I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Riddims för dig att rappa på!

Vår Hiphop - Beats

   

2008-01-14 20:19

Riddims för dig att rappa på!

Riddim – Livet här i Babylon
Många har frågat, jag har sagt nej, men nu har en 15 åring från Uppsala äntligen övertygat mig om att det kan vara nice att dela med sig av sina riddims. Först ville jag inte, då jag var rädd att det skulle göras en massa versioner på rytmerna när jag just släppt plattan. Sen har jag tyckt att beatsen inte är så särskilt bra, det finns en hel del att göra för att få dem att låta bättre. Men hur som haver, nu kan man helt enkelt ladda ner två av rytmerna från Livet här i Babylon genom att gå in på min musicfreedomsida, enkelt och gratis!

Den 1 april kommer jag att släppa ytterligare två rytmer och till dess hoppas jag att alla rappare och toasters där ute har hunnit lägga text på de två jag lagt upp nu.

Det är helt ok att lägga upp sina tolkningar på nätet för att sprida bland vänner och bekanta. Vill man använda rytmerna kommersiellt eller i radio bör ni kontakta mig. Jag har fortfarande upphovsrätten till dessa två verk.

mer info på http://www.fredrikmikaelsson.se

www.stordapoeterssallskap.se