Lillpolacken vs. Danzel - 10 bars, svenska
Lillpolacken: Oh, shit, här kollar jag på klockan o den är redan tre!// är det någon här som vet vem Danzel e?// Danzel han har en sladderkäft, du kan inte levt en allt för lång tid// du förtjänar en riktigt lavett, du har redan förlorat detta stora ordkrig// du kåtade upp dig på 10 stycken// jag knockar dig verbalt till du får ceperycken// kolla på dig, checka dina hjärnceller// du e så dum att du tror att en armlös kan gå på händer! Jag lägger rad efter rad, finns ingen svårighetsgrad// jag har nu mosat hela ditt cellmembran, inse att du inte finns kvar!//Danzel: Du tror att du är stor men på Whoa e du knappt en biroll// inom rappen har du noll koll, på dina rim har du noll kontroll!// Kommer med osann bullshit, som den om mig med en sladderkäft// Medans jag lägger de rätt, fett, hett, lätt som en plätt!// "Jag lägger rad efter rad", ingen mening du drar den!// Raderna va skit å ja bara fortsätter att spy än!// Anyway, ville bara göra de klart för dig, ta inte illa upp// Bara som tips: du skulle passa bättre i typ en teatergrupp!// Danzel e fortfarande me och kvar som förut// men för dig var det surt, din tid rap-tid var snabbt slut!// ------------------------------------------------------------------------ Där har ni! Vota nu, och ge gärna lite kritik om du vill! De va rätt länge sen ja battla senast, vill gärna komma igång lite igen!
Yooooo, Danzeeeeeel! Västerort foh Life!
Försten till 7 förresten! ;) Som vanligt!
jalla WHOA!!!! :D
Take every day like it is your last day of your life...
okay, visst, tack för den hjälpande och schysta konstruktiva kritiken, Suspect 0-0 då
Danzel får min röst
Hasta La Victoria Siempre!
Lyricist
2007-07-27 20:17
Suspect kan droppa attityden och ni andra kan vota på som vanligt:) / Zteve-O - Moderator-crew
va sämst men danzel får min röst .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2-0
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Danzel får min röst.
Lillpolacken: Dina rim är väldigt simpla. Och det flow är något man inte kan undvika att lägga märke till. Du placerade två jättelånga rader bredvid varandra. Det skulle innebära att rappen blev mycket snabbare där och ge ett stakigt flow. Avancerade rappare bygger låtar med korta och långa rader i men får fram något flow i det.Danzel: Du hade också väldigt simpla rim, men man kunde hitta ett flow i din vers.
Träna på så blir det bättre.
Ett tips: (Irrelevant till battlen)
Om ni vill avancera på ett lättare sätt finns det ju alltid "genvägar". Ni kan ju ha flerstavsrim i tankarna och tänka på att rimma på vokalerna.
Om ni exempelvis skulle rimma på "svårighetsgrad" så kan ni tänka på att få vokalföljden "å i e a", så blir det ett rim. Men det måste vara samma vokalljud.
Wazaaaa
ajajaj, 3-0 nu... vet, jag glömde lyssna på beat medans jag skrev det så det jag fick inte till nått bra flow , jag försöker lära mig flerstav bättre men det e svårt... jag dubbelrimmar ju och det är väl bra eller? :/:P peace
Dubbelrim är alltid bra, men det är inte så svårt med flerstav som man tror. Jag gick från en stavelse till tre stavelser och nu kan jag väl tolv stavelser om jag anstränger mig? (Jag vill inte göra denna tråden till någon form av chatt, inlägget skapades endast för att han la in det som en fråga som jag inte ansåg retorisk, kommentera låten nu.)
Wazaaaa
3-0 nu, keep it up! Tack som faen för kritiken Chub! Ska tänka på de ;)
kom igen nu! vote!
v: Danzel tyckte han hade bättre flow och han hade mer dubbel rim än polacken :P och Danzels dissar var skönare
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth
Producent
2007-07-28 20:35
Chub du säger inte lillpolacken har flerstavs rim vad är då Långtid/Ordkrig Ett bra rim helt klart. Medans danzel försöker hitta sina rim i Bortom rymden T.ex Biroll/Kontroll .. Suck suck Alltså Lillpolacken hade faktiskt nåra roligare rader medans Danzel nödrimmar mer än vad polacken gör.. Vote POlacken
Flyger fritt, landar platt
Joutzen: Långtid/Ordkrig är inte flerstav. Det rimmar bara på en stavelse. I långtid uttalat å:et som en kort vokal. I ordkrig uttalas o:et som en lång vokal. Hade det rimmat så hade det bara varit två stavelser. Flerstav brukar dessutom vara minst tre vokaler. 4-1 till Danzel i nuläget.
Wazaaaa
Producent
2007-07-28 21:11
Eh hahaha... Du vet inte äns va du snackar i. Simma lungt
Flyger fritt, landar platt
Om du menar att jag inte kan någonting om rim och sånt, så fine. Men gör inte denna tråden till en chatt. Du beter dig som att jag hatar på snubben, tvärtom försöker jag hjälpa honom genom att ge en ärlig kommentar. Uttala orden själv så får du höra hur det låter. Ska denna tråden bli en chatt så slutar det med att den rapporteras till admins och så blir tråden stängd, vliket inte heller gynnar Lillpolacken så håll dig till den istället för att kommentera min kommentar. Har inget emot dig heller ifall det verkar så just nu.
Wazaaaa
Håller me Chub, gör inte den här tråden till en chatt o.O Aja, 4-1 till mig nu!
yaay! :D tack joutzen för voten, nu kan jag va säker på att inte bli nollad iallafall haha:D
Lillpolacken hade mycket bättre rim, och mer känsla för hur man kan lägga orden även när man inte riktigt får till rim stavelse-för-stavelse. Ordkrig och Lång tid går alldeles utmärkt att rimma, medan biroll/kontroll inte gör det. Lillpolacken har också mer fyndigheter och liknelser. Inga superbra grejer, kanske, men det är kul att se att du utvecklas och provar dig fram. Danzel har däremot mycket tightare rader och bättre flyt. Så när det gäller tekniken är det rätt jämnt. Den ena har rimmen, den andra har flytet. Det som får Lillpolacken att vinna är den högre fantasifullheten och de roligare dissarna. V: Lillpolacken.
Rätt slaka rader, men Danzel får min röst.
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så
Tack OnkelPi ! 5-2 nu!
Esch ;D men tack Cassandria! skönt o höra att jag utvecklas! :) jag har fått vote av den bästa ;D :) Peace! 5-2 nu
här vare blandade votes! :P 6-3 nu!
min röst går till lillpolacken, tycker han hade tightare rim!
haha chea :)
6-4, inte så ojämnt :D
V : danzel bättre rim o text
möt mig halvägs så meckar vi en
och då vare avgjort, 7-4 till mig. tack MillZ för voten och tack Lillpolacken för battlen!
Tack detsamma för en god match! tack till alla som votade :)
haha thx ;P