I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör du när rimmet försvinner=?

Vår Hiphop - Emceeing

2006-09-14 21:20

Vad gör du när rimmet försvinner=?

Asså ibland finns inget i skallen får aldrig ut nått på pappret..

vad brukar ni göra om ni nån gång råkar ut för det?

inga ideer idag lackar som få...

Ta Mejj Inte På Allvar Ta Mejj På Kuken
Promotor

2006-09-14 21:44
Jag brukar ta det lungt första timmen, flippa andra och skita totalt i det den 3.e ... Köpte nyss en ny mic som jag har väntat på aslänge, skrivit som ett as innan det, men när den kom så kände jag mig hjärndöd :(

2006-09-14 21:49
Ja assså, kan lätt bli så ibland så får la antingen chillaah.:D

men kom på en fet grejj nu o så.. satt o enbart rimmade o skrev ner
om blocket när man inte kommer på nått

-Sitter vid blocket o tänker var är allt som blänker
inga rader glider upp allt blir som kallvatten när man i själva verket vill ha varmvatten// den lilla nu hyffsad endå;> men men e fett hjärndöd nu
Promotor

2006-09-14 23:09
Trofast P17

Ja tar alltid för långt tid på mig att skriva texter så dom hinner bli tråkiga och uttjatade innan dom hamnar på beatet :P

Rappare

2006-09-14 23:21
Penna, papper, natur. brukar bli fett nice då.

Sitt inte med ditt jäkla textdokument och vålda ut skräpverser bara för sakens skull. Skriv när inspirationen finns och skriv inge jidder
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-09-15 00:54
Som Rainmaker sa, det sämsta man kan göra är att skriva på datorn fan, blir inte samma sak som när man skriver med papper och penna. Mkt lättare med ett pappersblock, en penna, en joppe och något att dricka. Sen beatet som dunkar skönt i bakgrunden.... Fan va ja vill hem från jobbet nu och skriva fan :D!

2006-09-15 01:27
late night worker Kemm? :) jag skriver på datorn.. iaf mina "punch" låtar.. vettefan varför.. gillar att snabbt kunna ändra medans jag spelar in och inte behöva kladda.. sen ere väl den nya falska versionen rappare som gör sånt :D
www.justdet.se - svensk hiphop

2006-09-15 02:51
Sluta krysta fram texter... när ska folk lära sej? Har du inget på G för stunden så låt bli.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-16 14:32
Tack för tipsen asssså;>
ska tänka på o int tvinga fram

2006-09-17 22:32
Vaddå rimmet försvinner?!?!?
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2006-09-18 09:45
wikipedia
http://www.myspace.com/mcblindfold

2006-09-18 14:23
ut och letar efter det..
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2006-09-18 16:54
trofast helt rätt..
när man inte kommer på ett skit

2006-09-18 18:24
om man är sugen på o skriva kan man skriva, om man inte är sugen kan man skriva dåligt.
www.myspace.com/kdlwilen

2006-09-18 19:16

man ska väl inte skriva något om man inte har något att skriva, easy as hell?

Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2006-09-18 22:42
mina rimm försvinner inte, om dem gör det så skriver jag ett nytt=)

peace

2006-09-20 11:11
kiosken..det stämmer
annars väntar du bara..eller så skiter du i och bara sktier ut massa skräptexter och blir en whoarappare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-20 22:31
behöver man hasch för att kunna skriva är man nog inte särskilt skillad från början...

och bussen är väl inte fel tillfälle? bara skriva ner på ett papper ju.. samma på lektionen...

jag skriver ibland rader på mobilen t.o.m.
Rappare

2006-09-20 23:36
Det allra jobbigaste är nog ändå när man går någonstans, helt utan möjlighet att skriva ner och man kommer på världens rim/tema/rad och man går och tänker: "Fan, glöm det nu inte" och givetvis är det som bortblåst när man till slut får tillgång till penna och papper.

Men som sagt.. skit i att skriva när det inte kommer något. Sök inspiration från annat än dig själv, vad det skulle vara är väl olika från person till person.. personligen kommer det mycket idéer när jag kollar på dåliga filmer nattetid.

=)
www.myspace.com/cedermusik

2006-09-22 08:06
Kommer du inte på nåt så trycker du lite hårsh och sen provar du igen.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-09-22 14:59
Rök en zutt!!!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2006-10-02 12:37
Sitter man vid en dator tas tankarna upp av annat! och blir nog sällan så bra

det är psykologiskt!

sen borde väl mc´s läsa mycket böcker osv då det håller talet och språket i prima form!

2006-10-02 13:21
jag letar reda på det!