I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Kambiz - Hatch

Vår Hiphop - Audio & Video

Sångare

2010-06-03 12:16

[Audio] Kambiz - Hatch

Hallo gott folk=) om du nuuu lyckas komma in på denna sidan, va snäll o bara skriv ett stycke=) lyssnar på allt o bjuder på allt xD
SKÅL

http://www.speedyshare.com/files/22767995/Kambiz_-_hatch.mp3

xD

2010-06-03 20:48
Det är bra mannen ! :) Upp på denna .. :)

2010-06-04 08:38
Skönt beat, skön röst, flowet var ju najs, ja, kan lätt lyssnat på igen :)
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers

2010-06-04 09:24
Som MmK sa. Kommer lätt spara den =)
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom
Rappare

2010-06-04 11:35
Vet inte om jag är riktigt med på engelska i reffen på en annars svensk låt. Kanske kan funka, men går inte ihop här, kanske för att den är lite för smörig.

Annars, tungt beat och helt ok insats. Hörs att du har en del kompetens även om fulla potentialen kanske inte är nådd här.

2010-06-04 12:18
Håller med omen22. Du skulle nog ha kört svenska hela vägen men fan låten e ju tung överlag och beatet e stenhårt så kör på mannen :)
Suburban Who?

2010-06-04 13:31
Jag tycker personligen refrängen är skön! Men den upp-picthade duben ligger kanske lite för högt.
Sen inviger du låten med engelska och går över till svenska, ett stort Minus!
jag tycker att du skulle ha kört engelska igenom hela låten, !

Beatet var grymt skönt, troligtvis ett annodomini? =)

Keep it Up ! / V
The Verbal Terrorist, Nobody's Innocent!
Rappare

2010-06-04 16:39
Jag brukar inte vara den som kollar in låtar som folk reklamerar till mig. Men idag är jag glad, så jag gjorde ett undantag. Själv tycker jag att mixen är diskant, lite synd.

Flowet satt stadigt, men jag fastnade inte för det. Det jag fastnade för, var beatet - Och refrängen. Grymt jävla tight refräng, big up på den.

Keep it up, bro'.
Wurrup?
Sångare

2010-06-04 21:02
omen22, kritik är va ja precis ville ha på denna låten=) o en annan fråga när ska vi två spela in xD SKÅL

Verbal, helt rätt när du gissa på beatet xD tror bara ja skulle ha mixat de upp-pitchade duben (falsett) bättre, så det stack ut lite mer... i denna låten så kastade ja in en massa, ville höra vad folk tyckte, om dem sa att min eng är kanske piss lr bra osv=) kommer nog inte blanda det så igen som ja gjorde, eng i början sen svenska=) kör dock då inte på engelska, men kanske nån dag så testar man=) stort tack för du skrev=)

UNderhållning, Ja är glad att du tittade förbi=) jag ska jobba på min mixning, även om ja är lat när det kommer till det, respekt till musiken=)

som sagt Stort tack till alla som har skrivit,

gärna mer kritik, på uttal, och vad ja kan förbättra xD trevlig helg o måå bäst=)

2010-06-05 01:06
inga problem kambiz!!
tyckte din engelska var härlig att lyssna på, din refräng var riktigt skön enligt mig!!!!
försätt spotta på engelska!

Keep it up bro!
The Verbal Terrorist, Nobody's Innocent!

2010-06-05 12:32
Riktigt bra faktist! Skönt med något lite annorlunda på denna sida.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-05 13:21
Bra jobbat!

2010-06-06 00:43
Jo, låten är helt okej. Kommer inte fortsätta lyssna på den då det ändå inte är min typ av hiphop, men du gör det hyfsat ändå. Engelskan i början av första versen är rätt dålig, i refrängen är den bättre. Blev bättre när du bytte till svenska.

Rappmässigt är det rätt behagligt att lyssna på, är lite svag för skånska i rapp. Känslan sitter bra tycker jag men flowet känns lite halvdant. Allmänt är det rätt hyfsat men det finns stunder du pausar lite för mycket i slutet av raderna och då låter det inte så bra. Jag gillar när man småsjunger lite i rapplåtar med men du gjorde det inte så skönt faktiskt. Hade behövts en bättre mixning eller något vid dina sångstunder. Refrängen var rätt tråkig. Sång i refränger kan passa bra i denna typ av låtar men inte den typ av sång tycker jag.

Textmässigt är det helt okej. Rimmen är klena och strukturen på texten är rätt klen men det är ju inte hela världen i denna sorts låt. Du har iallafall inte massa nödrim och dåliga utfyllnadsrader. Hade förmodligen varit lite mer intressant om du hade mer teknik på texten ändå. Mer rim hade gjort texten stiligare.

Beatet är rätt skönt, tycker det passade din röst med.

Saker jag tycker du ska tänka på: Du verkar kunna uttala engelska rätt bra när du försöker, om du misslyckas med det (som i första versen) så spela in en gång till. Försök förbättra ditt textskrivande lite så det blir mer intressant med. När du blandar in sång i verserna, försök mixa det lite skönare.
Wazaaaa
Sångare

2010-06-09 09:56
Stort Tack till Chub , exakt vad jag vill höra=) ska tänka på det. må bäst