Graffiti butik i Helsingborg??
Fråga. Skulle det vara intressant för folk i och runt Helsingborg att det öppnades en centralt belägen graffiti butik/café? Montana black, proline, markers, ink, kläder, skissblock, tillbehör och mycket annat! Café då med plats för att chilla, skissa i lugn och ro i behaglig miljö. Jag vet inte exakt vilka priser andra affärer i skåne har men 35kr/burk är inte överdrivet dyrt, vilket vi då hade tänkt köra med. Nå skåne? vad säger ni??
finns ju affär både i malmö och ängelholm nu.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
aa men ängelholm tar 480 för 12st black och/eller 55kr styck!! malmö, menar du impala eller? tar ju 45kr styck sist jag kollade? så vad jag har sett skulle 35kr styck för black och 30kr för proline vara billigast i skåne? Ville bara höra folks tankar om det hela. men oavsett kommer affären öppnas tidig vår 2006.
självfallet ska det öppnas en affär i helsingborg. Mer graffiti åt oss Helsingborgare som målar! ;)
attaa det tycker jag låter j****** bra i och med att jag bor där och målar rätt mycket, klumpigt att betalafrakten på hl varje gång, och 5 av mina andra polare tycker okså vi ska ha en i härliga helsingborg ;) Jag skulle köpa iallafall =)
attaa 35 kr burken låter väldigt rimmligt, vad för caps ska ni ha?
Trevliga inställningar! ang. caps så kommer vi ha allt va montana har att erbjuda! kolla in dom! http://www.montana-cans.de/show-faq-deta il.php?id=4
Ojj sry länken fungerade visst inte.. här en ny.. kan ta lite tid för sidan att ladda, men vänta bara! http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/ upload4/faq_caps.jpg
ähh alltså jag börjar bli yr nu så mkt fel jag gör :P detta är rätt länk ^^ http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/ upload4/faq_caps.jpg
det verkar som om när jag lägger in läken så gör forumet ett mellanrum mellan uplfolders/ upload4... ta bort det så fungerar d. piice
varför inte? men ko0mmer det verklgien gå runt?
ah shit, i´m hit.
Umos P15: Café så att vi kommer ha bord, soffor, stolar etc:P så man kan typ chilla, skissa eller bara fika? :) enok2000 P1: Förhoppningsvis kommer folk utanför stan komma in och handla också så det är bara att se..
Moderator
2005-09-07 16:46
Har svårt att se er gå runt på graffbiznizen som jag sagt till dig, men har ni det som en kringverksamhet kan det bli skönt och ni kanske tjänar lite pengar då också. jag är ju oftast fett pessimistisk men går det så går det!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Impala tar 35 kr för Belton, och Oneline tar 40 för Montana Black, och 45 för Gold. Platinum vet jag inte riktigt. Men jag bor inte i HBG, fast vore nice att ta en titt. ^^
Legoland P19: Med tanke på att vi fortfarande går i skolan skulle det vara mer som en liten verksamhet som du säger. Väldigt serriöst men dock ändå inget som vi funderar på att leva på om man säger så. bara det går runt med utgifter/ingifter så är det fett ok för oss. Jag menar om vi tänker efter. Vi har kollat lite på lokaler. Några hyffsade för runt 2 papp per månad. d.v.s ungefär 100 cannor per månad iför att vi ska kunna betala hyran och köpa in lika många cannor som vi sålt. Vilket kort sagt betyder att vi behöver sälja ungefär 3-4 cannor om dagen för att det ska gå runt.. allt detta GROVT kalkylerat dock.
attaa skön ide', var hade ni tänkt smälla upp er affär da ?
SKU - SKU - SKULASON!
Inget är säkert än med tanke på att vi inte öppnar förens till våren. Kollade på en liten lokal på bruksgatan med låg hyra. Om den finns kvar då så kör vi på den, annars får vi ta vad som finns. men mer eller mindre centralt iallafall!
inte för att jag bor i helsingborg eller skåne så tycker jag att det låter riktigt mysigt med ett graffiti café. 35 kronor per burk låter ju också som ett kanon pris!
stil är stil, fason är fason.
oneline i malmö menade jag.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
man får juh belton på impala för 35 nu å 6 för 200
yo hiphop r'n'b
ditt_skabb: aa vet. det är samma pris som vi ska sälja montana för och med tanke på att montana är både dyrare inköp och bättre (enligt mig) så bör folk nog köpa montana istället? hursom ska vi inte bara sälja färg. Kläder, markers och massa andra saker också.. i princip det mesta montana har att erbjuda.
attaa om det går bra, kan ni ju fundera på att ta in gold och plantium åsså =) En fråga btw varför till våren och inte typ nu? :)
dede P0: vi kommer ta in gold och platinum efter ngn månad! och varför vi inte öppnar nu är för att det kräver en del finansiering krävs för att öppna och det tar lite tid att få iordning..
låter som ett perfekt ställe för ordningsmakten att titta ut vem som målar. men det är kanske bara paranoida jag.
Man blir lätt ganska nojjig när man målar? denna "nojjighet" kan även påverka dagliga livet?.. du har en poäng iallafall. men men snuten har varken lust eller rätt att hänga i vår butik.. det är vår ägodel och om dom inte har domstolsbeslut på husransakan eller dyl. så kan dom drömma att komma in. kan lite om lagar iallafall :/
utanför kan ingen hindra dom :) jaja, kul om ni kommer igång.
vegan-jihad: är inte det exakt samma sak med en laglig vägg?
No Borders No Nations
attaa ok, men jag längtar innerligt =)
ärligt talat så borde ni tänka efter en gång till, hur många målar egentligen i hbg? och hur många av dom går inte på studiebidrag? kan ni gå runt på 5-6 * 950 (högst!) kr/mån?
jag bor i hbg. och jag råkar veta att 5-6 målare är en överdrift. (eller ok, här är 1000 målare, inte mer än högst 5-6 som är aktiva, och i tex sthlm, skulle de inte räknats som aktiva.)
987 *host*Jag känner ungefär 10 st*host*
okej kanske fler än 10 ska räkna :P
dede *host*då ljuger du*host* FÖR DET FINNS FAN INTE ENS 5-6 AKTIVA JÄVLA MÅLARE I HBG, SLUTA TJAFFSA NU!
öppna och se hur det går. vem bryr sig om ordningsmakten i detta läge?
strength
987 aktiva, och aktiva, det finns målare
987: du verkar grymt negativt inställed. alltså syftet är inte att gå med vinnst mään :S vi vill bara att det ska gå runt. sen om det blir ngn slant över är det fett ok. jag är inte aktiv målare som ni säger det men jag älskar graffiti men målar gärna lagligt istället för olagligt. därför vill jag genom affären också bedriva frågan om hbg's såkallade nolltolerans mot graffiti väldigt hårt. tvinga kommunen inse både ett och annat.
attaa *host*bra sagt*host* =D
jupp. det skulle kunna vara angeläget....öppna affären så blir iallafall jag glad
VISA FITTAN SÅ FÅR DU POPCORN
Gött att se så många positiva kommentarer!
det finns absolut inte mer än 5-6 aktiva målare i hbg. vilket är tråkigt
ah shit, i´m hit.
haha ellerhur sånkille. om en affär öppnar så lär fler folk bli intresserade och andra passiva eller föredetta aktiva målare kommer antagligen ta upp målandet igen. och om det inte händer så det värsta som kan hända är att det inte går runt och vi får sälja allt för inköpspris och därmed inte förlora mer på det hela än vad lokalen har kostat.
roligt att du säger så sånkille , som annars mest verkar "playahata" eller vad man ska kalla det...
attaa Tänkte precis samma sak..
987 Nya talanger behövs alltid. Annars går det inte frammåt logiskt nog! Det är bara dom som har försökt bra länge och bevisat inget annat än totalt urusla resultat, som kan börja tänka på nåt annat istället? Typ stavgång eller knyppling? Sen är det alltid kasst med kassa toys som har taskig attityd. -Det säger sig självt
NevsOne P0 vart vill du komma med ditt väldigt meningslösa offtopic inlägg?
attaa att man kan köpa burkar i ängelholm, när till honom =)