Messias, Indolent & App - Gråzonen MessiasDet här är gråzonen - För alla utan pengarför flyktingar, för arbetslösa, för utestängdaVälkommen hit, det här är ändhållplatsFör oss som aldrig någonsin har getts nån chansDet här är gråzonen - För er med borderlineför horor, för utförsäkrade, för återfallVälkommen hit, det här är slutstationDet här är stället där man överger sin gudatroIndolentFrimurare, marxister, propaganda, ondska, mörker,tillförsikt till ingenting, allt är bara tomma löftennästan allt man ser är misär, vill inte leva såhärmin själ är ett misstag på planlöst besök i en felaktig världgår igenom hela mitt stash och rullar feta med gräsfunderar på varför i helvete Gud ville placera mig härbad ej om att få komma hit till klassamhället där alla gnällerdär livet långsamt stryper en med sina kalla händerär säkerligen världens mest självsäkra ambivalenta personenbart iförd en falsk fasad med konstlad känsla av modhär finns inget utrymme för sårbarheter och bristerförsöker att fly men hopplösheten penetrerar ens sinneomgiven av kretin, skriver febrilt ned det som faller mig inom du inte suttit i samma sits lär du inte fatta ett pissvi saknar drömmar, vi som sluter ögonen men aldrig somnarvi som blint följer fotspåren av våra paranoida tankegångarDet här är gråzonen - För alla utan pengarför flyktingar, för arbetslösa, för utestängdaVälkommen hit, det här är ändhållplatsFör oss som aldrig någonsin har getts nån chansDet här är gråzonen - För er med borderlineför horor, för utförsäkrade, för återfallVälkommen hit, det här är slutstationDet här är stället där man överger sin gudatroAppVälkommen till en framtid utan framtidsutsikthär är samhällets skick varken svart eller vittdet här är gråzonen, där du är brådmogen idageller rånmordet imorrn för plånboken du haren stad i brand,ta det kallt, att bli övertändKan få dig klippt för ingenting som en frisörstudenthar stått öga mot öga med min egen dödlighetoch överlevt, sen plötsligt slutade ödet lejag kan inte förstå det, hur jag än försökt att sekanske är jag en bricka i nåt högre spelmen jag är smart nog att leva dumtvill man vara allas bästa vän kommer man ses som hundfånga fem från förtiofyran för din sedelbuntvad du tror du vet om smuts är det som ger mig luftvem som helst kan bli en hitler, vi har alla rum för monstertills vi möter bunkergolvet...det är Undergången
vill man vara allas bästa vän kommer man ses som hund
men jag är smart nog att leva dumtvill man vara allas bästa vän kommer man ses som hund
Kan få dig klippt för ingenting som en frisörstudent
omgiven av kretin, skriver febrilt ned det som faller mig inom du inte suttit i samma sits lär du inte fatta ett pissvi saknar drömmar, vi som sluter ögonen men aldrig somnarvi som blint följer fotspåren av våra paranoida tankegångar
vem som helst kan bli en hitler, vi har alla rum för monstertills vi möter bunkergolvet...det är Undergången