I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Insändare i UNT av arg medborgare =)

Vår Hiphop - Graffiti

   

2005-02-10 17:09

Insändare i UNT av arg medborgare =)

Insändare i UNT (Uppsala Nya Tidning) av en arg uppsala bo:



Klottret är ett hot mot både samhället och mig.

Smetet är i hetluften igen. Nu ska det tydligen bli fullt legalt att kluddra ner i Uppsalas närmiljö.

Som flera studier jag läst (ni ska inte tro att jag är helt bortkommen när det gäller kluddret i stan, har själv dokumenterat många nerkletade och sönderslagna fasader i och omkring stan) visar att klotter föder klotter och med fullt legala alternativ skulle klottrarna kunna härja fritt i stan.

Häromdagen satt jag och läste någon gratistidning som jag snappat upp i gallerian. I den stod det om två klottrare, Curry och Dice, två killar som smetat ner över 2000 fasader under en tioårsperiod!
Vill ni att killar som de ska få slippa straff trots att de kostat både dig och mig mångmiljardbelopp?
Det fick mig att tappa matlusten, min dag var förstörd.

Jag ser nerklottrade fasader som ett direkt angrepp och hån mot både mig och samhället.
Jag tycker att de folkvalda ska tänka över vilka vandaler och misshandlare de vill ge fria tyglar.
Grip klottrarna nu!
Timmy Fonden


Vad tycks....vandaler och misshandlare =)

yeah o sånt fan...