I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sky - När mörker faller (ft. App & Perspective)

Vår Hiphop - Lyricism

2008-10-06 00:50

Sky - När mörker faller (ft. App & Perspective)

Världen är ett galleri där varje tavla är skit
anarki och pandemier, alla hatar sitt liv
För krig är fred, frihet är slaveri
Våld är kärlek, sex är raseri, hat är frid
Vi går från människa till apa, orden har glömts
Planeten har lämnat sin bana, solen är gömd
Det går inte vända tillbaka, skogen har dött
För mycket har ändrats i sagan, jorden är dömd
Sotet och askan som fenix flaxar i andas vi
Det enda rena i denna världen är en fantasi
De starka strider för sin egen vinnings skull
De svaga bara ser på när friheten brinner upp
Polisstationer och sjukhus står obemannade
Den svarta himmelen slås med Tors hammare
Stormar, cykloner, tromber och skyfall
En värld som aldrig mer får se morgonen gryna

Vad gör du när mörkret faller
och du inte har ett öre på banken
Kaos och panik sprids över landet
Gäng och kriminella tar över makten
Vad gör du när Darwins lagar testas
Tror du att du kommer klara detta

Tänk panikattacker.Mänskliga rasens meteorit.
SKITDATOR!Bilden släcks.Svart.Strömavbrott?
En maskin har makten.Tänt i taket.Telefoni.
Vitvaror.Internet.Kan glömmas bort.
Kärnvapenbriseringar.Vapen.Bomber.Daglig ångest
kvar i stoftet faller svaga offer för Darwins formel
En värld i delar där vem som är värd att leda
fastställs av ständiga tävlingslekar i näringskedjan
där gästvänlighet är en kniv mot strupen
och folket sprider budet till vita huset
kluvit landet i bitar, svarta som vita
sanden har sinat och din tid är ute
diktatorn som inte hörsammade världsvälten
spenderar nu sin tillvaro förpassad till skärselden
där inte politiska färger nämns när man talar om makten
förutom en fleece full med knivhugg eller snara om halsen

Vad gör du när mörkret faller
och du inte har ett öre på banken
Kaos och panik sprids över landet
Gäng och kriminella tar över makten
Vad gör du när Darwins lagar testas
Tror du att du kommer klara detta

Det enda ljus som syns är när hatet brinner
och folk med rent samvete saknar minne
Social status byts ut mot herre på täppan
kan man lita på att ens vänner är äkta?
En råhet som gör att man känner sig äcklad
vem ska kontrollera att bränder blir släckta?
Varenda varlese är blodtörstig och indignerad
den redan obefintliga livslusten minimeras
Logiken försvann och utvecklingen avstannade
oliktänkande placeras åter i gaskammare
Ett mörker som gör att planeten lamslås
klumpen i magen expanderar till magsår
Folk vill generera vinster utan insättning
ingen god handling är längre tillräcklig
Skiter i allt, det är hopplöst att vara kreativ nu
välkomnar mörkret och blåser ut mitt stearinljus

vers 1 - Sky
hook - Sky
vers 2 - App
hook - Sky
vers 3 - Perspective

Sabac - When the lights go out (ft. Ill Bill):
http://youtube.com/v/mAcCCQDyguA

2008-10-06 08:47
bokmärke tills vidare

2008-10-06 14:59
riktigt, riktigt bra. hoppas att whoa inte sover på denna. kommer en längre kommentar framöver!

2008-10-06 15:07
Det känns verkligen som ett Raymo-tema, och det känns som att han borde ha varit med här. Men ni skötte er riktigt bra, har ingen direkt kritik att ge.

2008-10-06 16:10
Bra gjort av Sky, synd att App och Persp kommer in och förstör hela texten.. :/

2008-10-06 16:44
galet tungt av alla.. alla är på samma höga nivå.. imponerad..

2008-10-06 16:49
Riktigt najs! Bra gjort av alla tre
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-10-06 17:36
det är nice.. förutom början på App's del så äre tungt.
be the change

2008-10-06 18:58
Hanut

hahahahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-06 19:03
Vad vore Whoa utan imbeciller med efterblivna kommentarer?

2008-10-06 19:18
jeppehehe P18
Frizon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-06 21:28
Allt var bra... men diggade App's text sjuuukt mycket mer än dom andra, skit snyggt rakt ut..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-10-06 21:42
HAHAHAHHAHAH HANSOMKNARKAR! HAHHAHAHA ÅRETS JÄVLA KOMMENTAR!

Jeppehehe, du snackar ner på mig när jag hållt på i några månader du har suttit i hela ditt liv, jag gillade inte det du skrivit här, jag gillar egentligen ingenting du gör, för du är den typiska efterblivna killen som går in på allas texter och skriver "MEN HERREGUD DU ÄR AS KASS" ge alla en chans så ska vi nog ge er en chans.

2008-10-06 21:57
Hanut, jag tror att han helt enkelt följer min ideologi; Give props where props is due.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-10-06 22:05
Alltså, du måste väl ändå inse att man inte kan kalla folks texter för dåliga etc bara för att du inte gillar personen i fråga?

"Jeppehehe, du snackar ner på mig när jag hållt på i några månader du har suttit i hela ditt liv, jag gillade inte det du skrivit här, jag gillar egentligen ingenting du gör, för du är den typiska efterblivna killen som går in på allas texter och skriver "MEN HERREGUD DU ÄR AS KASS" ge alla en chans så ska vi nog ge er en chans."

Seriöst.. tänk lite innan du skriver. För det första har jag i runda drag skrivit aktivt i ett halvår. För det andra så säger jag inte att folk är dåliga om dom inte är det, så enkelt är det. Sen är det som sagt pinsamt att du förklarar hur du klankar ner på mina texter (App:s också för den delen) BARA för att du ogillar oss som personer. Tyvärr är det inte relevant i dessa sammanhang. Poängen med att lägga upp texter på denna sida är att man ska få objektiva kommentarer från folk - oavsett om ni är kära i varandra eller vill slita ut varandras ögon. Tyvärr verkar inte folk förstå det, men what to do..

Jag ger props till de som förtjänar. Ehuru händer det att jag klankar ned på folk som är usla. Ganska logiskt trots allt? Tråkigt nog har jag inte ork/tid att sitta och skriva flera a4-sidor gång på gång till folk för att förklara hur de ska förbättra sig. Att jag inte skulle ge alla en chans är ju också helt påhittat.

Med det sagt hoppas jag du en dag inser vad fan jag skrivit.. Men just nu förväntar jag mig ännu ett svar i stil med "fan vad dryg du är asså!! jävla idiot!! du suger på att skriva!!". Eller något.

2008-10-06 22:21
Det tråkiga är ju att ni kör bitchig attityd och inte tackar folket som ger er kommentarer utan ska fastna på t.ex Hanut nu... ;P Visa uppskattning är också ett sätt att visa att man är mänsklig.. :) Oavsett om du nu har rätt i allt du säger i ovanstående Perspective..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-10-06 22:33
Jeppehehe, jag hatar inte dina texter för jag hatar dig. Du kan skriva bra det vet alla, men detta tyckte jag inte passade med Sky's text!

2008-10-06 22:47
hehe, så fort jag såg hanuts orättvisa (enligt mig) kommentar visste jag att tråden skulle bli lite offtopic ;)

Men som jag sa innan, ni skötte detta riktigt bra. Apps början är annorlunda, men jag tycker inte att den är dålig för det. Tycker faktiskt att det är ganska skickligt att måla upp en sådan känsla bara genom att använda sig av väl valda enstaka ord/korta meningar.

Skys del var enligt mig det bästa i texten. Dock inte sagt att App och Jeppe gjorde dåligt ifrån sig, långt ifrån.

Kärnvapenbriseringar.Vapen.Bomber.Daglig ångest
kvar i stoftet faller svaga offer för Darwins formel

- rimmen, rimmen!

Social status byts ut mot herre på täppan
- gillar formuleringen, bra gjort

Slutligen måste jag hålla med Anenkefali lite om att Raymo hade passat på detta temat ;) Men mer sådant här!

2008-10-07 01:38
Word, word jag hade varit bäst på plan (som vanligt).

Sky: Solen är gömd? Eh. Solen är SKYMD kan jag gå med på, inte så att någon flyttar på solen och gömmer den bakom pluto bara för att jorden råkar lämna sin bana. I övrigt är väl versen tung. Den så kallade hooken lämnar däremot en del att önska. Den ger inget alls om man frågar mig.

App: Vad är det för fel på komman och mellanslag nu då? Texten är bra nog som den är, den behöver inte förlita sig på "konstnärlig" formatering, det ser bara krystat ut (lite som texter med en miljon radbrytningar).

Jep: Inledningsraderna och avslutarna är snygga som fan och knyter ihop din vers galant, men rimmet stearinljus / kreativ nu... Hahaha, ja, talfel är det enda jag har att säga.

Allt som allt är det fett. Fett som fan.

2008-10-07 12:48
Yepp ch1ll jag mördar topicsen medans app och persp slår ner andra, för det är ju coolt med 2 mot 1 :D

2008-10-07 14:55
jag tycker det var rött soft.. app gjorde det bäst.. bästa ja sett av dig helt klart, även om det kan bli ännu bättre. perspective och sky tyckte jag var mest average bara.. inget speciellt, kunde lika gärna va nån annan halvbra på whoa som skrivit det, inget utmärkande direkt.

2008-10-08 10:40
APP!!!!!!

shit.. vilken överraskning... jag blir bara.. blööh...liksom?(?)
har alltid tyckt att du vart medioker, haft nån bra rad här och där in nån text lite varstans, fast ändå trott att du vart kapabel till att göra bättre... tills nu... det här är utan tvekan det fetaste du skrivit. klass!

pejs häjter

2008-10-11 23:08
Tack alla. ! :)

2008-10-17 22:33

2008-10-18 22:12
Onekligen bland det bästa jag sett här! Keep it up.