hör inte ens vad han säger!! Men okej han vann ;) Puss puss

Hatar så mycket att jag gråter? Nej jag tycker bara att du e riktigt dålig. Och vet ingenting om musik? Vafan pratar du om? Haha, kan du inte bara dö din jobbiga jävel..
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2009-11-21 04:04

Musik i det stora hela behöver man inte veta så mycket om. Mest hiphop - och i den frågesporten så förlorar du ganska hårt, Atle.
Groupie

2009-11-21 13:28
Sen när blev den här tråden ett forum som handlar om hur mycket ni hatar att jag är bättre än er?

2009-11-21 13:42
Atle, så länge du är långt ifrån att vara bättre än NÅGON som dissar dig så kommer forat aldrig att handla om dig eller dina fiktionella skills.
Groupie

2009-11-22 16:37
Fast jag är ju bättre än alla som dissat mig förutom majk? Så jag förstår inte vad du babblar om.

2009-11-22 16:45
Uppenbarligen är det inte det enda du inte förstår, nåväl.
Groupie

2009-11-22 16:53
Men snälla Jackmeister!
Det måste vara jobbigt att inte folk gillar din musik.
det enda du får är lite kommentarer i trådarna här på whoa thats it!
jag lider med dig gubben:D
Ni får säga att ni är bättre än mig hur många gånger ni vill statistiken visar ändå samma resultat oavsett om ni "säger" att ni är bättre ;)
Eller har jag fel?

Som sagt får du säga exakt vad du vill för sanningen är ändå den samma.
om du kan förändra sanningen genom att leka "Duktig Rappare" i trådarna på whoa så är du en väldigt skillad trollkarl :)

2009-11-23 11:14
om du kan förändra sanningen genom att leka "Duktig Rappare" i trådarna på whoa så är du en väldigt skillad trollkarl :)

hahaha

det enda du får är lite kommentarer i trådarna här på whoa thats it!
jag lider med dig gubben:D

hahaha iskall :D

2009-11-23 16:28
Förstår inte hur en sån snubbe kan ha ett sånt självförtroende. Atle, grejen är den att inte bara någon enstaka säger att din musik är dålig. Skulle nog säga att minst 70% som hört dig säger KEFF! Och doggsan, lägg ner med rövslickeriet :p. Du vann Spades, sopan behöver inte ens svara.