App & Messias - Jag var där Jag var där när ni smakade ormens äpplenär Abel föll för sin broders händerBland horor i Sodom, i Babeltornet,i Babylons harem, vid Hades floderNär de ni aldrig nämner byggde pyramidernaoch vid var och en av de stora tyranniernaFrån korstågen där häxor branntill bombdåd och Agent Orange Jag var där när Polisspåret kallnadesnabbare än Palme själv på likbårenNär Amerikanerna uppfann sitt Chrystal Methoch droger började pumpas i dricksvattnetJag stod på kullen när Kennedy knäpptesoch såg planen i luften den elfte septemberJag såg byggnad Sju rasa, jag är SyndDen som får människoarten att urartaJag var där när den första stenen träffade bakhuvetJag var där när den första halsen blev avskurenJag var där när Jesus mottog JudaskyssenJag var där när Caesar vände Brutus ryggennär det ni kallar lagomland var en vapenmaktJag satt på Elizabeth Báthorys badkarskantsåg allt som fick Richard Kuklinski att sitta på livstidvar där när Adolf Hitler svalde giftetsåg Habiryamas krascha sitt plan, det betyderJag var där i Rwanda när macheten styrdeJag var vid katastrofen som spred radioaktiv strålningdoppa mina tår i krusningarna av tsunamivågenJag var där när SAMCRO sysslade med vapenhandelnär snutarna fick sin agent Stahl-behandlingJag var DÄR oavsett sanning och fiktionom det författades i blod. Jag är allting som är ont.