I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anenkefali vs. NGR [10bars, svenska]

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2008-09-08 23:12

Anenkefali vs. NGR [10bars, svenska]

Anenkefali

Jag är här för att försätta din familj i gråtande, sen trösta dom
genom att våldta dina småsyskon och skriva stavfel i din dödsannons!
Och om inte det räckte så ska du fan få se på andra bullar
när jag tar det till gatan som en hallick och får din mamma knullad!
Nu så tänker jag för en gångs skull göra App glad med min framfart
för sanningen är att NGR inte får brudar, istället knullar han barn!
Jag har faktiskt textbevis så käften gris, du är bara jättetrist
och jag lägger en så stor sats i din brud att jag drabbas av vätskebrist!
Nästa Generations Råtta, för jag är ondskan, vågar du ge igen?
Så du var på väg upp? Bad news, för nu ska du ner igen!

Medfödd avsaknad av hjärna, är att underdriva ditt handikapp
en misslyckad abort som växte upp och hittade rap
men dom enda som ger dig nån tid på spåret är tågtidstabeller
du är fan 'fucked up' i branschen, som lättfotade modeller
du håller inte längre måttet som förlamade bagare
tvingar dig jobba för mina nötter som förslavade gnagare
här klämmer jag in något för att få rimma på tuberkulossmitta-
...ett nödrim är ett nödrim hur många stavelser de än må besitta
din jävla fitta, Jag var så uppe i puns att jag missa dissa dig
ska sitta, fnissa som en skoltjej när du, genom ditt bidrag, gör jobbet åt mig...öh.

Först till 6 röster, och att motivera sin röst ser vi som en självklarhet.

Drugs, -cheaper than plane tickets.

2008-09-08 23:54

tyngsta raderna enligt mig.

V; Anenkefali

Anen: Du lägger det fett återigen, du har skön stil.. skriver grymt! Dina rim och punchs är grova och brutala, gillar det lite som sadister..

NGR: Du lägger det hyfsatt lite tråkigt här och var, men fortfarande godkänt!
Lite långa rader ibland då du gör som mig och fyller ut med onödiga ord.. Bra ändå!

2008-09-09 11:02
NGR! han gjorde några mer tänkvärda rader:)
påtryck av intryck, jag känner ett svagt surr i bakhuvudet, konstaterar att det kommer att försvinna med jordens undergång

2008-09-09 12:09

2008-09-09 12:35
Jag hade självklart röstat på anenkefali, iomed att han hade bättre:

rim
punchlines
liknelser
sammanhang

och dödade battlen med första raderna

fast detta var iof inte en jättebra battle text från anenkes sida. helt ok dock, och mkt bättre än NGA's

VOTE: Anenkefali, om man nu räknar min röst, ni väljer själva. Tycker det är lite för uppenbart för att det skulle vara kompisvote iof...

MasSivtPåTRYCK

haha ofta...

2008-09-09 21:11
Ch1ll

Klart din röst räknas.

Det är upp till var och en om man gillar genomtänkta punchlines eller inte, och om MasSivtPåTRYCK gör det så tycker jag att du ska respektera det.

MasSivtPåTRYCK
Tack för rösten, kul att du uppskattar.

2008-09-10 13:02
NGR

Motivera sin röst var ju en självklarhet, gjorde MasSivtPåTRYCK det? Mer tänkvärda rader, vad syftar han på? Sämsta motiveringen någonsin. Han hade kunnat ta ut rader som var "mer tänkvärda" t ex? Ingen vidare motivering som sagt.

2008-09-10 13:06
ska sitta, fnissa som en skoltjej när du, genom ditt bidrag, gör jobbet åt mig...öh.

Deep shit..."jobba för mina nötter som förslavade gnagare"? För övrigt kul att du inte rimmar på alla stavelser i tuberkulossmitta, du förlorade liksom två rader på det (en rad för att förklara att du ska rimma på "tuberkulossmitta", en rad för att förklara att nödrim alltid är nödrim). Sista två är okej, men inte superbra.

Första raderna i hela texten är rätt onpoint, men efter det börjar du svamla massa "roliga" liknelser.
Poet

2008-09-10 13:12
jag röstar på anenkefali om min röst gills...
jag tyckte han hade mer genomtänkt.. visst NGR du är inte dålig men...
du har inte samma klass som anenkefali som en 12åring... tyvärr :(

fortsätt träna, vill se mer komplicerade rim och mer fyndiga rader....

aja..

ha det bra med er :)

pussar! :)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-09-10 17:02
Anenkefali
Det ger nog mer om du tar den diskussionen med MasSivtPåTRYCK istället för mig? jag har svårt att se vad jag har med hans sätt att motivera att göra.
Men jag är inte den som är den, klart vi kan ogiltigförklara MasSivtPåTRYCK's röst.

Deep shit..."jobba för mina nötter som förslavade gnagare"? För övrigt kul att du inte rimmar på alla stavelser i tuberkulossmitta, du förlorade liksom två rader på det (en rad för att förklara att du ska rimma på "tuberkulossmitta", en rad för att förklara att nödrim alltid är nödrim). Sista två är okej, men inte superbra.

Första raderna i hela texten är rätt onpoint, men efter det börjar du svamla massa "roliga" liknelser.

Ang. "förslavade gnagare".. Ja, det är ni som är rimbögarna här? Jag försökte leva upp till era rimfasoner med "förslavade bagare/förslavade gnagare" och om du inte förstod den något corny raden så säger det väl mer om dig än om mig.
Varför skulle jag rimma på alla stavelser i tuberkulossmitta?
Personligen tycker jag att roliga liknelser och punchlines är vad som gör en text bra, rimmen är bara till för att få det att flyta.

Jag fick in 4 puns i rad. du fick in.. "och jag lägger en så stor sats i din brud att jag drabbas av vätskebrist!". Du hade bättre rim. Gz.

Och ja, era röster gills även om ni är vänner med anen, jag får väl helt enkelt hoppas att ni inte kompisröstar. Och skulle ni mot förmodan göra det så kan jag garantera att jag inte gråter mig till sömns över det heller haha.

2008-09-10 17:13

spades_joola

fortsätt träna, vill se mer komplicerade rim och mer fyndiga rader

Mer komplicerade rim, sure.
Fyndiga rader? Ge dig.

Där är fyra, mer eller mindre, "fyndiga" liknelser/puns.
Ni kan väl iallafall låtsas förstå raderna innan ni ger tips.

Ch1ll P17

Hur kan du äga att anen hade bättre liknelser?

Han hade EN:

tar det till gatan som en hallick

Snälla använd inte ord som "liknelse" bara för att använda dom, ok?

2008-09-10 17:33
NGR

Jag skrev det till dig mest för att du tackade för rösten så gulligt, men samtidigt skrev tydligt i första inlägget att motiveringar var självklara. Han kan få rösta ändå för min del. Du skulle rimma på alla stavelser i "tuberkulossmitta" för att det hade låtit bättre, när du ändå påstod att du bara försökte rimma på det. Om man nu fokuserar på rim så ska man helst rimma på alla stavelser.

Det är även skillnad på att vara rimbög och på att helt random hitta på konstiga liknelser. Corny rader i all ära, men i en battle? Visst du skrev fyra punches i rad, men pratar vi kvalitet eller kvantitet? Och vad är poängen med "'fucked up' i branschen, som lättfotade modeller"?

Måste dock säga att tågtidstabeller-grejen var bra, men det blev lite för mycket punches efteråt enligt mig. Blev liksom inget direkt sammanhang eller flyt. Sen är väl inte jag någon mästare, men mina första två rader då?

Håller väl med om att jag bara hade en liknelse, men jag klämde in ditt namn (Nästa Generations Råtta = NGR) i en metafor också. Är även rädd att din roll är att svara på min text, vilket du inte gjorde. Det måste inte vara så, men det brukar vara så.

Det spades menar med "mer fyndiga rader" är nog precis det han säger; han vill inte ha fler fyndigheter, utan mer fyndiga fyndigheter. Sen håller jag med om att rim inte är allt, jag gillar att rimma, och använder mig relativt ofta av "hitta på rim - gör rader av rimmen"-metoden (i den ordningen, alltså), men förut var det mer "kom på en idé - försök få med idéen i en rad och rimma".

2008-09-10 18:12
fucked up' i branschen, som lättfotade modeller

Fucked up, uppknullade, alltså knullat sig upp i branschen.

att helt random hitta på konstiga liknelser

du får ingen tid för dina rim på något spår
du är 'fucked up' i branschen
du håller inte måttet
tvingar dig jobba för mina nötter (..för jag vet att du vill slicka dom HÖHöhö)

det är dissar till dig och varken särkilt "random" eller "konstiga".

Jag missuppfattade att jag skulle svara på din text, jag skrev min innan. Tyckte att det hade vart lite orättvist om jag hade fått fördelen att kunna komma med comebacks. Första gången jag kör här så du får ursäkta missen.

Och ja, dina två första rader var starka, in fact, de flesta av dina rader var bra.

2008-09-10 19:13
även fast Anenkens del inte var en av hans bästa så räcker det till vinst ändå

vote Anenkenfali för bättre rim och bättre rader
---------Reklamplats---------

2008-09-10 19:36
Tekniskt sett så är varken Besken eller spades_joola giltiga röster eftersom dom säger samma sak som MasSivtPåTRYCK fast med fler ord.

Vad räknas som motivering anyway`Är det att droppa exempel i form av utdrag från texten? För chill säger i stort sett samma sak som MasSivtPåTRYCK fast med fler ord och några exempel.

2008-09-10 21:08
NGR
Syftade på att dina liknelser är alldeles för uppenbara och tråkiga enligt mig. Om du inte kan låta mig tycka det så kan jag inte låta "Massivtpåtryck" tycka som han vill. Hans enda liknelse var helt enkelt bättre än dina. Därmed har han bättre liknelser/liknelse. Om man skulle trycka in 20 liknelser i en 24 bars text, så behöver dom ju inte vara bra för det?

Så jag skulle vilja säga att jag är ganska säker på vad en liknelse är, och använder det inte bara "för att"...

2008-09-10 21:10
fast med fler ord och några exempel.

Det är vad man kallar motivering, man använder det för att bevisa varför man röstar som man gör.

2008-09-10 21:14

mördade på dom två första.. två skit snygga rader:) well done

v; anenkefali
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-09-10 22:46
Ch1ll P17

Ja det var väl kanske främst beskens röst som jag syftade på..

"bättre rim och bättre rader" är för mig lika dålig motivation som "han gjorde några mer tänkvärda rader"

Anyway skitsamma, jag vet att beskeen är en seriös användare till skillnad från vad MasSivtPåTRYCK verkar vara, så vi räknar rösten ändå.

2008-09-11 14:41
Förstå mig inte fel, jag har inget emot att ni räknar MasSivtPåTRYCKs röst också. Bara det att JAG SJÄLV inte höll med honom ;)

2008-09-11 21:44

tycker jag är den bästa raden i battlen, gillar NGRs stil mer men fortfarande en väldigt jämnt match (enligt mig).. men röstar på NGR för pga att jag tycker att han la fetare punches.
like R2 I beep for you

2008-09-12 16:57
Mestadels för att NGR har en sån där cool grej man kan dra runt så ska jag göra en seriös genomgående kritik och motivering och röst i denna. Vi börjar med A to the fali.

Sjukt feta öppningsrader, riktigt snyggt rim och riktigt skön punch bra jobbat!

Och om inte det räckte så ska du fan få se på andra bullar
när jag tar det till gatan som en hallick och får din mamma knullad!
Nu så tänker jag för en gångs skull göra App glad med min framfart
för sanningen är att NGR inte får brudar, istället knullar han barn!

Snyggt att du lyckades göra en knutning till öppningsraderna, temat är ju lite överagerat men med tanke på öppningsraderna...Men! andra raden känns rätt played och rimmen i 3-4 känns också lite halvdana. App mitt in i det kändes relativt random? Du lämnar dig väldigt öppen för flips, synd att NGR inte flippade ngt eftersom han skrev samtidigt.

Jag har faktiskt textbevis så käften gris, du är bara jättetrist
och jag lägger en så stor sats i din brud att jag drabbas av vätskebrist!

Haha, skönt rimmat, skönt flowat och jag tyckte punchen var skön. Hade det inte varit för det sköna flowet och rimmen dock så hade nog punchen fallit rätt platt. Men pga hur du strukturerade bar couplet så blev det fett, big ups.

Haha, snyggt. Bra avslutningsrader och gillar hela metaforen. Bra jobbat, fyndigt.

Nu ska vi dissekera NGR's del.

Medfödd avsaknad av hjärna, är att underdriva ditt handikapp
en misslyckad abort som växte upp och hittade rap

Rätt lyckat faktiskt, första raden kändes relativt oarbetad och som att du hade kunnat göra ngt bra av det men sen när man läste andra raden så blev det faktiskt hela helt ok. Skönt rim och skön punch

Saknar sammanhang, visst jag vet vad du menar och även fast dem är relativt played(alla utan modell raden typ? som kändes lite väl långsökt) så var dem väl i det kreativare slaget när det gäller playda rader :p sköna rim och så. Huvudet sattes på halv-dig kapsel här.

Nej, nej, NEJ! Visst, här kommer en av dina bättre punches i denna battle... dina två sista rader. Men du har verkligen taskigt formulerat dig och visst "sitta, fnissa" "missa dissa" och så vidare, visst det är ju sött. Jag gillar när man kör lite speciella rimscheman. Men hela grejen är så fett krystat och påtvingat och nödskrivet. Det gör nästan ont. Sen att du säger att du ska rimma på "tuberkulossmitta" och inte gör det utan rimmar på bara hälften typ, det är ju rent av svagt. Även om du hade gjort det hade det varit shameless filler och ingen gillar shameless filler som liksom säger "detta är filler x2" liksom.

Så vem blir det?

Jaru, visst ni hade bägge en del helt ok rader, en del var t.o.m riktigt bra. Men nivån sviktade kraftigt här och var och känner att ni bägge borde och kan göra ett mkt bättre jobb än vad ni presterat häran. Jag vet jag skrikit ordet "PLAYEDDDDD" på tok för många gånger. Men känns som ni bägge två kunde lagt lite mer "beyond" tänkande på era rader för att komma på ngt nytt och nyskapande. Men min röst kommer falla på Anenekefali. Då visst du körde med liknelser men dem kändes osammanhängande, random och dem liksom inte passade in. Du fick riktigt hårda rader mot dig NGR och känns som att du slösade på dina rader.

Typ så?

V; Anenkefali

2008-09-12 18:00
Jag tänkte skriva en lång kommentar men jag orkar verkligen inte, för det här är inte värt mödan.

Ingen var särskilt bra, men anenka var bättre.

NGRs "Superpunches" är gamla grejer alltihop, och när man radar upp en bra, en hyfsad och två dåliga liknelser i fyra bars efter varandra så tar det bort det mesta av fokus från det som var bra.

Vätskebrist var bästa raden.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-09-12 19:42
Stort tack till TCM och App för relativt utförlig kritk (TCMs är off the hook, Apps är mycket för att vara whoa), även ett tack till YoungZec.

7-2 till mig, om jag räknat rätt.

2008-09-12 20:26
Anen, tack för en bra battle! och gz till vinsten.

TMC, om alla motiverade som du hade jag vart en lycklig människa. Grymt.

2008-09-12 22:24
Även om det är slut nu så skulle jag lagt min röst på NGR! Förstår mig inte på folk som säger att han inte hade tunga punchlines och liknelser! Håller inte längre måttet som förlamade bagare är ju klockren! Alla NGR's andra rader är ju också det.

Anenkefali var också grymt bra med tunga rader! Men tycker liknelser är mer charmant ; P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-13 03:26
haha men snälla.
du snackar snacket men kan inte gå gången som förlamde stumma
och du har inget eget liv som förslavade ungar

typ så e dina punches ngr, det är inte vidare orginellt eller ens fyndigt.
annarsd har du ett ordförråd o

"en misslyckad abort som växte upp hittade rap"
en skitskön formulering t ex.

tänk lite på rimmen.

anenkenfali var bättre, men jag tror om du tänker över lite i ditt skrivande så kan du bli bättre ändå. tänk på dina punches. ordöfrrådet har du, försök finna rimmen med, dom kommer ju mer man tränar.

2008-09-13 22:48
Anenkefali var ju bättre på alla tänkbara sätt ju... hur kan man inte rösta på honom?

Välj själva om ni räknar detta som vote eller kompis.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-09-13 22:57
du snackar snacket men kan inte gå gången som förlamde stumma

Hmm... Snackar snacket som stumma? :)

2008-09-14 01:06
hehe skulle ta ett exempel, gick lite fö rfort, men kontentan e ju där ändå

2008-09-16 18:24
Jag vet inte varför men jag tyckte att Anenkefali var bättre i denna battlen

P.S Jag är inte så bra på att motivera säg inte till nån ;D haha

Om nu denna battlen fortfarande är igång så

Vote; Anenkefali

Peace på Sellish sätt
japp de e så jävla rätt
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag