I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lillpolacken vs T-Man

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2007-08-08 01:27

Lillpolacken vs T-Man

Lillpolacken:

här ska man då dissa o sänka mister tulleman//
han som e bög o är mest känd som "knull-me-farsan"//
Din dissar dom borde kastas i en soptunna//
tro mig, dom är förfan motsatsen till hotfulla//
du snackar mycket men du vet att du sög min kuk//
jag ska säga dig din hora; nu dög ditt sug//
du äcklar mig, du borde bli så jävla överkörd//
du är smal som en pinne, du borde äta grövre bröd!//

T-Man:

Har du sett mina dissar, de var iaf inga hot nämnda
har vunnit över många bögar o jag vinner över denna
jag snackar inte så mycke skriver mest på datan 
vi tar det till staden och du vet jag e bäst på gatan
Jag:
sitter vid datan hela dagen o de gör mig till en hot-male
knullar ibland o fråga inte, din brud har redan fått mig
vem som är bög, de ska jag berätta för dig din horiga unge
du har fan tagit på mer bollar än de finns på gothia cupen
jag vill vara smal o sexig och håller mig till mitt knäckebröd
pallar inte dissa dig mer, vill ba få fram att du e en äckelbög

först till sju

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-08 02:11
Lillpolacken får min vote som faaan ! tullemans skit stinker !

här ska man då dissa o sänka mister tulleman//
han som e bög o är mest känd som "knull-me-farsan"//

fyfan va ja gilla den raden alltså :D

Din dissar dom borde kastas i en soptunna//
tro mig, dom är förfan motsatsen till hotfulla//

riktigt tungt

peeeyz
Nigga stole my YOSHI !!

2007-08-08 02:20

v; T-man ,
han hade mycket bättre rader osv ,
tkr Lillpolackens var för enkel bara . =)  

2007-08-08 02:32
t-man överlägsen knäckte lillpolacken som fan och lillpolacken många av dinna rim gick inte ens ihop uselt så min vote T-MAN
feel tha beaaat maaan

2007-08-08 02:51
Eazy snackar skit polacken lyssna inte på han! :D V;Lillpolacken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-08 03:17
haha.. 2-2:):P..

tror jag fick en hatröst från sugminkrew och afro_p har du nån motivering varför han är bättre?

2007-08-08 03:20
Jag gillade hans rim mer bara=) de var ingen hatröst de är inte direkt ett måste att motivera=) men du skötte dig bra ändå:)

2007-08-08 12:20
t-man

2007-08-08 13:18
h4mp3 ......... den räknas inte den rösten kan ja ju säga direkt! och vad vare jag sa? 8 bars o du körde 10 tulleman! räkna?!
Take every day like it is your last day of your life...

2007-08-08 14:41
varför räknas inte h4mp3´s röst då? haha inte vad jag såg i ditt meddelande till mig?? 8-12

2007-08-08 16:30
h4mp3s röst ska inte räknas! :S kan lika gärna va kompisröst? han har inte motiverat o därför räknas inte! så enkelt är det! det är en regel, fråga moderatorerna själva: Zteve-O eller Klockan12! 3-2 till Tulleman ...

2007-08-08 16:31
haha nej?! jag frågade dig: 8-12 bars? du svara inte, så jag körde 8:a och då får du fan köra lika många idiot eftersom det är jag som börjar! Klartsomfan du kan få in fler dissar om du kör fler bars, idiot!

2007-08-08 17:09
spelar väl ingen roll om t-man t.ex. tar bort dom två sista raderna för att den ska bli lika lång som din ?,jag hade ändå röstat på han för att den var mycke bättre, . va int sån dålig förlorare . :)

2007-08-08 22:43
vadå hatröst ?? jg motiverade
Nigga stole my YOSHI !!

2007-08-08 22:54
Lillpolacken
Du har fått bra flow nu. Och du skippade den där omsorteringen på ord för bättre rim.
Vid första rimmet trodde jag du hade övergått till din gamla stil, rimma på sista vokalen. Men senare i texten började du med lite mer flerstav.
Det du bör öva på nu är punchlines.

T-Man
Hmm... När man började läsa trodde man att flowet var skönt. Men sedan så försämrades det, tyvärr. Rimmen var inte så jättefina, men du hade vissa snygga rim.
Och är det åtta bars så är det åtta bars. ^^
Tycker att du borde fräscha till flowet och slipa lite på innehållet. Sedan så blir det bra. :)

Vote: Lillpolacken
Eftersom att han flöt bättre och hade skönare rader/dissar.
Wazaaaa

2007-08-08 22:59
gött! Appreciate that one, chub!

3-3 nu dårå

2007-08-08 23:47
Vote på T-man.

Jag tyckte att Lillpolacken var omogen med "knulla farsan" "sug min kuk" och annat played out.

T-man's rad om gothia cup var tight! Förutom att rimmet jämnar ut det.

Skrivs: Gothiacupen
Uttalas: Gåttjacupen

Så där skar det sig. Annars i allmänhet bättre dissar.
Sök inte berömmelse. Låt den komma till dig.

2007-08-09 10:51
Haha "ok"... vem drog horunge o grejjer dårå? pfffff, vart e whoa påväg?

2007-08-09 13:25
"pfffff, vart e whoa påväg?"

vad jag har sett har dett nästan aldrig droppats tighta battles här. Det är inte som på svu när det fanns, då var det bara tight.

Lillpolacken

visst du använde vokalrim, det är bra iaf. Men din text var osammanhängande och played-out.

I en keystyle battle kan man inte vissa lika mkt attityd som man kan i en riktig battle så dina hotfulla dissar är bara löjliga. Försök istället att spela ut din motståndare med orginella rader och sköna punchlines. som får folk att skratta istället för att göra don motsttåndare pisst off.

T-Man

du hade vissa riktigt sköna rader med bra punclines och bra rim. Men på vissa ställen sjönk nivån och du hade väldigt enkla rim. Men det som jag gillade bäst med din text var dina punclines och dom där höjdpunkterna som man minns.

Vote: T-Man

Jontraz
jag vet inte vad du har för weird dialekt men jag utalar iaf Gothiacupen precis som det skrivs så det rimmet fungerade. Btw jag talar rikssvenska så... no discussion

2007-08-09 13:42
V; T-man
hade bättre flow, polacken hade ingen aning om vad han sa...

2007-08-09 13:59
V: T-man
Bättre rim och flow, lillpolacken körde jävligt förutsägbara rader, väldigt fantasilöst.
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så

2007-08-09 17:33

Det här är en battle där man absolut inte kan säga att den ena utklassade den andre. Det är nämligen väldigt jämnt i fråga om flow och rim.

Lillpolacken: Kul att se hur tighta rader du skriver. Det ser skitbra ut, och du har verkligen utvecklats. Nu rimmar du också ledigt på fler ord och även på sammansatta ord, vilket ser bra ut. Det som jag tycker drar ned ditt betyg är attityden. Den framstår inte som hård när det bara är bög och sug kuk osv, utan mer som desperat. Jag börjar däremot dra på smilbanden när jag läser om rådet att äta grövre bröd. Det var mer oväntat, och roligare.

T-man: Känner inte dig sedan tidigare, men tyckte du vann på en aningens bättre attityd i den här battlen, och även något klurigare rim.

Vad jag skulle vilja se från båda av er i fortsättningen är mindre könsord, hora, bög och sånt; punchar; -roliga- liknelser och dissar; samt lite mer lek med rimschemat. Alltså att man även rimmar i mitten av raderna.

V: T-man.

Lyricist

2007-08-09 19:51
Kom ihåg att motivera era röster! Det blir mycket roligare för oss alla om folk motiverar och ger lite kritik ifall det behövs liksom! Sen kan ni ta tjaffset i gästboken tack!

Zteve-O - Moderator @ Lyrisicm & B&C

2007-08-09 22:39
blev egentligen 3-10 till T-man.... ok, jag känner mig ganska usel nu när cassandria rösta på t-man.. men tack för att du giilla överkörd/grövre bröd! =) aja, t-man tog detta,.. grattis!

LÅS DENNA TRÅD NU!!!

2007-08-09 22:44
Tackar för matchen:P..

2007-08-12 23:15
DISS TILL Lillpolacken:

trycket ska lätta
för jag dissar nån som redan är mobbad för sin fetma
kläder finns inte i din storlek
det är svårt ingen lek, när man är fet
hon vet, ja din mamma vet
hur det känns, jävla värtingar
kolla på er båda man ser att ni är släcktinar

det går inte att strypa dej, du har 8 dubbel hackor
jag vet att din mamma jämt bakar kakor
för att du inte ska klaga att du är mobbad
hoppas du ska inse ja, hoppas

2007-08-13 00:09
Domingo P14
Vad har det med battlen mellan honom och T-Man att göra?
Vill du ha battle med honom får du göra upp i hans gästbok eller privat meddelande. Förstör inte en färdiganvänd tråd.
Wazaaaa

2007-08-14 22:23
men jaha... domingo e ju jätte mogen ? XD haha