Messias - Mothugg Jag gick min egen väg och höll mig i skugganHar aldrig varit typen som följer en klungaFår i ulvakläder, ledda till slaktenmarscherar i takt med statsmaktens trummaPolitisk korrekthet; en synonym för dubbeltänk...Den som inte kan sin Orwell får underkäntFör rättssamhällets utveckling är hotfullVälkommen till processen, bevisa din oskuldFör vare sig du får panik eller är kolugnsitter knäpptyst eller ger mothuggså kommer dom använda det mot dig, tro migmen tro inte på nån, dom har spionerLugnande medel i luften, droger i dricksvattnetDoktor Regering medicinerar varje frisk tankeså vår neutrala stat kan fortsätta sin handelmed skjutvapen till utvalda krigsmakter, shitRikskansler Reinfeldt, hur låter det?Björklund, Åkesson och Hägglund står brevemedan vår armé skickas till afghanistanpå amerikanska order för att vakta plantageMarx hade sjukt fel, till och med gud berför opium är massornas opium numerEn världsregering eller ännu ett kallt krigDin sköna nya värld har en obekväm framtiddär alla dansar för den osedda handenSå ställ er upp, vi måste fortsätta kampen!
Välkommen till processen, bevisa din oskuldFör vare sig du får panik eller är kolugnsitter knäpptyst eller ger mothuggså kommer dom använda det mot dig, tro mig