Ch1ll & DizzySWE - Kalla det Sago-ironi
Jag och Emil testade att köra lite skryt/våldsironi med temat SAGOR... Här har ni resultatet :) Dizzy Vi är här för att skicka dig till Nangijala som bröderna Lejonhjärta och i Katlagrottan har vi installerat en tortyrexpert för att lära dig om smärta du har en hjärna som en ärta, du har inte gjort en låt men snackar om samlingsskiva fattar du inte att sånt skitsnack kommer få oss att skicka dig vidare till Nangilima? Slaktar dig som jag dagligen gör med minst en schlagerdiva, så du försvinner till ljuset Som Jonatan gjorde, när han hade slängt ut Skorpan men själv brann inne i huset Jag fastnar en timme i ruset, av röken som bildades från Jonatans brända page eller var det kanske så att Skorpans garderob agerade cannabisplantage? Jag kallar dig garage, efter att jag kört in i dig med bilen och parkerat för jag är iskall, som resenärer på Titanic när skutan åkt in i isen och havererat Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång omCh1ll Vi droppar rader om sagoland precis som i barnprogram och lär fittor att rapp är mer än en keps som är bak o fram! Med basketkorg och en slagersång så drar vi till Ankeborg & dunkar skallar så dom "Oar " hela dagen & natten lång !!! Och medans kröket håller på ... så röker Mårten Gås ända tills jag joinar in och RÖKER Mårten gås!!! Ni är inte riktiga gangsters, bara nördiga som björnligan medans vi är undergound likt Alice i underlandet & döingar Så för dej kommer wiskeyn fram när du läst om mitt disneyland du går in i väggen, "wall street", som du vore en busniessman! För jag och Emil droppar störtskönt som branta backen i balder ... och delar på dina meningar likt Knatte Fnatte & Tjatte!Dizzy Så om ni ska kommentera det vi gör, skriv inte bara ”Öööh, fett!” för då sparkar jag er i arslet så hårt att ni gråter rövsvett! Thats it! Hoppas ni gillar texten och lämnar utförliga kommentarer (som texten redan iof säger att ni ska göra ;)
Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om -Chea,, fett som fan, haha Med basketkorg och en slagersång så drar vi till Ankeborg & dunkar skallar så dom "Oar" hela dagen & natten lång!!! -jäkligt fin liknelse där :) Jag & de sju dvärgarna har läst och gillar vad vi ser vill gärna se mer av det,,, ska ni lägga mer fett,, så hör av er ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
" Jag fastnar en timme i ruset, av röken som bildades från Jonatans brända page eller var det kanske så att Skorpans garderob agerade cannabisplantage " yess dizzy! fiint =) "Ni är inte riktiga gangsters, bara nördiga som björnligan medans vi är undergound likt Alice i underlandet & döinga " Nice Ch1ll! =D
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
nice ;) ni får en mer utförlig åsikt när jag kommer hem senare ikväll
---------Reklamplats---------
Fyfan va nice! riktigt stört schööönt!Slaktar dig som jag dagligen gör med minst en schlagerdiva, så du försvinner till ljuset Som Jonatan gjorde, när han hade slängt ut Skorpan men själv brann inne i huset Jag fastnar en timme i ruset, av röken som bildades från Jonatans brända page eller var det kanske så att Skorpans garderob agerade cannabisplantage? - Fick mig att dra på smil banden! Riktigt bra gjort. Rimschemat & flowet passar!Vi droppar rader om sagoland precis som i barnprogram och lär fittor att rapp är mer än en keps som är bak o fram! - ch1ll du hade många härliga rader jag fastna för, men denna va fan bäst flowar som fan! och riktigt bra rim Har inget! att klaga på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var väl rätt soft, gillade ch1lls bäst. Please dizzy, jag vet att du kan korta av raderna men ändå säga vad du vill :P ..Vi droppar rader om sagoland precis som i barnprogram och lär fittor att rapp är mer än en keps som är bak o fram! Soooft, flöt skönt
mitt i rökiga diskussioner där lever jag den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam - Organism 12
Kul att den gillas :) Tack för sköna kommentarer, fortsätt såhär! (Så slipper ni gråta rövsvett ;)
Kul detta :) gillade Ch1lls mest får jag en rövspark nu? :P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Du har fortfarande chans att rädda ditt liv genom att droppa en riktig comment :)
helt ok boys Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om -hehe rolig säger som alla andra korta ner raderna Dizzy Vi droppar rader om sagoland precis som i barnprogram och lär fittor att rapp är mer än en keps som är bak o fram! -rolig inledning Ni är inte riktiga gangsters, bara nördiga som björnligan medans vi är undergound likt Alice i underlandet & döingar Så för dej kommer wiskeyn fram när du läst om mitt disneyland du går in i väggen, "wall street", som du vore en busniessman! -fyndigt och sjyssta rim
Trixan P18 Nej, det är ingen fara, jag är faktiskt snäll varannan dag
Så jag sparkar dig i arslet så att du säger "kiss my ass" till ditt andra jag
I tego arcana dei!
Haha x)
Alltså jag måste bara stoppa upp här och säga: Varför klagar alla på att dizzy'z rim är för långa? Kan ni inte läsa utan att stanna upp när det kommer en ny rad? Svårt att bara läsa på och DÅ flowar det. Men det fattar ju inte ni
Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om - Den här var okej, du utvecklas sakta men säkert, kul att se.Så för dej kommer wiskeyn fram när du läst om mitt disneyland du går in i väggen, "wall street", som du vore en busniessman! - Första raden är ganska kul, tycker du borde fortsatt på den i raden under. Andra raden funkar, men kunde gjorts bättre, i think. Det går framåt för er båda, kul att se. Det där med långa rader och hur det flowar är antaglien från person till person, så jag förstår inte vad ni försöker komma fram till?
hehe det är inte rimmen som är för långa utan raderna ;) långa rader gör att puncharna blir för långdragna och att läsningen flyter sämre
Beskeen Beror ju på hur snabbt man kan läsa? ;)
I tego arcana dei!
jag tycker du skriver det på ett bra sätt,,,, utan att det känns långdraget eller så,,, keep doin it, för whoa behöver lite variation,,
Spajk Sött av dig att vara på min sida, verkar dock som att majoriteten inte är det.
TACK FÖR ALLA KOMMENTARER!
I tego arcana dei!
diZZySWE det är bara så att på detta forum så är dom flesta texter likadana,, flerstavliga rim och punches det tycker jag är fett,, men uppläggningen av texterna är likadana,, jag skriver fan som alla andra,, för jag är inte nyskapande xD så som sagt,, det är kul med variation :) (haha jag vet inte om variation stavas såhär x) fred'ut
Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om HAHAHHAAHA Den var nice xD
Som vanligt så droppade ni tungt, störde mig lite på att ni inte drog in fler olika sagor in i versen utan hade en specifik i skallen och körde mestadels med den med några avvikelser. Skulle visat mer diversitet som lyricisister ifall ni hade försökt dra in så många som ni kan typ. Ni skulle dock kunnat(om ni vill limitera er dvs) köra att t.ex. en endast drar paraleller till ngn speciell "kategori" av sagor, typ H.C Andersen eller Disney och den andra på ngt annat. Men som alla andra har sagt. Detta var TVÄRFETT och dizzy dina rader äger. Jag förstår att en del kan störa sig på det men man skriver ju som man flowar och jag är säker på att du kan flowa dem där raderna nicely. Jobbigare med folk som skriver _VÄLDIGT_ ojämna rader. Vilket man inte kan säga om dig. + Är stort fan av dina 3 rimare ett av mina favorit rhymeschemes faktiskt. Ch1ll droppade som vanligt tvärtungt. Ni borde göra en EP eller mixtape eller varför inte ett helt album tillsammans. Ni har galet fin kemi. Slipper jag undan sparken? :)
underbar idé förövrigt! Nytt hopp i lyricism forumet=)
TCM P17 Vet inte om du förstår det själv, men det är jävligt drivande när du skriver ett riktigt långt inlägg med massa props och beröm. Tack som fan för det!
Vi tänkte faktiskt dra in fler sagor, och jag känner att både Ch1ll och jag har material i skallarna för mycket mer. Jag kan ju inte tala för Ch1ll, men vi kanske rentav gör en till sagotext, vem vet?
Rimschemat misslyckades jag med här (inte alltid bra rim, tycker jag), det är svårt att få till det så bra som jag vill i varje text, men jag försöker i alla fall. Men det är ju alltid roligt när någon lägger märke till det, för (som jag säkert har skrivit i någon annan tråd) det kräver ju lite mer när man måste rimma tre gånger.
Om någon undrar så gör jag det för att jag anser att det flyter bättre då (fast jag kan ju tydligen inte flyta ändå, för jag skriver för långa rader). ;)
Uttalar mig inte om mixtape ;)
dede P16 Tack!
Spajk ------ Mitt tänkande
I tego arcana dei!
jag det var tvär skönt:D diggade den fett mycke:D
BLESS FOR HIPHOP http://www.myspace.com/hampishfresh stämplad som narkoman
TCM P17 Tack som fan! Verkligen, det värmer! :)
Kul också att du ger
konstruktiv kritik, olikt många andra... :)
Tack också alla andra, roligt att det man gör uppskattas som sagt!
Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om Var kul, men också typ det enda roliga i Dizzys text.
Du skriver för långa rader och tar inte massa onödigt innehåll, t. ex du "har en hjärna som en ärta " i början av en rad. Känns överflödigt och tråkigt. Känns som att du skriver en rad, sedan hittar du på rimmet och anpassar en andra rad efter det. Försök att anpassa rimmen efter raden istället och inte tvärtom, så det kanske blir lite mer fyndiga rader osv.Vi droppar rader om sagoland precis som i barnprogram och lär fittor att rapp är mer än en keps som är bak o fram! Attityd, det gillar jag.Med basketkorg och en slagersång så drar vi till Ankeborg & dunkar skallar så dom "Oar" hela dagen & natten lång!!! Rimmandet i första raden känns tråkigt och överflödigt, fast andra raden är kul men kunde gjorts bättre.Och medans kröket håller på ... så röker Mårten Gås ända tills jag joinar in och RÖKER Mårten gås!!! Du kunde gjort första raden bättre och gjort något annat av den andra, första raden tänker man typ, "skön punch". Sedan kommer en till under som bara känns, nja, den är inget vidare faktiskt. Resten av din text var inte så jättekul, något played osv. Men i helhet, helt okej texter som kunde flippat lite mer på temat och varit lite roligare och fyndigare. Men det är bra i alla fall!
teN Tack även du för utförlig kritik :) ska tänka på det!
öööh,fett
afro_p ! :D "öööh, fett" Så skulle man INTE skriva!
Asså det här var ju rätt coolt endå, dizzy var helt okej faktiskt, keep spittin :) Ch1ll gillade jag mer faktiskt, disneyland/buisnessman tight.
Cause I done mastered my high, you out your mind tripping
mjaa =)
afro_p P17 Du vet att kassa kommentarer kan få dig att dö snabbt?
Sen du lämnade tråden ser man att IQ-medelvärdet har ökat
(Skriver en rad till kassa kommentarer, kul grej? xD)
I tego arcana dei!
rackarns Jag lyckas alltid hamna i friktion/som Tintin och Milou/
afro_p P17 Jaså, du återkommer för att bli sänkt igen?
Välkommen afro_p *IQ-medelvärdet sänks igen*
Eviljohn Tack!
(No cyphring in the trådjävel!)
I tego arcana dei!
fint :) Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om" nice dizzy;D Och medans kröket håller på ... så röker Mårten Gås ända tills jag joinar in och RÖKER Mårten gås!!! tungt ch1ll=)
(\_/) (O.o) (> <)
jag kan väl slänga in lite kommentarer då även om jag vann cypherrrrn det där med att du alltid ska köra 3 rim gör det lätt krystat,många rim sätts dit bara för rimmandets skulle men fyller ingen funktion men tycker vissa rader är bra ändå,2 första gillar jag,sista är bra också men om du slopar det där med 3 rim och bara har med det om du kommer på ett rim som passar in i sammanhanget
tillbaka till cyphern
du kan inte skriva vem tror du att du är?Herbert Munkhammar/
jag är så lysande att jag lämnar dig och chill blinda som hundvalpar/
afro_p P17 Jag känner detsamma, så jag ska ta lite längre tid på mig och få till 3 rim som är bra varje gång. Kommer bli svårt, men ska börja försöka ordentligt.
Den där raden har du funderat på sedan Gud var bara barnet
Men nu måste vi sluta cyphra på riktigt så dumpa bara svaret
I tego arcana dei!
fet skit, ingen mening att ta ut några särskilda rader, då typ alla rader redan tagits ut av någon annan. Fixa radlängderna dizzy.
Raymo P21 Tack, har redan gjort det i min text med Jung Sub...
I tego arcana dei!
Nah tyvärr ni kan inte rimma ni har dåligt innehåll tyvärr
Mike mc, shit? dom kan inte rimma?
Mike_Mc P22 Jo dina texter har ju faktiskt bättre innehåll... -.- (ironi)
Tack alla! Men nu slutar vi dissa varandra i tråden :) (Lägger en ondskefull & menande blick på dizzy) ;)
haha, ooh, Ch1ll ger mördarblicken ;) haha :P
uppar !
Upp#2?
I tego arcana dei!
Tjo tjo! Slutdiskuterat! Så jag tar fram ”lilla gubben” och ger Pippi en omgång med barnförbjudet material som inte ens Onkel Kånkel skulle göra en sång om - Skön attityd i denna!Vi droppar rader om sagoland precis som i barnprogram och lär fittor att rapp är mer än en keps som är bak o fram! Med basketkorg och en slagersång så drar vi till Ankeborg & dunkar skallar så dom "Oar " hela dagen & natten lång !! - Skönt rimmat och dope innehåll! Rätt soft text i helheten så att säga, keep up the writing!
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
tack fleshbuck! (mega-uppning ftw)
Jag fastnar en timme i ruset, av röken som bildades från Jonatans brända page eller var det kanske så att Skorpans garderob agerade cannabisplantage? hahah, riktigt bra rader, allt höll inte alls samma klass men nog fanns det sköna guldkorn
Stop screamin, you know the demon said it's best to die And even if Jehovah Witness, bet he'll never testify, D'Evils...