I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur lärde ni er battla?

Vår Hiphop - Emceeing

2007-02-20 22:33

hur lärde ni er battla?

Bästa sätt å lära sig dom bästa dissarna?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-20 22:36
kan fortfarande inte battla. :D
/Shadow
Lyricist

2007-02-20 23:30
se bara till att vara allmänt hatisk och irriterad

2007-02-21 00:19
Du kan ju börja med att sitta framför datorn och slänga igång ett beat och köra för dig själv. Eller sjunga i duschen kanske?=D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-21 12:07
Det underlättar om du tränar på flytet, o tränar på att skriva mkt så du kan många rimm sen.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-21 12:46
Precis, ordskämt är fett om man lägger i battles, men inte playdout då förståss.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-25 19:26
Som sagt bara att vara allmänt störd med en grym blinken i ögat humor så kommer det automatiskt, sen flow,andas och vara med i takten utan att staka (typ flow) kommer hur mer man battlar
2 PJÄSER

2007-02-25 20:01
gäller väl att tro på sig själv och inte DÖ om man krossas:D

faan de e en kil grejj:D
Pundare med Prestationer.

2007-02-25 22:57
Drick en jävla massa kaffe o gå ut nykter en fredagkväll, då vill man nita alla... det leder till att man måste ta till ord för man orkar inte mata alla med knytnävsmackor...
VSMA
Är du rädd hora?
Så många läxor ska läras ut att jag får starta en skola.

2007-02-26 15:41
Snacka skit om allt och alla, tillsätt en nypa rim och smaka av med fett flow.
A historian is a prophet in reverse

2007-02-26 16:11
C_H P17 jag försöker med lära mig battla/dissa, försök med allt du har bara :)
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa.

Crew Fbg

2007-02-26 18:38
kom på bra dissar & sen kryddar du dem med rim fattar du?

2008-10-01 12:29
jag är inte duktig på det men när du ska battla mot någon tror jag att det är viktigt att man kollar på sin omgivning och tänker mycket på vad han har på sig för shit.. men det är änklast om man känner han, hon eller vet mycket om han/hon! peace!!!!!!!!!!

2008-10-16 21:57
Observera personen du battlar mot.. har han fula skor? är han tjock? har han jordens överbett?
Lär dig att alltid kunna fylla ut med skitrader som låter helt ok.. då kan du tänka ut punches medans du rappar. Att kunna battla på riktigt är en gåva och det finns ingen i Sverige som behärskar det.

.

Kolla in The saurus, Illmaculate, Madness osv osv för inspiration.

Youtubesöker du på Jumpoff Wrc så hittar du några sköna tagteam battles också

www.youtube.com

Länk till http://www.google.se

Dessa trådar börjar kännas rätt onödiga.. om du kollar så hittar du en sökfunktion som hjälper dig hitta tre miljoner exakt likadana trådar. Och om man begåvats med någon sorts sunt förnuft så förstår man att det viktigaste är att du tränar på att freestyla.. och om du vill bli bra så snackar jag inte om 1 freestyle om dagen.. stå och nöt till ett beat, du behöver inte ens spela in det. Gå runt i ditt rum, plocka upp saker och rappar 8 rader om varje pryl.

you go girl!

2008-10-16 21:58
Snyggt jag länkade youtube! Orkar inte ändra.

2008-10-16 22:33
Kom ihåg att fokusera på bra dissar och bra delivery, att man kan flowa som en kulspruta är helt jävla irrelevant i en battle.

"playade" och tråkiga rader är helt okej om det är freestyle-filler mellan rader,
såklart är relevanta dissar att föredra.

Personligen anser jag att skryt går fetbort sålänge det inte är i build-upen till en diss,
flipps är flippin sweet, flippa så mycket det går och försök göra det bra också

Skriv mycket texter och kom på mycket skit så att du har arsenal om det skulle tryta,
även om man inte kommer med en förskriven text så har man ändå mycket bättre koll på rim och dylikt om man har skrivit ner väldigt många i sina dagar.

Juste, försök få raderna att hänga ihop någorlunda också, så att det inte blir som danne i snook liksom, ""atjo"/fuck you"
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-10-18 02:04
Brukade röka mkt brass innan så de kom
Geni

2008-10-26 22:43
Rökte gräs en gång för jag hade det tillgängligt och för att jag hört i en låt att om man rökte tillräckligt mycket och tänkte på rap samtidigt skulle man spotta freestyles.

Och visst gjorde jag. Knäckte alla. I min fantasi....

En kompis till mig sa att jag bara stog och skrek fast det var inte vad jag trodde jag sa.

Var klar och kom på rimmen själv, det är bästa sättet.
Dricker så jag knappt kan se, och stapplar ner/För trappan och lovar mig själv att aldrig packa mer/Dagen efter börjar man att halsa rent/Man lever bara en gång, tacka Fan för det.
~Ismen~

2009-03-03 13:16
Kliv in i battlen med precis allt du har. Det är här du bevisar både för dig själv och alla andra att du är en äkta MC. Ge dej inte, utan kör över din motståndare med alla tillgängliga medel....go all out! Peace

2009-03-21 01:09
Viktigt tror jag är att man ska skriva mycket texter och ha mycket på lager om det skulle skita sig i fantasin, för att fylla ut och få det att flyta, annars blir det lätt så att man hakar upp sig och får slut på ord.

sen är ju relevanta dissar det bästa. ingen ide att börja dissa hans vikt om han är normal byggd. förstår du vad jag menar?
Allt är sant på internet.

2009-03-26 21:01
Som sagt tidigare, var riktigt jävla förbannad, och helst väldigt irriterad på motståndaren så får du både attityd och rader på köpet på 2 minuter.
Dra åt helvete!

2010-10-18 23:09
punchlines och flow
www.samiiepoesi.blogspot.com 

2010-11-24 22:26
VAD: FIGHT NIGHT GULAN
VAR: Gulanstore @ Södermannagatan 49
NÄR: FREDAG DEN 26/11, 18:00-20:00!
INTRÄDE: GRATIS!
PRIS: 2000 kr, Gear & FNS-Finalplats

VILL DU BATTLA? Maila: [email protected]

KÖPA FETA KLÄDER? Checka:

See yall there!
Pz n luv/ MC KiKo aka Mr Fight Night

AFFISCH: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=459363261246&set=a.425202871246.212897.544831246

EVENT: http://www.facebook.com/home.php?#!/event.php?eid=172119692815442
MC KiKo... http://www.mckiko.com
FIGHT NIGHT SWEDEN: http://fightnightsweden.se

2011-01-06 13:03
det kommer automatiskt med tide i alla fall för mig jag fokuserar på att förnedra motståndaren så mycket som möjligt
försök och lägg lite rader med humor i dom går alltid hem
kur1ren 23 - 0
prova så ska du få se
http://www.myspace.com/kuriren

2011-01-07 16:12
en kompis och jag brukade battla för att vi sög ganska hårt på det och kunde skratta åt oss själva. bra underhållningsvärde.

2011-01-25 17:34
jag kan INTE battla