I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bboy TV - Checka!

Vår Hiphop - Breaking

2007-03-10 13:58

Bboy TV - Checka!

Episode 1

Footage från Furious Styles Crew 13th Ann. (Arizona) & Claws Out (Cali) inkl. battles, cyphers, shout-outs mm.

Props till Chief Rocka & JaeBoogie...

Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-03-10 19:15
my god kred är det sista jag skulle ge för ett sånt där inslag. bboy tv, är lika hype som starcraft tv... kan se det framför mig, now we stand here with bboy gremlin; sooo how did you think the cypher went... well sir i was just..

come on...

die
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2007-03-10 20:08
Silk,
Gör väl inte så mycket ? man kan tycka att det lir lite väl sportsligt och formellt kanske, men sådana inslag skadar ju itne precis någon, plus att folk utanför breaking kan respektera dansen ltie mer om bboys beter sig lite proffsigare.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2007-03-11 03:22

proffesionalism, shit... beror på hur du ser på kulturen och dansen. Min mindstate är mer breaklife, ken swift's tanke och ideér om du vill att det ska bli en sport och kommenteras som sport tv fine, jag ser dte som en stygelse... men whatever... die

Just keep on pressin on

2007-03-11 11:12
Jag ser det på samma sätt som du och på att lite proffsigt uppträdane också kan få ha sin plats. Kolla på Sydkorea, där lyckas bboys få jamen direktsända på statliga sportkanaler, det leder väl till att fler kan få upp ögonen för det och att sponsorer blir mer intresserade av jams, så att det kan finnas sådana dunder jams som Bboy unit med stroboskop ljus, arenor konfetti och cheerleaders, shit det är coolt det med. Jag tror inte det ena behöver utesluta det andra, man kan alltid anordna gympasals jam och conrete sessions också.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2007-03-11 12:34
silk_treadz

Du kanske missuppfattade. Det här programmet är gjort för bboys av bboys. Det finns inga utomstående intressen och allt produceras inom den "egna sfären". Det går alltså inte att jämföra med t.ex. den koreanska scenen, där kommersiella intressen bestämmer mycket av själva utformningen. Det här är ett gäng bboys som bestämt sig för att dokumentera events i US och ge oss andra uppdateringar av vad som händer där. Avsnitten är gratis för alla men jag tror inte det är någon större risk att det urartar i något sportevenemangsspektakel med tanke på vilka som står bakom och hur de jobbar.

Sen om du inte gillar själva idéen... fair enuff. Jag tyckte det var ganska givande och en fresh tankegång.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-03-11 19:22
bara för att den sak är gjort av bboys betyder inte att formatet är bra, personligen efter att ha sett upplägget mår jag bara dåligt.

och illini, visst du får ha dina olympiska spelen tanke om du vill. Med dina go go dansare och 10 poäng system och sport journalism. Jag uttryker bara min avsky för hela ideén... tycker det är värdelöst. Det betyder inte att jag är emot stora tävlingar bara sättet de arrangeras på. Och hur bboys måste vika sig för kommerisella faktorer istället för att bolagen gör saker på bboysens vilkor. Pengar och leva på dansen är bra grejer precis som skateboard har tävlingar sin plats och jams en annan. Men för helvete låt det inte flippa ur, kommersialism har redan pajat breaking kulturen en gång. Fräte söder den helt på 80 talet och blev exakt sådär journalisms snack där man förösker presentera saker i lättsväljda småbitar... får mig att rysa...  
Just keep on pressin on