Beaton VS MillZ
Beaton: MillZ en brud som vill battla, // du kommer förlora som nu snart fattar// Du sitter framför datan med en dildo i ditt anus// jävla fitt hora du är så jävla fulvillken planet kommer du ifrån venus?// när jag battlar dig så är de inget du kan göra// för jag smyger inn i ditt sen ska jag hela din familj mörda// Jag ville ha min andra battle, nu har jag fått som jag vill// du ska inte gå härifrån tomhänt så jag ger digg ett nytt aka sladdrig fisring//MillZ:
andra battlen,det tror jag alla är har fattar/
ingen jävel ser dig som rappar,alla hära skrattar/
allt snack om sex,jag tror att du är desperat/
och sanningen är nog att du vill sätta på mig där bak/
Mycket ska man höra, innan öronen faller av/
men mina har nu fallit efter battlen du gav/
du skämer bara ut dig,så vah tyst nu tack/
så mina öron får vila en stund,annars blir det slakt/
Duvetputtäh
åste väll erkäna självatt jag håller med dig andreeeeeeee
möt mig halvägs så meckar vi en
Beaton: Inget vidare. Det är typ inget som klaffar i din text. Rimmen sitter inte (venus/anus), raderna har inget flow, du är aldrig finurlig och det saknas helt punchar, osv... Vad du behöver göra är att träna upp dig, och jag föreslår följande steg: 1. Ansträng dig med rimmen. När du skrivit något som "sladdrig fisring" så måste du försöka rimma på det så långt som möjligt. Inte bara "vill/" för det är ju skitdåligt. Man skulle kanske kunnat gjort något i stil med "pladdrig tidning/sladdrig fisring/aldrig vidrig/fattig viking/"... 2. Tighta till raderna. Kör musik i bakgrunden medan du lägger raderna. Se till att dina verser går beat-snare-beat-snare och se till att det kommer något med stuns i snaresen. Raderna får inte vara för långa, men de ska inte vara för korta heller. 3. Undvik ord som "battla", "anus" och "mörda". De är inte roliga att rimma på, och alla rim har redan körts. Leta efter sammansatta ord och liknelser att rimma på istället. 4. Ordvitsar. Metaforer. Liknelser. Punchlines... Försök vara finurlig. Annars åstadkommer du ju inget. Millz: Ovanstående gäller dig också, bortsett från punkt 2 och 3 - för du lägger redan tillräckligt tighta rader och undviker redan nybörjarorden. Viktigast för dig är att börja ta till punchlines och använda mer invecklade rim. När du skrivit "tyst nu, tack" - leta efter möjligheter att rimma på hela frasen. "Schysst attack/trista snack/sista slakt/" ... eller se om det blir bättre genom att ändra lite på raden, såsom att korta ner den till "...var tyst, tack/fistfuck" eller förlänga den till "...håll käften, tack/eftersnack/häftig slakt/", typ. Väldigt ofta hittar man inget som är tillräckligt bra. Då får man lägga undan det man tänkt på och skriva något annat istället. Men det är också viktigt att du börjar skriva punchar. "Jag är lika tight som ..." å sedan skriver man något som är tight. I början kan du använda de allra mest uppenbara ordvitsarna som redan använts tusen gånger förut "är tight som..." "du har inget flyt som..." "du är slutkörd som..." osv, bara du hittar på någon egen fortsättning. Det är helt okej för nybörjare att börja med sådana fraser. Men allra bäst är det förstås om du kommer på något helt nytt. Typ, att du tänker så här: "Hmm, jag vill kalla honom för ett Pundhuvud. Och pund - det är ju en valuta. Jag kanske kan säga något i stil med 'är du brittisk? - för du är ett riktigt pundhuvud'?" Allteftersom du tränar upp dig så kommer du snart att hitta allt mer sofistikerade ordvitsar. Lycka till. V: Millz.
Cassie, tackar,ska försöka öva upp mig, och vi får hoppas i nästa battel att det kommer upp lite punchar
Måste rösta på MillZ här asså även om det va nödrim.. Beaton det var mycket bättre i denna battlen, bra att du lagt upp så folk vet när rimmen sker. Peace
Take every day like it is your last day of your life...
aa lärde mig från den försa battlen :P pezz tack Cassandria för tioosen ska tänka på de till nästa gång ;) 3-0 till MillZ dåe
Duvetputtäh
Kan faktiskt inte rösta på någon av er ;/ mkt att träna på, gäller båda!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ta dig där bak?? du är inte min stil// dinn fitta e spräkt min inte av en kuk de är av en rostig mora kniv// Jag fortsätter battlen å tror jag har en channss// Annars så kommer jag hem till dig å stryper dig men mormors midsommar krans// äh bara nå ja kom på... Svara om du vill inge måste :P
Duvetputtäh
"channss//" StavarN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pinsamt från beaton...
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
rösta på och låt det få ett slut!
3-0 till MillZ vote up
Duvetputtäh
uppa inte här för då kommer dom stänga tråden ;P dom stängde våran millz så ahh ;P
Take every day like it is your last day of your life...
Beaton Du skriver dina rader så man vet var rimmen sitter nu, och det är bra. Men du måste bygga upp raderna lite bättre. Om du inte har beats, så kan du hålla tanken att raderna iallafall ska vara ungefär lika långa. Du gör såhär: ------------------------------------ --------------------------------------------- -------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------- Försök mer göra såna rader: ------------------------------------------ ---------------------------------------- ------------------------------------------- ----------------------------------------- Dessutom så, som Cassandria sa, så försök rimma lite längre. Punches väntar du med tills du får in lite bättre rim och flow tycker jag. Och en sak till: "för jag smyger inn i ditt sen ska jag hela din familj mörda// " Det där funkar inte, skriv raderna som man man pratar i en vanlig konversation... "Sen ska jag mörda hela din familj" i det här fallet. Den raden blir inte snyggare för att det rimmar, jag hade faktiskt hellre läst en rad som inte rimmade...MillZ Du har åtminstonde något flyt i din vers. Det du behöver träna på ät lite mer kreativa och smidiga rim. Du använder nödrim när det är så mycket man kan skriva som inte är nödrim efter samma rad. Ta lite tid på er nästa gång ni skriver en text/battle. Försök gärna att finslipa den när ni är klara med den med. Bara att fortsätta och försöka så kommer det bli bra. ;) Vote: MillZ
Wazaaaa
chub soft att du tittade in o la några softa komentarer, ska ta in det du sa, sen får vi se om nästa battle blir bättre :)
En riktigt dålig battle!Beaton Battla och fatta? Hmmm du måste nog uttala battla precis som man skriver det.. Bäätla ska det ju egentligen vara, så battla och fatta rimmar inte ett shit enligt mig.. anus och venus? Hehe kan vara det sämsta rimmet jag har sett i mitt liv (om man nu ens kan kalla det för rim)!MillZ Pallar inte ta ut massa exempel från din text, men jag kan väl säga som så att den var dålig men den räckte gott o väl för att döda Beaton ! Så, vote MillZ
Yää beaton broe! Du måste kämpa!! :D MillZ vänta tills Beaton slänger dig i graven och du blir ner grävd på köpet / men NoNas säger hoppa upp och ner och skrik efter mig / Beaton knäcker dig mannen och du kallar dig för MillZ / Oj eller kanske var det MilF/ Ursäkta men de va ingen diss till dig/ hehe ;P du måste träna Beaton fast jag ska inte säga så mkt ;D haha PZ!
!Dåliga-Tecken!
Skippa skitsnacket, använd gästböckerna om det krisar :) / Klockan12 - Moderator @ B&C
Nonas, men gå bara !
Jag är ny här på whoa och det känns lite pinsamt att ställa denna frågan men, hur lyssnar man på låtarna?
asiQ, du är i fel forum, gå till Audio ist, där finns länkar till te.x speedyshare som hostar låtarna. Detta är endast battla i text, inga låtar alltså.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Är det battle om sämst rim? Isf vote BEaton
Sök inte berömmelse. Låt den komma till dig.
V: Millz Anledning: Mycket bättre än beaton som bara snackade om sex och hade plumpa horrader.
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så
VOTE: MillZ Sorry Bruschan men är ju tvungen MillZ gjorde ifrån sig bättre Beaton köns skricken sluta med de snälla! ;D Peeyzzz på er
!Dåliga-Tecken!
vilken låg kvalité det har blivit på alla som lägger upp nått, bara massa enkla nödrim. och hur hade du tänkte att "anus" och "venus" ska rimma? :S
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt
xpekt, word!
With lots of love// Matitto!