torska under 15år
Hejhej, är lite nyfiken hur det går till när man torskar och är under 15år, har sökt lite i forumet men det verkar sägas lite hit och dit..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dina föräldrar får väl betala, och så kan du få prata med socialen om inte annat beror nog lite på också vad du säger vid förhör, vad du har målat på, hur mycket du har målat, om du har åkt dit innan, osv Jag gissar bara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är inte säker hur det går till, olika från fall till fall tror jag. Jag har iaf en kompis som blev haffad av en civilare när han bomba. Hans kompis torksa och fick stora böter för "skadegörelse", vet ej om han fick fängelse. Min kompis fick åka med till stationen, dom tog hans burkar och kontaktde pärona. Dom sa att dom skulle skicka brev när dom hade bestämmt sig (tror jag) vad dom skulle göra med han? Låter lite grymt menmen Senare ringde dom han och sa att han inte fick något straff eft han var under 15, inte ens sos blev inkallade. Han kunde nästan gå till stationen och hämta burkarna :S Det är nog ett udda fall men jag är oxå nyfiken så skriv;
De blir oftast soc. sen beror de ju på hur ung du är osv. man får inget förhör när man är under 15, jag fick aldrig något när jag var under 15. bara snack med soc. dina päron kan få betala. vet ej om det
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
man behöver väll inte gå till soc?
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
det beror ju på fallet osv. folk ja känner som torksade under 15 fick snacka me soc. oftast bara 1gång där de frågade om man ångra det man osv.inkl jag
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
när jag va 14 blev jag tagen i en nattåg till sthlm o inget hände snuten tog bara hem mig, o min polare blev tagen varje vecka inget hände. man betalar inget om man är under 15.fast man snackar med soc.
http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8
slipper böter å så men du får ju kontackt me sociala å du finns ju i polisens register
Ingen mera rosa banner
Du slipper böter, du finns med i polisens register, du får ta ett snack med dina föräldrar om det verkligen är nödvändigt att du sticker till soc o pratar me dom. Om dina föräldrar tackar ja till soc måste du väl gå dit. Har för mig att föräldrarna kan få betala för skadegörelsen.. någon kompis fick göra så.
toeska också ett flertal gånger innan jag var 15 , bara o neka så kan dem inte göra ett skit, vet inte hur de e om man erkänner då borde det väll bli att man får betala?
Sövermanland
jag va på massor polisförhör innan hag va 15 så det är fultt möjligt, va även på möten med soc,snut osv.. så allt möjligt kan väll hända..
saaaru..
Graffare
2008-03-24 13:59
när jag va< tolv satt jag i förhör erkände å shit. men de hände inte så mkt. inget alls faktiskt
Du får väl sitta i lekrummet medans de vuxna pratar, finns både Lego och bollhav.
hallucinogen P78 : Nej kontakt med socialen innebär inte att du finns i polisens register. Får du ingen rättslig påföljd förutom socialen finns du antagligen inte med i polisens register.
Ja, jag har dyslexi.
hahahaha !
Go BIG or go home.
Börja SPÖ lipa och neka allt och se snäll ut, så släpper dom dig om du är under 15 !
SMÅland
men böterna kommer väl när man är 18 sen va? har för mig att jag har hört det från nån...
(´) <--- And thats a CP kuk! / / ( ) )
jag skulle väll vilja säga som så att det spelar väll ingen roll om du blir avrättad eller får en puss på kinden av polisen bara för att du är under 15. torska ska man undvika hur som hälst. det är lite annorlunda att toska som minderårig. men hur du än vrider och vänder på det så kommer det skrivas upp i ett register och någon ska betala för torsken. så passa dig för bängen helt enkelt.
www.enigmatic.se
de är rätt lungt när man torskar som under 15 åring. torskade själv för en månad sen och jag är 14. dom tog in mig på förhör sen fick man hem nått brev från polisen där de stod att förundersökningen blev nerlagt pga att man inte var 15 än. Men i tidnigen står de att jag ska pröjsa 18 000. Socialen har inte kontaktat mig en iaf. fick bara lust och svara. fyller 15 dagen sommarlovet börjar :(
btw. föräldrarna får bestämma om dom vill betala bötern eller om du ska få betala den själv när du får jobb typ, nånting sånt.
Sätt dig i ett hörn och bli as ledsen, och säg att något homo tvingade dig att lira !
1 för alla, alla för 1 !
När man är under 15 ska man sitta inne och skissa eller stå i skogen och träna stilen!
har en fråga dårå.. om man torskar och är under 15år och nekar till polisen.. då kan väll inte fallet tas vidare till rättegång?? för man är ju inte straffmyndig.. så då är det väll bara å neka?
Skivsamlare
2008-04-24 20:48
jag är mest orolig över att det är så jälva många <15 som skriver här xD
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
GÖR ALLT INNAN DU ÄR 15: DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA ÄR ATT DU OMHÄNDERTAS, MEN DET ÄR OFTAST BARA TILLS DU ÄR 18, SEN KAN DU TRÄFFA DINA FÖRÄLDRAR IGEN (OM DU VILL)
Om man är under 15 och torskar betalar man ingenting och går inte till förhör, spelar ingen roll vad du säger till snuten dom gör en 'anmälan' som är helt betydelse lös sen säger dom ditt o datt till dig men fråga dina föräldrar vad dom säger till dom så får du höra den riktiga sanningen. Istortsett allt som händer är väl att dom kontaktar dina föräldrar och dom får hämta dig sen om du torskar en gång betyder det inte så mycket men om det upprepas kontaktas socialen och då får du gå på möten o prata med dom tills dom är säkra på att du har det bra hemma.
Du hamnar dock i registret i 10 år....
5år för skadegörersle och 10 år för grov om ja inte har fel?
men inte om man är under 15
Jo, jag kollat det där.. har en syster som sitter i klotterkommisionen i sthlm.. hon har inget imot graffiti tvärtom. Gör det bara för att det är välbetalt, försöker byta till nått annat eftersom hon är den enda på kontoret som inte hatar graffiti, lite lustigt :P
efo.. hur långt blir det om man är under 15 da?