I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Robster - Ett svart kapitel [Youtube]

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2012-01-30 19:43

[Audio] Robster - Ett svart kapitel [Youtube]

- Tjena!

Dagens resultat. Rätt genomarbetat och seriöst projekt av mig.

Feedback uppskattas!

//Robster

www.youtube.com/robstermusik
Rappare

2012-01-30 19:59
?"rött var korkat att använda som textfärg"

fattar taget om pennan tänker berätta för dig
andra gången denna vecka som ja drömmer om dig
ja ser hur andra går vidare prickar pilen
i mitten av siktet utan bakåtblickar på stigen

de river inret av mig, hinderbanor utav på spik på planen
vilket tar mig dit ja skapat alla mina bilder minnen av dig,
kan inte sitta rakt i stolen - planta dem roser
varken styra rodret, dit ja borde för korten på bordet

resulterar nedgång på livet ja satsat,
de vita vinet ligger omringat av tigrar å hajar,
finns ingen tid att befatta, sitter med kniven i hjärtat
vill beskriva för andra, hur många bitar som fattas på pappret

laddar geväret, skjuter mig genom glaciärer ärligt
sjukt hur de tär mig på färden ut från svarta vägen
samma värden på personer, vissa med kalla händer
saknar värme hjälper ej att sitta runt vid lägerelden

andra gången denna vecka som ja drömmer om dig
de hela tömmer mig, kan inte glömma dig, men ja kan bara
tacka för du tände facklan som inte slutar att brinna
men du gav mig också tusen stenar på mig ryggmärg

ett svart kapitel, var allt som ja ville
riva lägga varenda sida i kaminen och bara se de brinna
vill försvinna in i dimman gömma mig för stimmiga tankar
de e därför livet blivit mera med spriten å ganja

morgonen e tidig för andra, - samma tid de dags för mig
att sluta båda ögonlocken å drömma mig bort sen,
från kopplet kopplat i borgen av sorgen
nockas av vågen på båten välter blivit fångad med hoven

- skriver låtar för de hjälper mig de stjälper mig
ja väntar på förändringen, från sämring till förbättrelse
ja ser de som berättelser, av frihet till ett fängelse
- du kan rätta mig, men aldrig vända mig
Rappare

2012-01-30 22:24
den var fett som fan Robster som alltid! diggade igenom hela låten. Lyssnat på den flera gånger nu, peace

2012-01-30 22:38
det låter bra mannen:) fortsätt såhär!
Robinholta af Pankbanken!!

2012-01-31 01:13
Länge sedan jag hörde dig nu. Hör stor utveckling men kan tyvärr ändå inte säga att jag kommer lyssna fler gånger. Ska vara så ärlig som möjligt.

Beatet är inte så jätteskönt i mitt tycke, men fungerar rätt bra till temat och din röst. Tyckte tyvärr inte att beatpauserna emellanåt vad så givande.

Jag tyckte inte om när du sjöng i början. Tyckte inte det lät så bra och gjorde att jag sänkte förväntningarna på låten direkt. Förstår att du inte sjunger så mycket men jag hade nog skippat det och gjort om introt. Din röst är ganska skön när du rappar tycker jag, speciellt när du använder den på rätt sätt. Första stycket i vers ett och inledningsraden på vers två använde du den rätt tycker jag. Kändes som det fanns mer känsla där än i resterande bitar. Känns även som att du har lite problem med luft emellanåt. Inte att du behöver kippa efter andan men att flowet går på bekostnad av deliveryt. Till slut låter det bara som du fortsätter försöka hålla ut tills versen är slut om du förstår vad jag menar?

Jag tycker det är lite synd med texten faktiskt. Jag gillar metaforer, mörka texter, betydelsefulla rader och allt det väldigt mycket men på många ställen känns det klumpigt formulerat och slarvigt. Det känns som du kunnat göra så mycket bättre om du hade lite färre metaforer och bättre formulering. Hade även velat att du tog det lite lugnare eftersom att allt går nästan i ett svep vilket gör att det ibland är svårt att veta vart en mening börjar och slutar. Exempelvis tycker jag att din sjätte rad är konstigt formulerad. Tycker ordet "minnen" borde tagits bort eller någonting. De två efterföljande rader har fyra metaforer men det känns aningen forcerat och klumpigt. I många fall känns det som att du försökt komma på metaforer som passar ämnet och rimmar men inte riktigt tänkt så jättemycket på helheten. Hade hellre sett dig gå in lite på djupet med "andra gången denna vecka som jag drömmer om dig" eller liknande. Hade ändå kunnat beskriva "ett svart kapitel".

Nu är jag rätt trött. Hoppas du förstår vad jag menar och inte tolkar det som att jag bara gnäller.
Wazaaaa

2012-01-31 02:49
Låter riktigt bra, kan du fixa download?
Rappare

2012-01-31 12:42

Chub, du tog din tid du! :)

Ska vara helt ärlig tillbaka. Beatet hittade jag på morgonen klockan 9.30. Texten färdigskriven kl. 11.20 ungefär. Hann inte ens läsa igenom den och "lyfta upp den", samt ge den en pålitlig titel. Ändå mer genomarbetat än vissa projekt då jag skriver en vers på nån 30 min å hetsar bara för att släppa något. Däremot kan jag medge till en viss del att ja tappar luften här och där, men i början av verserna ska vara som dem är. Provade något nytt.

Tack, uppskattas alltid med utförlig kritik!

2012-01-31 14:04
riktigt bra mannen :)
Rappare

2012-01-31 18:08
Tack mannen! :)

2012-01-31 21:57
Jag tycker det är lite synd med texten faktiskt. Jag gillar metaforer, mörka texter, betydelsefulla rader och allt det väldigt mycket men på många ställen känns det klumpigt formulerat och slarvigt. Det känns som du kunnat göra så mycket bättre om du hade lite färre metaforer och bättre formulering. Hade även velat att du tog det lite lugnare eftersom att allt går nästan i ett svep vilket gör att det ibland är svårt att veta vart en mening börjar och slutar. Exempelvis tycker jag att din sjätte rad är konstigt formulerad. Tycker ordet "minnen" borde tagits bort eller någonting. De två efterföljande rader har fyra metaforer men det känns aningen forcerat och klumpigt. I många fall känns det som att du försökt komma på metaforer som passar ämnet och rimmar men inte riktigt tänkt så jättemycket på helheten. Hade hellre sett dig gå in lite på djupet med "andra gången denna vecka som jag drömmer om dig" eller liknande. Hade ändå kunnat beskriva "ett svart kapitel".

Word!

Nice låt annars!

Beatet har jag redan hört! :P

Keep it up mannen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-01-31 22:50
Det låter tungt. Som alltid. Du har potential, och om du fortsätter kommer du nog bli något stort.
Wurrup?
Rappare

2012-02-01 13:13
Tack Jnl!

Uppskattas djupt Underhållning! :)

2012-02-01 14:51
Hur svårt kan det vara och svara på en fråga ? :P
Moderator

2012-02-01 15:02
Riktigt bra av dig tycker jag, du har börjat få till fina rimscheman och hålla bra nivå på texten =).
//TW
Rappare

2012-02-01 17:42

TheMecStudios
Nerladdningslänk:

http://speedy.sh/pRXc8/Robster-Ett-svart-kapitel.mp3.mp3 :)

Riktigt kul att höra shitmannen! :)
Rappare

2012-02-02 21:22
ayy drar en upp! :)
Rappare

2012-02-10 21:46
Den va skön, men digga inte sången så mkt:/ men övning ger färdighet ;)

keep it up!
Det vi tänker idag är det vi känner i morgon!
Rappare

2012-02-10 21:57
medger reffenva kass! :D tack manenn