I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tony Rissla & Prendel - IQ 52s Rättelse ( Diss )

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-01-05 02:40
Jag tar det när jag har tid grabbar, tålamod bara..

JAG SITTER NÄMLIGEN OCH LANAR SÖNDER ATM!
CS, WOW osv!

(Basilusken, nu har du något att mobba mig för)

"Oh nej, jag lirar datorspel" :(
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.
Rappare

2010-01-05 04:18
Riktigt tuuuungt!

MORD.
Kvinnor är som klistermärken, man slickar dem, sätter på dem och skickar iväg dem. "PZ"

2010-01-05 15:43
IQfemtio2 P19
Hahaha det lät kul
www.youtube.com/prendel

2010-01-05 17:17
Nu vet jag inte vad ni har för ambition med er musik men ni känner inte att ni borde ha växt ifrån det här med whoadissar? Man kan ju klart försvara det med klassikerna "Jag hade inget att göra" eller "Det är bara för skojs skull" men still...
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-01-05 18:00
växt ifrån whoadissar? såg att snubben hade lagt en diss och sen började

varför ska man förklara sig. en beef är en beef
www.myspace.com/tonyissla
2011 lika med NY SKIVA!!

2010-01-05 21:10
Basilusken, bara en liten sak du glömde nämna.. Inte så stor sak eller så, men bara så folk inte glömmer bort det.. Du snodde ju hela konceptet med min låt, inte någon stor grej eller så.. Typ, men ja.. Du vet, så ingen glömmer att du gjorde det!

Bara för att, ungefär sisådär litegranna!

2010-01-06 00:52
En beef? Det här är vad du kallar beef? Whoarappare lägger upp disslåtar till varandra i ett audioforum på internet....Tänk vad olika definition man kan ha på begrepp.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-01-06 04:53
HAHAH, grizzly, du hoppade ju på asmas diss mot mig way back, på whoas internetforum! :)

FAIL på dig!

2010-01-06 05:52
men för i helvete rissla, vart är detta bra nånstans?
du kan göra det så mycket bättre de vet ja, jag har hört bättre låtar med dig så ta dig i kragen och och gör bättre låtar, den förra dissen var bättre
iq tog denna me :/
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Rappare

2010-01-06 10:51
det måste inte bara bollträn,knivar,äkta beef eller bråk! se det mer som en skoj tävling för att se vem som knäcker vem... det är intressant att lyssna på också ! och sluta med det här att kalla folk whoa rappare, jävligt dumt begrepp iom att detta är den lättaste sidan att få kommentarer på sina låtar därför lägger man upp dem här ?! man kunde lika gärna lagt dem på youtube men de är inte samma sak, bara fjantar som ni som tror att ni har växt upp tillräckligt för att kalla folk whoa rappare men ni är bara dumma och tror att man kan kategorisera folk så...själv skulle inte ja kalla detta ÄKTA BEEF men de är intressant att se vem som vinner iaf. sorry för denna of topic posten..
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-01-06 23:38
word på kungen!
Yours truly, Slobe
Producent

2010-01-06 23:56
haha grizzly, det kan vara den dummaste kommentaren jag sett på år och dar.

2010-01-07 00:02
Tror fortfarande IQ tar detta lätt men bra försök
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2010-01-07 00:10
ska vi se om IQ gör nästa försök ^^ 2 tony - 1 IQ

2010-01-07 16:54
yeapP!
2011 lika med NY SKIVA!!

2010-01-07 17:01
tony och prendel tog IQ :D:D:D

2010-01-07 18:44
Skönt att grabbarna har självdistans, barn.

2010-01-07 18:53
Denna låten var inte alls bra.. Man får juh ont i öronen av reffen..:S
 TrettioTvå-NittoEtt
www.znapmusic.com/reebat/

2010-01-07 21:28
. Lite fegt att ta med prendel som e sååååååå mycket bättre än dig rizzla. men detta blir spännande att se hur iq ska svara
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2010-01-07 21:30
Glömde nämna att jag tror iq tar detta btw! PIZ
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2010-01-07 22:39
Prendel tar iq, men iq tar rizzla, så rätt svårt att rösta :) Får se vad iq kommer med
http://www.myspace.com/akaamusik

2010-01-07 23:51
JÄMNT :D!
Shoo i stugan Antääh här, ärliga kommentarer är respektabla

www.AnteeMuzic.inc.se

2010-01-08 06:29
"När jag skulle spela in min diss då så kom jag in i rummet och öppnade musikprogrammet och låten var redan klar bara sådär"

Jadu detta kan ju förklara varför den var så jävla kass

Ser gärna Iq äta upp dig & sedan spotta ut dig igen :)

Over and out .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-08 13:45
Hahaha..
Grabbar sluta kolla på 8mile varje natt och väx upp.
Detta var dåligt och pinsamt.
Sluta lek.

2010-01-08 13:58
IQ tar nog detta :)

2010-01-08 15:44
IQ: Du lanade sist också när du skulle svara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-08 16:34
haha, man lanar väl mer än en gång i livet. det här håller inte alltså. reffen va väl skön men naeee.

2010-01-08 18:37
Fan jag blir lite förvånad hära :S, tycker personligen rissla är störtskön! kanske inte speciellt i denna låten men i överlag, så skön röst.
www.youtube.com/prendel

2010-01-08 18:47
Prendel: Låt IQ svara, sen får vi hoppas på att all den dåliga kritiken får honom att ge allt han har i nästa diss.

Pz / FreddaH

2010-01-08 19:23
låt snubben svara oc sen vad han kommer med!
2011 lika med NY SKIVA!!

2010-01-08 20:23
jag vill också ha en diss mot mig, kom igen nu!
Jag är faran som lurar i natten!

2010-01-08 20:31
Jag tycker faktiskt att det ligger ganska jämt med tanke på att dem är två vilket blir två olika stilar på ett och samma beat vilket OCKSÅ gör att det blir mer variation i låten, reffrengen var riktigt tung tycker jag.

Tycker IQ's låt var riktigt tung den med, hade han haft med någon minst lika grym som han fast annan stil hade det nog tagits av IQ just för att Rissla är inte någon jag diggat och kommer nog adlrig göra heller, tycker allt han gör låter och ser så simpelt ut, PRENDEL mah man, du la riktigt tunga rader tycker jag däremot!! Du gjorde låten tycker jag :)

Jaja spännande spännande om vad som händer nästa låt om det blir någon från IQ! =D

2010-01-08 22:33
Ganska jämt?

Det är ju inte rissla som håller igång tråden? Det är ju endast för att prendel är med folk lyssnar, hade inte prendel varit med hade alla suttit och dött av garv hemma, blir så irriterad, jag tänker inte ta in någon, men FÖRIHELVETE whoa..

pissed off as hell, finns ingenting med rissla som är bra, lovar er att jag kommer svara en gång, och det är sista gången, och jag kommer dissa rissla, inte prendel för jag har inget otalt med honom, svarar dom så visst får dom göra det, men pallar inte med att battla rissla längre, han är så JÄVLA dålig att han måste t.o.m. hämta folk för att ha en chans..

riktigt äcklig liten rövslickare dendär.

2010-01-09 01:07
Det är ju det jag säger, hade rissla svarar själv hade han blivit ägd , no doubt.
Prendel som sagt gjorde hela låten :)

2010-01-09 13:06
Så jävla tung asså. älskart, men har inte hört hans del ännu. men ja får väll kolla upp det. ;)
http://www.myspace.com/lattimusic

2010-01-09 13:30
mord.
Käft

2010-01-09 16:22
okok!

IQ52.
du fick en diss av både mig och prendel och du ska bara svara mig? hmm..
haha.. äre för att du får fitt pissk av om du svarar och dissa båda!?
2011 lika med NY SKIVA!!

2010-01-09 19:27
Alltså... det är inte ens kul att höra Prendel på den här, han är en grym rappare - tyvärr kan det här vara bland det sämsta han lagt.

antar att man inte ens behöver kommentera hur dålig Tony Rissla var.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-01-09 21:35
ny länk skulle uppskattas :)
 www.myspace.com/friphmusic

2010-01-09 21:55

2010-01-09 23:30
haha hatad:)
2011 lika med NY SKIVA!!

2010-01-10 00:10
Funkar inte :(

2010-01-10 01:14
Prendels vers i denna är det sämsta jag hört honom lägga, gillade honom inte ens i denna. Hade detta varit det första jag hört med honom hade jag förmodligen inte ens brytt mig om att kolla upp honom igen. Tony Rissla har jag aldrig gillat, dels för att jag tycker han låter dålig och monoton och dels för att hans stil i trådarna är störande.

Tony har storhetsvansinne utan grund. Hans förra diss var kass, denna var bara snäppet bättre. IQ ligger ganska många nivåer över båda två i den här låten. Inte för att IQ är så speciellt bra enligt mig, men detta var inte alls bra.

Jag kan förstå om Rissla tog med Prendel som en kul grej, kan även förstå om han gjorde det för att han kände sig osäker. Jag tycker det är fel av Prendel att vara med på låten, rätt av IQ att bara svara Rissla.
Wazaaaa

2010-01-10 10:58
Tony Rissla är med i mitt crew "Kanon"
Och eftersom IQ gjorde en andra diss efter tony hade svarat ansåg jag det som fegt, och då ringde jag tony och sa att han skulle fega också, genom att ta med mig. Jag vill försvara Kanongänget! ;)
www.youtube.com/prendel

2010-01-10 11:56
för att Rissla är inte någon jag diggat och kommer nog adlrig göra heller, tycker allt han gör låter och ser så simpelt ut, PRENDEL mah man, du la riktigt tunga rader tycker jag däremot!! Du gjorde låten tycker jag :)

Precis min mening

2010-01-10 12:08
ny länk
www.myspace.com/sansarecords

håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.

2010-01-11 19:50

2010-01-11 20:28
hahaha dom käka honom ;DDD
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-01-13 09:20
@ Prendel's kommentar

"Tony Rissla är med i mitt crew "Kanon"
Och eftersom IQ gjorde en andra diss efter tony hade svarat ansåg jag det som fegt, och då ringde jag tony och sa att han skulle fega också, genom att ta med mig. Jag vill försvara Kanongänget! ;)"

WHAT!
THE!
FUCK!?

Sen när blev det fegt att svara? :S

Och om någon skulle be dig FEGA <- verkligen ordet FEGA, ofta man går med på det då, och det värsta är att du skriver det i tråden och verkligen visar upp för alla att tony rissla har FEGAT.. Min enda reaktion nu är typ SUPERLOL!

Jag som tyckte det var pinsamt nog att han tog med dig på dissen, men jag vet inte om du just gjorde min dag nu när jag läste detta!

Måste fan uppa er tråd pga er egen dumhet, ni gör alltid tråden roligare med era egna kommentarer!

2010-01-13 12:33
Är du rubbad eller?
www.youtube.com/prendel