I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fick du ditt artistnamn?

Vår Hiphop - Emceeing

Promotor

2009-07-28 18:34

Hur fick du ditt artistnamn?

Har ett svagt minne av att det funnits en liknande tråd förr, men den är troligen borta då jag redan sökt efter den! Så hur fick du ditt artistnamn/smeknamn whatevva!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2009-07-28 20:06
Jag valde mitt själv.. Dock vill jag byta, då det inte passar ett dugg på mig, haha! :) Känns dumt att byta också, mycket förvirring och slit.. Jag är allt bra korkad!

Du då?
Hej
Promotor

2009-07-28 20:13
Jag gick från graffitimålare till rappare.. där nånstanns mittimellan så ville jag ha en artistnamn som låter bra, kan skrivas snyggt och inte betyder nåt.. Slumpade ihop bokstäverna jag skrev snyggast, och då bildades namnet "Senick" sen har jag hållt mig till det.. Funderar dock ibland på att byta, men mitt namn har blivit såpass utspritt under åren, så det skulle inte vart speciellt vettigt, sen känner folk igen mig som "senick" så hur mycket jag än ändrar, kommer jag alltid va senick i deras ögon.

Lyricist

2009-07-29 12:11
ja fick in det i nån rad, tyckte det lät bra, och tog det själv, och nu har ja haft det för länge för att det ska kännas okey för att lägga ner tid på att byta, och det e rätt svårt att komma på ngt nytt också
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-07-29 14:40
Mitt efternamn är Ydebrink

//Yde - Ydebrinkarn, get it? ;)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-07-29 16:17
Jag heter Öieroset i efternamn, that's it.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-07-29 16:47
Jag är så jävla pimp och sen råkade jag säga fel så det blev Limp :O

2009-08-05 09:40
jag heter maTHias och på en fest va d en polare som också hette mattias fast med 2 t så att vi skulle kunna skillja på oss blev jag T.H och han T.T och sen började jag rappa och T.H lät helt ok.

2009-08-05 10:49
smoke story........ haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-05 16:05
limps artistnamn kommer enligt rykten från hans prestationer i sängen och hans penis dåvarande tillstånd *fniss*

nämen, själv är man ju Hundsim. och det känns ju jävligt konstigt med tanke på att jag är en björn egentligen, mycket förvirrande. men det klingar fint! har funderat länge på att byta men dels blir det så omständigt att få ut det nya namnet och för det andra kommer jag inte på nåt annat, i was made for being a hundsimmande björnjävel
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
[email protected] | Jag är smartare än du.

2009-08-05 17:16
Ja heter Sellin i efternamn , o då valde ja mellan Sellush o Sellish o Young boy Nicky (broshans påhitt), Sellush låter ju helt förjävligt så de blev uteslutet o Young boy..., ja kommer ju inte va ung för alltid så de blev mitt nuvarande namn!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Rappare

2009-08-05 17:58
Lång & smal = Spiken!
Redaktionen

2009-08-07 09:54
Flyttade till Dalarna ett år och lärde mig baka snus.. När jag kom tillbaka till stockholm kunde ingen annan baka en bra snus.. Då blev det Bagarn.. Sen hittade jag uttrycket Ben Trovato.. Och Dr. lät bra.. Så då blev jag Dr. B Trovato..

Sen blev det att B stog för Bagarn när jag inte ville släppa det.. Då blev det Dr Bagarn Trovato.. Och det blev skitfult..

Då byttes det till (The) Awesomeist.. Bara för att jag helt enkelt är så awesome.. ;)

Så nu är det det här jag kör på
Bagarn - Blir lätt att man kör på det av ren vana (används även inom streetart)
Trovatobeats - Försöker droppa in det lite överallt för att sprida det..
(The) Awesomeist - Ska nog glida över till det så mycket som möjligt.. Ska se ifall det känns rätt..

Och vad jag gör i Emceeing vet jag inte.. Är ju producent..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-08-09 01:57
Fick mitt namn efter att ha kastat en snubbe genom en ruta. Så skrek nån "där flög han ut" Sen blev det Hanut. Det var Hanut eller splitter. Och hur kul låter splitter?

2009-08-09 22:49
Fick mitt artistnamn Omega från min polare först, men ja tog de inte så seriöst och va inte så så säker på om ja skulle heta det, dock hette jag omega 3 först. men va fortfarande inte säker på om ja ville heta de, så va ja på en fest så käka ja upp en hel omega 3 burk med sånna kapslar haha, sen kalla alla mig omega efter det :D
WWW.THISISOMEGA.COM
WWW.THISISOMEGA.COM

2009-08-11 02:50
haha käka omega 3 @ fest.. NICE!

"ta med allt ni har i badrumsskåpet där hemma. det är pillerfest hos gunn-britt vid 8."

2009-08-11 03:04
anna_m_maria , inte så jävla konstigt när man är dyngrak vettu då vet man aldrig va som kan hända hahahha :D
WWW.THISISOMEGA.COM
WWW.THISISOMEGA.COM

2009-08-13 11:05
Kharma hittade mig efter grundskolans religionkunskap:)...
jag va intresserad och tyckte om det, tycker ju fortfarande om de doc men ah:P...
o eftersom ja ser de från de perspektivet att "e jag en bra människa så kmr bra saker hända mig o ja kmr kunna vila i frid i nästa liv o så tvärtom + mkt annat=).....
så ah, Kharma blev de men ja har ett namn bakom kharma o de e Spiritism(En) också=)
peejz
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

2009-08-13 12:47
När jag var i Los Angeles förr förra sommaren så hängde jag ihop med ett gäng rappare (som sa att de var Crips =S). Deras grupp hette LARC, Los Angeles Royal Crips.
Alla där hade sitt smeknamn och eftersom att jag började hänga med de, freestyla lite så och skriva texter så fick jag namnet "Ryder" av en av snubbarna, sedan började alla kalla mig för Ryder.
Och för att alla hade "Royal" framför sina namn, som till exempel Royal Ricc (som en hette) eller Royal Chi (som en annan hette), så fick jag Royal Ryder. Men, vi kallade varandra iaf Ryder, Ricc och Chi osv, alltså utan "Royal".

MEN, det är så jag fick mitt rapname och jag har gillat det och gillar det fortfarande och kommer nog att ha det jävligt länge.

PEYZ
The only time you feel alive is when you're dead
Producent

2009-08-13 12:54
Mitt efternamn är Joutsen sen blir man alltid kallad Joutsen, men jag gjorde om de till Joutzen för jag tyckte det såg fränare ut ;D
Flyger fritt, landar platt

2009-08-15 23:52
mitt efternamn är perämäki, dock kan inte en jävel stava eller uttala det så drog ihop det till PMKI :)

2009-08-16 03:18
En polare sade till mig, ungefär märk väl, "Öh! Döh! Du är en elak jävel, du kan ju kalla dig Antikrist!" när jag frågade honom om vad jag borde ha som artistnamn när jag precis började skriva.

Sedan har jag varierat det i oändlighet. Vanligtvis använder jag dock Antikrist, Anti och Stora A.
Ja jilar tjåka katter!

2009-08-17 17:38
inget o skämas för mannen fick det av grabbarna på lanet som 13 åring , qwd (kewd) light it up
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!

2009-08-18 23:51
kallades "sebb" på ett kvarter när ja var mindre, sen skulle ja och en polare freestyla lite då nämnde han istället för matti så blev de mattZzz så de lät som z med lix zzz.. sen näre var min tur så la ja bara till Sebbzzz då blev de bara de sedan,
JÄVLA SOPA!

2009-08-21 21:05
Tjo, mitt vanliga smeknamn är det namnet jag hatar mest, det va en bränbollsmatch som jag va med och spelade i, så skulle jag fånga bollen och dom skrek "ta bollen för helvete" och så kollade jag bakom mej, så blev det "Scitzo" ^^

Men artistnamnet är Makke, och det är för att jag heter marcus, ett vanligt namn ;)

peeeeeeeys
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!

2009-08-23 18:52
fick mitt från. Otis i Rob zombies filmer house of thousand corpses och the devils rejects:D

2009-09-06 18:34
Jag har inte valt ett en.. Har dock funderat på Insert, Villa6 och Delfi Androgynen. Men jag har alltid sugit på namn och sånt.....
Gdje ste patke mater vam jedem.
Producent

2009-09-08 12:36
Jag minns inte exakt hur jag fick mitt från början, men en kompis började kalla mig för det i sexan ^^

Sen efter något år av tyska märkte jag att om man stavade mitt riktiga namn (John) med tyskt utal på bokstäverna så blir det följande;

J - Jot
o - o
h - ha
n - en

John - Jotohaen!

Sen är jag halvfinsk också, så därav blir Jotohaen - Jotohananen om man lägger till en liten finsk touch.

Sen att "Joto" är ett spanskt slang för "bög" fick jag inte reda på innan jag började nian.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2009-09-08 19:10
leka med sitt förnamn går alltid, och det funka bra för mig :)
Olow - Flow-o-Low, gött att säga men långt att skriva . förkortn = FlowO :PxD
flow~

2009-09-10 18:46
Oscar Hedman blev Hedde i 3an när en tjej jagade mig för att få reda på om jag gillar hennes kompis då sa hon det helt plötsligt på fotbollsplanen när vi grabbar spelade. Hedde!
bla.
Rappare

2009-09-12 22:18
Jag önskar att jag hade en fet namnhistoria. Mitt är bara taget för att jag tyckte det lät tufft och var ett ganska äckligt ord. Det var dock jävligt längesen och jag vill egentligen byta nu när jag har mognat (hehehehe) lite.

2009-09-15 10:24
Ja fick namnet cMc av att min kompis gick och sjöng calle me calle me calle me C men de skulle ju va bajt från RMK Men gillade förkortningen cMc så ja gjorde om den till Calle master of ceremony C=calle+Mc=master of ceremony = cMc haha aa så ligger de till xD
cMc musiken du inte glömmer....

2009-09-15 14:14
Hm, jag vet inte varför jag valde mitt namn. Ville ha ett engelskt namn utifall att man skulle höras i andra länder.. Och sen ville jag ha ett namn som passade min style som jag kör på.. Och jag själv anser att jag flippar oftast med en flummig stil.. Och då blev det Enterainment helt enkelt.. :P Haha.
Dra åt helvete!

2009-09-16 21:25
Kallade mig E-14 för jag heter Erik och blev intresserad (skrev texter och så) när jag var 14. Sen var jag tvungen att göra ett nytt konto när jag glömde lösen på mitt förra (min mail fick fetspel och nu går den inte att logga in på den). Hoodies är inget jag kickar på, tog bara första bästa som dök upp i huvudet när jag skulle skapa ett konto (fans en reklam där det stod typ "Kepsar, hoodies etc.").

Har kallat mig Krysantemum för det är ett fint ord, men mest håller jag mig vid E-14. Ska hitta på något bättre i framtiden.
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa.
Netplay ute snart.

2009-09-22 00:48
gillar att skriva texter!

mennan blev förkortning och det är det som används mest!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2009-09-22 19:07
Jag och min brorsa blev medlem på en spelsajt som heter Shockplay, så vi la ihop våra namn och det blev Markulin (Markus+Linus) Markulin.

Sen fick vi reda på att det finns ett finsk efternamn Merkulin, och eftersom vi är kvartsfinska jag och min bror, så bestämde jag mig för att använda det som artistnamn också.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-09-22 19:08
Kort sagt därför jag kallas Markulin även till vardags också.
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-09-23 23:32
markulinen P18

haha det var ju en ganska söt historia :) Big up

2009-09-24 22:51
Jag heter Mattias och har kallats Matte sedan barnsben. Sen, någon gång i lågstadiet kom några av mina vänner på att Matte hette Math på engelska och började kalla mig det från och till. Det utvecklades sedan till Matthew som jag, efter två randomnamn Decibell och Intensiv, använder.

Decibell=Var rätt skrikig av mig, högljudd i klassrummen.
Intensiv=Tyckte att intensive var grym, men det försvann ganska fort då jag gled över till Matthew eftersom att jag kallades det mer och mer.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-09-25 17:50
När jag började rappa så va de bara för att göra nått med en fin tanke till en tjej jag gillade, haha därför hitta ja inte på något så blev det Locksen efter mitt efternamn! sen börja ja göra fler låtar och ba tog mitt efternamn igen, sen ville ja byta till Campino som min pappa ville att jag skulle döpas till igentligen, men jag kände att det inte var jag så jag fortsatte på Locksen, och genom de gångna året har jag fått smeknamn som Lockie, locket, locken osv!

hehe simpel story!
www.joacimlocksen.se

2009-09-25 17:51
Jag heter munter i efternamn, började använda det första låtarna sen fick ja höra att de va nån annan som hete munter när han rappa så då fick ja byta. men visste inte till vad, sen nån dag när man bara flumma runt så skruva nån av polarna till Myntah på nå vänster från munter. Sen blev de Myntah och orkar inte ändra för som nån sa där uppe kmr man ju alltid vara Myntah från andras ögon pga man har kallats de så länge, och släppt låtar i det namnet.
http://www.znapmusic.com/myntah/
Producent

2009-09-25 17:54
ja ba tog de
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-09-30 08:58
markulinen P18

haha det var ju en ganska söt historia :) Big up

Ja visst är det? haha :)
nämen hittar man nått man gillar så använder man det, fick det på ett udda sätt iallafall.

2009-09-30 09:09
Faktist så har mitt artistnamn blivit väldigt emotionellt knutet till mig, jag tog ju det bara som artistnamn först men funderade på att byta, sen i samband med min morbrors död blev det extra viktigt att ha kvar det av nån skumm anledning...
förändingar sker men sällan till det bättre, men mitt artistnamn kommer aldrig förändras.

Markulin är ju på ett sätt en sida av mig också, den mer harmoniska och djupa tänkaren skulle jag vilja säga, medans Markus fortfarande (enligt mig) är förknippat med mycket negativt, den mer arga och ofta irriterade delen av mig... kort sagt ;
Markulin: Artist, Låtskrivare, Filosof
Markus: Storebror, surpuppa, vissa tillfällen idiot.

Men jag respekterar mitt vanliga namn dock, men jag föredrar att kallas Markulin även till vardags.

Rappare

2009-10-01 17:28
markulinen
För min egen del så krävs det nästan att jag plockar fram den idiotiska surpuppan för att jag ska kunna skriva bra texter. Fast...vi skriver å andra sidan antagligen ganska olika texter.

2009-10-02 09:26
Hehe, förmodligen

2009-10-02 10:15
Hur fick du ditt artistnamn då Scrotum?
Rappare

2009-10-02 20:18
var nere en period kändes som att jag inte fans på riktigt, då skrev jag på msn D-gone sen använde jag det på en lunar sen så började folk kalla mig det så det blev det jag kallade mig själv med, vill egentligen byta, men vet inte till vad, och skulle bli förvirande

2009-10-02 22:29
D-GONE

fan va bra egentligen, D-GONE , (The gone) den bortglömda, fan det kan man stila med på många sätt,
Dgone's been gone for as long i'm singing a song
but i'm to strong to be wrong, and i will always be on

lol, geuss i mean i dig it

2009-10-03 01:42
ahh, heter ju Klingwall i efternamn, så döpte min gamla idrottslärare om mig till Klingan i ettan på lågstadiet, sen dess hare hängt med hela tiden! :)

2009-10-06 00:58
Civilstatus? Notorisk polygami//
Men är hemligt kär i Motorisk Afa - fasi//