I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kallad till förhör...

Vår Hiphop - Graffiti

2009-06-10 11:34

kallad till förhör...

Jag blev tagen på platsen när jag målade för ett par månader sedan, jag erkände brottet...
det var även fler personer som måla men dom kom undan, Jag kände inte dom*...

Vi målade i ett fame som redan är fullt me picer, Famet är placerat så at de inte stör några Svenssons

Så nu får man ett samtal från poliserna att man är kallad till förhör, jag vill veta ungefär vad dom kommer säga?, finns det något jag ska tänka på?

Seriösa svar tack!...// NoRemorse

2009-06-10 11:37
Länk till http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/graffiti/635258/1.aspx
vetinte hur mycket som funkar för dig nu när du redan erkänt, men lycka till!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Rappare

2009-06-10 12:59
Vid varje fråga säger du: Inga kommentarer
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-06-10 13:56
Vad är det du vill göra? du har ju redan erkänt på plats så du är ju redan fakkad?

2009-06-10 15:13
Den största regeln är att inte erkänna

2009-06-10 16:19
Tackar!
Jag hade ingen lust att börja käfta emot och neka, (borde ha gjort det) Men det kan jag inte ändra på nu...

2009-06-10 16:47
VAD händer om man säger "inga kommentarer" till alla frågor som, "har du gjort detta förut?" "känner du de andra" "Varför var du på brottsplatsen om du inte målade?" m.m

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-10 16:50
det enda som händer är att förhöret avslutas tidigare
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-06-10 17:26
habbadabba

Han kan säga att han drog ihop en lögn eftersom han var rädd att polisen skulle slå han

kan funka :p troligtvis inte

pz
Allt är sant på internet.

2009-06-10 23:28
Jag har gjort mina vänder i rättssalen genom åren men jag tror inte jag lärde mig av mina misstag. Om något skulle hända NU, tror jag att jag hade haft mer is i magen.

Blåneka, säg att du vill ha din advokat närvarande vid förhör, säg att du målade på en plyfaskiva och inte på väggen. Jag antar att Polisen inte dokumenterade bilderna själva vid tillfället. Du kan dra tillbaka ditt erkännande, det är uppenbart fult men rättsligt så är du ren.

Dessutom är polisen i Sverige så inkompetenta, vidriga, korrumperade och slöa att de inte lyckas gripa någon om de inte springer in i bilrutan när de sitter och krubbar Donuts.

Polisen borde välja att jobba inom defensiven eller offensiven. När en plit är ute och haffar pundare och mördare 7 dar i veckan i 2 månader så blir de jävligt avtrubbade, så när en person kommer in och ska anmäla en misshandel eller våldtäkt så behandlar snuten den personen som huvudmisstänkt istället för att verka som en trygghet och hjälp.

Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar".
Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-11 08:54
Meniskel

jag vet inte med graffiti, emn en gyllene regel e hålll tungan i mun... säger du inget har dom inget att gå på. varje ord du ger dom är för mycket...

o v ad som händer ah ja vet ju inte hur dom ser på graffiti men säger du inget och det inte finns tillräckligt med bevis så läggs ju åtalet ner, i värsta fall får du sitta häktad nån vecka eller två kanske, destu mer du pratar destu värre gör du det för dig själv... o i alla lägen neka... du kännner ingen du har inte gjort nått du vet inte vad dom snackar om... har du färg på händerna, ah taskit läge, "kanske råkade ta på nån vägg, hade inte ens sett att det va där"

spela dum...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-06-11 11:14
tänk på att neka till allt. det kommer hjälpa dig (y)

2009-06-11 13:36
ForceOne.. om man får sitta häktad för klotter så har dom nog tilläckligt med bevis för att få dig fälld
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-06-11 13:44
"Jag blev tagen på platsen när jag målade för ett par månader sedan, jag erkände brottet..."

ursäkta att ja skriver hela tiden men,... redan på första raden är det inget att prata om.
om dom tar dig på plats och du erkänner spelar de ingen roll VAD du gör i förhöret.

och ta och byt namn, du värkar ångra dig

2009-06-12 14:07
men det är ju det uknow..om man säger *inga kommentarer*.. då blir dom pisst off på en.. mig ville dom ta in över natten bara för det. fukka snuten peace!

2009-06-15 11:50
du måste ha is i magen när du väl står där, sluta oroa dig säg ingenting. det är inte så farligt som kommer inte låsa in dig!!

2009-06-15 18:42
Jobbigt o torska i ett fame.

2009-06-17 01:20
men hereguuud sluta med alla dessa trådar, en dag ska jag göra de här till graff etopia och då ska man fan inte sitta och gråta över att gubben blå vit kom nu har jag ångest bla bla bla.. använd era små huvuden och neka det ni neka kan, och självklara frågor som känner du dom andra? svara " Ja de e min bästa vän han bor här och här han gjorde de mästa och tvingade mig följa med" så ska ni se att mamma blir stolt..

Den dagen som det talas om "shööna färger men vad fan har du gjort med dit k" när man kan ha nytta av den här internet grejjen och höra vad andra oberoende snubbar/bitches tycker om vad man gör och man kan utvecklas snabbare då ska jag vara glad och inte ha lika tråkigt på kvällarna så jag sitter och skriver meningslösa inlägg som ingen orkar svara på endå ..

PUSSS

2009-06-17 13:34
Har jag sagt att jag haft ångest? NEJ!
Javisst jag fick böter på typ 4 lax (jag har protesterat mot den onödigt höga sanerings summan och får se hur det blir med den saken), men jag har begått ettt brott och tänker ta mitt straff vad det nu kan bli, det är bara att face the fact som man brukar säga...

peace, (tack för svaren många kom till andvändning!)