haha killerbingo? som en proffessor, försöker du ge mig bra självförtroende? visste inte att jag skrev så bra! hehe fakta?? kallar du mina åsikter fakta eller hur jag presenterar dem som fakta åå va smickrande, du kan verkligen bjuda på dig själv.. men du borde också öppna ögonen och inte läsa så med glasögon på...
Potatis, potatis, polis gris
Zlatan Ditt sista medelande var så osammanhängande att jag inte fattade en ända sak av vad du ville få sagt. "men du borde också öppna ögonen och inte läsa så med glasögon på..." vad menar du? Antar att du försöker vara ironisk med att jag skulle vilja ge dig bra självförtroende. Om inte får jag väl vara lite tydligare...ÖVERSITTARE!
www.iluvrnb.blogspot.com
killerbingo, d kommer en dag då jag tar dig i en battle, vänta bara.. tills dess sitt inte o försök o komma välformulerade dissningar för jag kommer bränna dig med kannan....
mördarbingo knäcker dej nog med kannan skulle jag tro :D
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
jag har iofs bara hållt på tre år så d stämmer nog, men jag kan bli bättre...
sverige har ingen snygg stil på graffen men en sak kan jag erkänna att ifylningarna är de freshaste jag sett men newschool stilen usch den e hopplös vio har europas snabbaste och fulaste stil tacka fan vet jag wildstyle!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sverige och tyskland är ledande vad jag tycker.. frankrike hänger me rätt så bra dom också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha lönt o börja snacka om battle hit o dit. detta är W-H-O-A för fan..ni sitter o disskuterar/snackar skit och blir upprörda. Sen undrar man ju vem det är som försöker komme med välfomulerade dissar Zlatan...känns mer som att det är du, problemet är bara att du missat vad sammanhängade meningar är, du vet en röd tråd osv...
Dom som inte klarar av tha Wildstyle dissar den fett,svårare e dt inte! Jag säger inte själv att ja klarar av den men menar på att man ska inte gå ut o dissa writers som Dare, Bates, Seen medmera, för om d ville skulle d nog också kunna springa ut me en massa slater cans o kladdda upp ngn snabb sak o va klara på fem minuter men ändå ha gjort ngt i era Newschool ögon det cleanaste ni har sett!!! Vad tror ni en grafflegend som Bates skulle få ut av en sån sak, i personligt intresse INTE ETT SKIT! Men ni är blinda för konsten och förstår inte varför folk vill stå o pilla ihop en perfekt målning, ni vill inte inte ens ge det en chans kollar snabbt o dömer ut det direkt.. Man måste ge alla en chans, faen jag älskar Wildstyle men hatar inte NewSchool för det, tex , Gubbgillar Jungles stil han rockar fett... Själv anser jag att för att vara nummer ett i europa behövs allt och det har verkligen inte Sverige! Vi har spridda konstnärer men inte så mkt som man skulle vilja! Angående Göteborg och dess aktiva målare/bombers finns en del; Punk, Dome, Ollio, ST Crew, NSH Crew, Fire, Fups Crew, IGS Crew, (Qiter, Lady, Plåster) Atir o
Fuck it!!
zlatan Jag fastnade för nedanstående meningar: Sverige e pionjär,wild style kommer dö ut även om undantagen naturligtvis finns, se bara på 3d graffitin, den e ju i stortsett helt död idag.. kolla bara i senaste up:n, jag kan lova att Relax,roger,vino,fia crew, apollo,tailor,orne,robot,la mano, reim osv kommer att inspireras av det de ser och de kommer förespråka vidare den svenska humor- och oproportionsstilen till kommande generationer på kontinenten ..vet inte om du tänkt på faktumet att alla dessa nämnda målare var långt före svenskarna med den stil de har idag. Det är snarare så att graffititidningar som XG, Bomber och Stylefile samt filmerna i DH- och RollingStars-serierna hittat in även i svenska målares hem. Vet inte om du bläddrade igenom XG runt 97-98, då crews som GAP, T?C, TSK, PME, 12S, DSF/KHC och SDK/IT redan körde med den enkla "humoristiska" stilen... Vidare måste jag hålla med MrSalesman i hans tankar om Tyskland. Helt klart ledande på alla stilfronter. Även argumentet om att Spanien tappat håller jag med om. Storhetstiden med Barcelonas stoltheter Sicopats (Blue, Vino, Rima osv) och sjuukt lekfulla stilar verkar vara förbi...tyvärr. Vet inte vilka toycrews från Belgien du syftar på (skulle vara nice om du kunde nämna namn + tidning) så där kan jag inte svara, men Hulk rockade redan 97 han också. Jag skulle kunna gå igenom stilar från de flesta land i Europa och peka på lekfullhet som fanns innan Sveriges new-school/graffiti-boom...men TPG, DID och VDS skulle kunna sälla sig till ovannämnda skara....
Man created booze, God created grass /Terror (Vimoa) what?!
whatwhat - T.O.Y. är ett crew. ungefär samma crew som ERS.
www.iluvrnb.blogspot.com
Killerbingo P15 ..och vad hade det med mitt inlägg att göra?
Vafan har affärer med saken att göra? innan det fanns graffaffärer så gjordes väl graff ändå, eller misstar jag mig?
Hehe...jo dom fleste skjönner noga hva du skriver din jävla norrman! (skämt åsido) Men men...Norge ligger nog sist i Skandinavien faktist, men vem bryr sig, topicen handlade inte om det så det behöver inte disskuteras, var tvungen att göra ett instick bara. Det är ju nästan ingen som tycker att Sverige skulle vara ledande förutom Imbrahimovic...
whatwhat - du undrade vilka toycrews från belgien han pratade om. Han pratade om T.O.Y. crew från belgien.
www.iluvrnb.blogspot.com
ingen håller med mig ingen förstod vad jag mena med topicen. jag ser ett samband...
Zlatan jag tror att alla fattade och att alla som vill har kommenterat det, sen att det har blivit lite förgreningar och att ämnet flytit ut till andra ämnen som också är någorlunda relevanta är en annan sak. Du vill bara inte förstå att nästan ingen håller med dig.
nej mr salesman , så e det inte, alla bara fixerar på vem som har bäst målare, jag pratar om idéer, stil osv. tankarna bakom en stil som kommer genomsyra europa i framtiden och har de senaste 1.5åren jävligt tydligt gjort det! sen kanske några äckelungar räknar upp nån 3dstilare från tyskland, "han kan göra 3mm linjer, han e bäst, tysklnad rockar.." ni kan inte skilja på begrepp... speciellt du kanske mrsalesmääään
ja tycker sverige har battre stil an norge.....
zlatan - vi förstår precis vad du menar. vi håller inte med dig. jag tycker inte att Sverige har bäst ideer.
www.iluvrnb.blogspot.com
nej killerbingo, 99.99999999% i topicen fattar inte det och jag tror inte du gör det heller förrens du sammanfattar kort vad det rör sig om... ps. sverige har mycket mer utvecklad stil än norge som e någon slags misslyckad hybrid mellan dansk och svenskstil, jag diggar dock norge och vill inte dissa det, oslo e grymmt, speciellt mitt favvo hangout där i blitzhuset hos Mega nils=)
zlatan P23 Öhh..men om ingen har fattat vad du menade från början så kan du väl vara så snäll att reda ut detta. Kommentera gärna vad jag fattat fel i mitt inlägg ovan (det långa alltså)...
vet inte om andra inspireras av svensk/skandinavisk stil men det finns helt klart grymma målare utomlands som inspirerat svenskarna till dagens stil.. själv tycker jag dock lite patriotiskt att sverige helt klart har dom skönaste stilarna för tillfället
Street savvy
Killerbingo Ahh..ok, jag fattar...
Bäst målare och bäst ideér går hand i hand. Jag bryr mig inte om en målare kan göra värsta wildstylen om de ändå bara ser ut som saker som gjorts 1000ggr, det ger mig inget att titta på. Dom målarna som jag tycker är grymma i Tyskland och även andra länder är målare som jag tycker kommer med riktigt grymma ideér, är innovativa o allt annat...Jag tycker att det är dom som står för den lekfulla stilen och att svenskarna snarare kopierar dom. Jag kan säga 2 writers som blivit kopiera från norden: Keggr: man behöver väl knappt säga mer...alla baitar honom och han lånar lite av alla också av vad jag förstårr (gör det dock bättre än alla i vilket fall) Skil: blev ju baitad när han hade sin storhetstid...b la av dom där italienarna..det var ju skil stilen då. Så för att sammanfatta min åsikt som du verkar ha svårt att förstå så måste jag säga att svensk stil INTRE genomsyrar Europa och att den INTE har gjort det dom senaste 1,5 åren.
MRsalesman P59 Vilka italienare? ------ ...har iofs hört en tysk writer som sagt att han inspireras av Rilo...nämligen Grim från ett av de fetare crew-co-ops:en i Tyskland..LF/MS, feta grabbar!
whatwhat e klok ung man, lyssna på honom ni som inte har ork att sätta er in i vad jag säger..
finns ingen svensk stil.
hej
whatwhat: vmd 70's ()Daze, Rute osv..)...rätt uppenbara likheter. dom kör ju vad jag kallar för sthlm stilen..den finns iof inte längre men då var den typisk.
jonatansuomi P0: Vilket salig blandning av totalt ovetande och idioti. Polen ligger bakom, kör den stilen som svenskar gjorde 95-96...tillåt mig små le! Har du varit i Polen nångång? Har du följt utvecklingen? Jag menar man behöver ju iof inte vara där, man kan ju köpa brain damage men det är ju ändå inte riktigt samma sak. Polen har endel riktigt tunga writers faktist. Sen resten av det du sa var ju bara patetiskt...vad menar du med utlänningar? menar du folk som bott i Sverige hela sitt liv men är av utlänsk härmomst? eller emnar du folk som bott här några få år o tagit med sig influenser utifrån? För ALLA målare jag känner är svenskar, och dom som inte är det är inte direkt framstående writers. Men jag undrar faktist om du inte skämtade, annars är du tyvärr fruktansvärt ignorant, blind för allt vad verklighet betyder o dyl o dyl. Jag menar inte att jag skulle ha något emot "blattar" som målar, men det du säger är rakt av fel och är tyvärr inte baserat på fakta på ngt sätt. nog sagt!
zlatan P23 betyder detta att mitt första (långa) inlägg var rätt eller bara att du var nöjd över Grim-anekdoten? (måste bara "clarifya" :D)... MRsalesman P59 Aha...hmm, dom må ha kopierat Skil..men deras slutprodukt är f*n så mkt sämre..trist med montanafatcap-pieces...! ..och det du sa om Polen...helt rätt! Bara att ta ett crew som EWC så fattar man vilka som äger! (Och då körde ändå Ble och WC-possen innovativ stil runt 97...lr kanske tidigare...kom i kontakt med det där ungefär runt Graff goes East-reportget i XG så har inte jättekoll...)
whatwhat: sa aldrig att dom höll samma klass som skil, bara att dom baitade honom. Men jag håller med dig, dom kommer nte nära honom, men det lär dom ju veta.
intressant topic..håller med zlatan till en viss del... ett lysande exempel är AG..fresh och nytänkande-sverige..
whatwhat , som sat jag tror inte verkligheten e enhetlig, så ditt långa meddelande var väldigt bra skrivet, o stämmer säkert men jag tror inte mina teorier utesluter det du skrev, d märks när man möter någon med lite kunskap bakom pannbenet och inte en som bara rapar ur som en okunnig liten skit att "tyskland rockar svensk stil i bajshålet, öhhh öhh" som nästan ALLA som skrivit i denna tråd har haft för djupa budskap. till dessa säger jag bara, analysera är inte samma sak som att känna efter, vad man själv gillar, det är underordnat, det handlar mer om vetnskaplig teori än att rapa ur sig nån fet målning utanför dortmund som man tyckte var grymmare än marvel etc etc. whatwhat du har vart den enda värd att diskutera med..
en rolig kille en rolig kille!!
jämnför Tysklands,Frankrikes,Italiens,Danmarks scener med den svenska...Ok att det finns ett 20-tal målare födda runt 80 som e duktiga målare i Sverige...Men desto fler i övriga länder. O kommande toygenerationen lär nog inte prestera några stordåd när dom e runt 22-24 år gamla. Deras utveckling står ju still,med undantag för ett fåtal.
More than words...that´s what we do!!
Graffare
2007-05-14 17:29
Wow, det var första gången jag verkligen orkade läsa tråden.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
nattugglan: läste du verkligen hela ? :X. Sverige e fetast när det gäller graff !
e det bara jag som skäms över den svenska graffiti scenen? jämnför me typ italien tysklan frankrike ? allt e bättre än svennarna eller ere bara ja som tycker d?
jag är ingen nationalist och skulle inte vilja skilja mellan länders graffiti. graffitimålare i varje land är ingen organisation utan enskilda individer. (jag skulle inte vilja förknippa mig med sveriges graffitimålare på något sätt. är inte jag svensk graffiti då?) dessutom kan jag nämna flera utländska som var före "svensk" humorgraffiti; zbkool, blu, dran, erosie osv. osv
this is the place for your advertisement
jag tycker att aldrig nämt Island har skönast målare? de har ju feta ytor på vulkanerna att måla? hehe
wildstyle lever bland råttorna men den finns i allra högsta grad kvar på både väggar och i minnet. jag tycker inte att graffare som målat i ens 6-7 år borde dissa en wildstyle elr oldschool piece bara för att dom har lite fejm och e bäst på newschool....
i like to smoke da ducsh stuff.
Visst finns det duktiga svenskar. Men överlag så är det en jävligt tråkig stil som håller på att poppa upp. Sen finns det juh sånna som reppar riktigt tung stil fortfarande. I Stockholm känns det fan som Nove är styleking just nu. Men men, när vi ska gemföra oss med övriga Europa så ligger vi långt efter i kvalité.
hej
sverige har ju inte en suck mot tyskland, frankrike eller danmark och man kan kanske inkludera finland, men jag vet inte.
i roll like a bat out of hell
asså jag kan inte göra mycket mer än att skratta.när jag kollar i varenda svensk tidning med graffiti så ser jag nästan bara inspiration från finland.det finns ingen egen svensk stil det är bara till att inse.jag vet inte hur det är med island men både norge, danmark och finland i norden är egna stilar.jag tycker det är pinsamt med såna här inlägg.svenskar har alltid fått för sig att de är bäst på allt och det är ett stort problem och väldigt irriterande.
nu känns det som jag har läst i timtal och jag hade bara kommit igenom hälften av allt som skrivits. så jag går direkt ner och lägger ett obetydligt inlägg om vad jag tycker iaf. jag anser att det mesta som görs i sverige nu är influerat från andra länder i europa, men framför allt från new york.. vilket det mesta av graffensom finns idag runt om vi världen är med tanke på att det är dess födelseplats. jag tycker så iaf trotts alla tusen inlägg som kommer att ploppa upp om hur fel jag har, må det vara så då.. och graffmässigt så tycker jag att sverige är ganska så tråkigt, mycket ser allt för lika ut... frankrike, tyskland och polen ligger helt klart i topp på min lista!
jag är hård...
tss.. sverigestilen suger, det är när man kan kombinera stilar och göra dom bra som man är kung!
Och vem är det som bedömmer vilket land som leder graffitiutvecklingen? Det är väl helt individuellt vad man tycker eller? Personligen tycker jag den danska scenen är klart mer överlägsen än den svenska. Tror nog de danska wildstyle målarna får mer uppmärksamhet ute i Europa än de svenska newschool målarna.