I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Simpo - Ulla-Britt är en Bullmastiff.

Vår Hiphop - Lyricism

2007-06-04 20:35

Simpo - Ulla-Britt är en Bullmastiff.

Heey...
Även fast jag kanske inte rimmar som Djureri
så får jag fler plus i kanten än mina slutbetyg
och du kan kalla mig för en rimkåt jävel
Då är du en dårpippi utanför fågelreservatet,
som imiterar fiskmåsläten
För du är en fitta från TV som kollar på fittor på TV
som krystar mer än gravida kvinnor på BB
En som inte kan något alls om.... någonting
och stoppar upp pilar som pekar ut mot stup,
med texten "follow thiiiiiiiiiiiiiissssss...."
Vilket jävelskap // folk säger att jag suger
när textskrivandet och jag går hand i hand som kärlekspar
Så era mongobarn, se till att fånga morgondan
för jag skiter i er lite som en koprofag
Vill du battla mig och det blir din otursdag...
för ditt textarkiv klassas enbart som ett skrotupplag
Där byråkrater och psykopater // skriver bättre
så stick och brinn som pyromaner i sylokaler

Yääyä, något jag skrev lite hastigt.. hate it or love it.

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2007-06-05 09:14
Upp med skiten!

2007-06-05 10:53
Haha, sista raden var skitskön..

Det var några rader som var lite played... typ: "krysta / BB" allt sånt är olagligt att dra enligt mig!

Dårpippi var också skoj!

Lite varierande.. Men du visar att du kan iaf.. Peace
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2007-06-05 12:50
För du är en fitta från TV som kollar på fittor på TV
som krystar mer än gravida kvinnor på BB

Den var bra faktiskt, synd att man hört den nån gång innan.

Det där har man väll lite hit & dit förr, men du formulera det soft. härliga rim & skön punch ! ;)

Va nöjd ;)

Pejs!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 13:11

Ínegn text jag fastnade för.

/Tagge

2007-06-05 13:12
Ne men tagge du har varit medlem en vecka, du kan inget. spring iväg med dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 15:24
Se här! Tack Eyelock, Djureri & Martiin89. Kul att ni gillar :)
Extra tack till Djureri som tog sin tid och droppa en fin kommentar.

Angående kvinnor på BB-raden så kan jag förstå om den är played, även fast jag aldrig har sett nån droppa den. Men det är ju inte så svår att komma på precis, så det är mycket möjligt. Sen förstår jag tyvärr inte vad du (Martiin89) menar med:

Det där har man väll lite hit & dit förr, men du formulera det soft.

Vad menar du? Är rimmen i raden playat? Jag har då aldrig sett någon droppa dom. Är punchen playad? Har återigen inte sett någon droppa den. Jag fattar inte vad du menar med det, men tack iallafall och kul att du gillade texten.

Vad gäller Tagge så är han ännu en nobody som borde ha båda fötterna på jorden.

2007-06-05 16:55
Brinn som pyromaner har man hört några gånger typ, något i den stilen, sen stick o det har man hört nån enstaka gång, men som jag sa, du fick till det riktigt nice att blanda dom !

2007-06-05 17:07
Martiin89:
Jag gjorde denna för ja inte palla min andra.

Har en som heter Gibion också.

2007-06-05 17:09
Martiin89
Tack för att du förtydligade det hela, nu fattar jag vad du menar. Som du sa så blandade jag ihop dom för att skapa nått nytt. Kul att du gillade det och återigen tack :)

KarlKadaver
Jag vet att en koprofag är en bajsätare, men när två koprofager har sex så skiter dom i varandras munnar, hur dumt det än låter. Men det är iallafall vad jag har hört, och det är så jag menar lite i den raden. Trevligt att du diggade det mesta iallafall :) Det värmer alltid.

2007-06-05 17:18
 Tagge

Ja du är 14.

2007-06-05 17:26

2007-06-05 17:33
KarlKadaver
Jävla bessewisser :P Nejmen, det kanske var jag som blandade ihop dom. Så du har nog rätt =D

Jaja, ta ert tjaffs i GB istället (Martiin & Tagge)

2007-06-05 22:52
Fågelreservatet / pokermästerskapet
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2007-06-06 11:55
Ang. Koprofag raden så var det koprofiler jag menade, blandade ihop dom. Ville bara förklara de så alla vet. Så nu är den raden förstörd, haha.

Djureri
Hål i min potatis.. Haha, rimmet du drog var fan överfett som hud :)

Upp?

2007-06-06 17:40
Rbcrew_Emma
Tack, kul att du gillade rimmen. Jag rappar inte så inget tyder på att texten ska spelas in, men skulle jag ha rappat så skulle det inte vara några problem alls. Det är som en helt vanlig text, så det är lite svårt att "sanningen" gör ont när det är är värsta rappakalja.

tänk dig det på ett beat skulle låta som lunarstorm rappare..
- Inte en chans att det skulle låta som dig, så dåligt kan inget låta.

2007-06-06 18:35
Jag kan ta kritik, det var det jag precis gjorde om du inte såg de? Haha, bara för att man har ordet "dårpippi" med i texten så låter det som en lunarstorm rappare? HAHA! Med den meningen visar du bara hur lite du kan om textskrivande och rappande. Jag visste att du skulle haka upp dig och börja tjaffsa, det var ingen överraskning precis, men vill du mig nått i fortsättningen så ta det i GB, okej?

Och förresten...

kolla på mina texter du hittar inte rim som dårpippi och liknande och det låter som en lunarstorm rappare...
-
Återigen så visar du hur lite du kan om textskrivande och rim. Jag rimmar aldrig på dårpippi i texten, men du kanske har problem att märka det? Och jag har kollat dina texter, du rimmar inte på nånting, så de är klart att du inte kan rimma på dårpippi.

Puss.

Någon annan som har nått att säga?..

2007-06-06 23:00
SIMPO:

rbcrew_emma må vara en dålig lyricist, men han har en poäng. Just ordvalen kring de raderna han drog ut (och texten i allmänhet) får det hela att låta lite löjligt. Alltså, det som ska vara komiskt i det hela blir istället töntigt helt enkelt.

Jämför detta:

och du kan kalla mig för en rimkåt jävel
Då är du en dårpippi utanför fågelreservatet,
som imiterar fiskmåsläten

med detta:

Så ser du hur löjligt det låter. De sista raderna är ganska hårda. Och de första känns som ett försök till att vara rolig och hård samtidigt men blir istället bara löjligt som sagt.

Texten var annars ganska average. Lite hyffsat blandat med lite dåligt. Öva på struktur och punches.

2007-06-07 17:11
Om det är så ni menar så är ju bara de löjligt, men som tur är så har inte alla personer samma smak eller vad man ska säga. Emma, jag tar din kritik, "tjaffs" som du kallar det är ju egentligen vad jag tycker om vad du tycker. Och det hade hjälpt om du förklarat lite mer som Pigeon, för jag fattade mer när han förklarade (inge illa menat) Att "dårpippi" raden låter töntig kan jag dock inte hålla med om (även fast ni kanske gör de) För mig är den raden nästan som alla andra. Kul att Pigeon bara kommer och kommenterar i mina "sämre" texter. Men men, kul att du kollade iallafall...

2007-06-08 13:51
haha, att det här skulle vara en av dina sämre texter är bara av en slump i sånt fall... inte så jag letar efter dina texter när jag kollar i forumet.