skit i rimmen. Det är det SISTA du ska tänka på i det här stadiet. Så skippa det folk har sagt för du har stora grejer att träna på. Försök dels ha en bättre röd tråd. Ha ett tydligare koncept med hela texten. Bara titeln säger mycket om hur lös din text är. Det kan vara bra att skriva lite stödpunkter innan du skriver texten så du vet vad du vill skriva om och vilken ordning. På det sättet hakar du aldrig upp och börjar fylla ut den med onödiga rader. Sen måste du lära dig formulera dig bättre. Formulera dig enkelt och snyggt. Det behöver inte vara komplicerat. Försök även att inte upprepa dig så mycket. Man ser mycket av samma ord. "Flickan" "pojken" etc verkar finnas i princip var tredje rad. Detta hör också till formulering - försök att variera dig. Sen gör du många slarviga grammatiska missar, t.ex.hon drömmer efter något jag inte kan få hon drömmer efter pojken hon såra, varför då? Du byter från hon-form till jag-form vilket blir väldigt konstigt. Detta är ett väldigt bra exempel på hur du upprepar dig också. Försök även att inte krysta fram rim. I den andra raden har du lagt till "varför då?" bara för att det ska rimma, men det verkar inte ens höra dit. Om du vill ha med frågan i sig bör du isf vända på det hela. Skriv då istället nåt i stil med "Varför drömmer hon efter pojken hon såra?". Sen är det alltid bra att försöka vara lite mera specifik i såna här texter. Skriv den som en storytelling istället (d.v.s. som en berättelse), det skulle göra texten mycket mera intressant och lättare att följa. Sen ett sista tips för att göra den lite mera läsarvänlig - läs igenom och rätta dina stavfel, blir väldigt jobbigt att läsa annars. Det här var väl de största områdena du måste förbättra dig på. Så tänk på det nästa gång du skriver, så inte tiden jag spenderade på att skriva detta inlägg är helt förgäves.