Perspective, App, Nu Messiah - En andra chans App:En dyrbar nystart, starta från scratchhjärnan tänder ett fyrfat, skapar en versvrider klockan tillbaka som om snoozeknappen saknasden vill stoppa min dvala, jag vill motsatsen barahade gått om gymnasiet och satsat på allvarett fastare handslag, orkat axla mitt ansvarfokuserad ner till minsta molekyl förjag har ingen ursäkt att inte ha toppbetygkänd som avgångsklassens mest slipade snubbesom började skita i plugget när han fick spriten i munnenmen den dödade oron, behövdes som motpol till mitt dikotomiska inre jag och misantropiska sinneslagVet inte vad jag vill, har ju haft det ganska lättoch annat kan gå snett om man kastar allt som skettför man får inget gratis, smakar det så kostar detmed inbetalning i form av en butterfly effectPerspective:Misshandlade folk i onödan, blev hatad av vännervakna ofta bakis med blodröda och skakande händermed solen i ögonen som Lars Winnerbäckblundade jag för verkligheten och var vilseleddman lär sig av misstagen gammal som unggjorde så många snedsteg att jag ramla omkullvill ha en andra chans, få starta från scratchskulle inte vara samma man, hade skapat en världmed nytt umgänge och smarta besluten plats där mina visioner inte blivit slagna ituhade inte spenderat massa tid i rätten och häktetför att jag slog falska svin och vänner på käftenhade lyssnat när jag blev kallad motspänstig och våldsamskulle inte vara lika jävla okänslig och korkadäh, fuck min dröm och mitt sunda förnuft nöjer mig med hundra gram skunk och rullade bluntsNu Messiah:Jag har fått leva om, frågan är vad det gav migÄnnu en chans att hånas och bli bedragen?Är trött på att bära hela tyngden av era syndernär jag ändå träffas av era stenar i ryggenFalska parasiter med belevade yttren, lea stycken vars enda kvaliteter mäts i sedlar och smyckenFinge jag bestämma skulle Abel hämnatsfrån andra sidan graven och låtit Kain hängai en snara fjättrad till Kunskapens TrädVi är fast i en ruttnande värld full av misärRakblad droger rashat poker sexberoendeBomber våldtäkt ångest dåligt självförtroendeMänskligheten vill inte ha någon frälsare,vill gå den breda vägen men bli förlåtna & älskadeSå jag orkar inte försöka igenJag kommer döda mig själv om jag måste födas igen