I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

stretcha korsryggen?

Vår Hiphop - Breaking

2006-11-08 00:35

stretcha korsryggen?

hej hur stretchar man svanken? ge mig gärna flera tips samt hur man stretchar ryggen iöverhuvudtaget.. tack :)

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-11-08 01:08

en bra grej e o göra sån där yoga grej när du rullar bak på ryggen o ligger med benen över dig o tårna i golvet så försöker du komma så långt fram som möjligt med benen så det drar mer..

2006-11-08 01:09
fast de e kanske mer överdelen av ryggen..

2006-11-08 01:18
ja jag har försökt det men det känns fan ingenting
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-11-08 01:18
har dansat 5 timmar idag samt igår och är in neeed of stretchinggggg ;) döör

2006-11-08 09:28
Gör som Jun sa, men lägg dig så att du kan sätta fötterna i en vägg. Tryck med benen så de blir raka, då kommer det garanterat kännas i korsryggen.
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2006-11-08 13:54
stå upprätt och böj ner överkroppen . Ta tag om vaderna med korsade armar och draaa.. så känner du hur du stretchar ut svanken.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2006-11-09 00:13
Hej.. jag har en lite krångligvariant..men jag ska försöka förklara..

Ligg på rygg med armarna sträckta åt sidorna
dra upp ex. höger knä mot magen
korsaöver knät till vänste sida så att det nuddar golvetsamtidigt som höger axel är kvar i golvet.
För extra stretch titta även åt höger(motsatt håll mot knät.)
Det gäller alltså att pressa höger knä och axel i golvet åt motsatt håll.
stretchen är djup, korsrygg och sidorna i ländryggen.

sen gäller det ju alltid att leka med olika lägen i en stretch. Det är då man hittar rätt..

hoppad de e nåt som funkar//peace-t

2006-11-11 22:49

Lättast är om du sitter ner med benen ihop rakt framför dig. Sätter händerna under låren/knäna och drar samtidigt som du kutar ryggen.

En idé är annars att värma upp ordentligt och även stretcha innan pass.

.coco.
Coco a.k.a the mad Costan'shigo

2006-11-14 00:30

gå ti ditt lokala svettiga gym o beefa lite, så du blir stabil i ryggen o ingen jävla gymnast.

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2006-11-14 23:50
tack för alla tips :)

sorry arash ;)