confidence P21: jag skrev att om vi inte använder reason där du kan skicka hela beatet som "projektfil" eller vad det kallas i reason så kommer det blir grötig mixning genom allt pålägg. tror att jag var otydlig eller så har du missförstått det jag skrev.
Its Tricky!
impicit, okej, men alla var överens om att det handlade om en wavfil, så.
i get more pussy then panty!
Redaktionen
2005-12-09 18:17
alright, det var typ startskottet då. tid?
haha, men wave-filens namn kan vi bestämma är bpm följt av den som gjorde senaste grejen. När jag får filen av confidence blir det alltså typ "91 confidence.wav".
ja, så är det.
ok jag är med och lägger nåt. bara min dator inte sunkar ner ljudet helt, men det är nog ingen fara. skulle haft den "riktiga" men den är död.
Its Tricky!
skriv vilket bpm allt ska vara i också:P
Its Tricky!
räkna med mej! numera: Confidence Mqs Bagarn (370HSSV) Phunk2 (rolle)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kör trumman i 90 bpm i vilket fall som helst. men 4a bars? 4a snares alltså, eller 8a snares? hur långt alltså.
8 takter duger väl?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hmm, gör den typ hur lång du vill. men gör inte för mycket nu, vi andra vill ju få en chans att gör anåt också. Jag hoppas på antingen få lägga några feta trummor eller stänka på en grym basgång
ja, så är det.
Redaktionen
2005-12-09 18:34
men då äre lättare om det är 4 olika wav filer med? så sätter nån stackare ihop det tillslut.
inte bara en takt som nästa man loopar? sedan får sista man göra ett snygg arrangemang av det hela ;)
Redaktionen
2005-12-09 18:36
ja fattar typ inget haha men bagarns första alternativ va de bästa av dom 2.... skriv upp mej på nåt så fixar ja nånting..vadsomhelst utan sample tack. ni kan ju skicka de klara beatet till mej så fixar ja intro/outro?
vi kör på det här 4 intro 16 vers 8 ref 4 outro
ja, så är det.
Redaktionen
2005-12-09 18:45
Confidence Mqs Bagarn (370HSSV) Phunk2 (rolle) Ärligttalat vet inte hur vi ska lägga upp det me intro o shit.. kan man inte bara köra på att dom första 4 barsen e intro dom 16 barsen som kommer efter e vers dom 8 efter versen blir ref och dom 4 sista outro.. sen bara bygger man?? känns lättast så.. hojta till om det inte e bra..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
på en wav blir det ganska stort för dom som inte har lager utrymme, jag har det dock.
Redaktionen
2005-12-09 18:49
sant som få.. jag har också.. men jag vet inte hur jag låter folk ladda upp på min utan att behöva lösen o shit.. plus att det e b-one... och dom tillåter inte nerladdning av mp3s ifall det blir för mycke trafik... men dom flesta har väl msn eller skype.. så kan man skicka..
yes, skickade på msn nyss :)
confidence har fixat trummorna nu. jag lägger på en sampling. bagarn får väl trixa ihop en basgång eller nåt annat smaskigt
ja, så är det.
Redaktionen
2005-12-09 18:52
hur många av dom som gör beaten rappar med?
370HSSV, lägg på mer ljud om du inte pallar basen. så får nästa göra den ;)
men bagarn se till så du lägger det i rätt tonart.
någon som mastrar det sen när det är klart eller måste jag det? :D
Redaktionen
2005-12-09 18:56
confidence P21 jag rappar lite smått.. men det vore iofs roligt att göra nån session på det också.. bra idé.. om det va det du tänkte.. :) a fan.. jag proppar den full me konstiga ljud.. vet inte om jag hinner ikväll.. ska ut snart.. men det visar sig.. hoppas ingen blir ledsen på mig ifall jag inte hinner.. ;)
Redaktionen
2005-12-09 18:56
ok men när allt är klart skicka den till mej så fixar ja intro outro?..inte de svåraste men så är de så att ja inte e så bra på beats heller... ja rappar me...Hade vart soft om vi hade en session på de..haha
Redaktionen
2005-12-09 19:03
Ärligttalat P18 intro och outro är redan inräknat i beatet. 370HSSV P18 ok. jag kan fixa det isf.
Redaktionen
2005-12-09 19:05
rolle, nej, inte riktigt faktiskt.. trehundrasuttio, ja, jag tänkte att vi skulle göra något på den ;)
Confidence Mqs Bagarn (370HSSV) Phunk2 (rolle) Ärligttalat impicit
Its Tricky!
yep, det som är klart hittils confidence har gjort trummorna klart jag, mqs, lade på en liten fattig sampling. har skickat det till bagarn, bollen ligger hos honom.
ja, så är det.
Ok...så ja kan bara lägga på nåt lr nåt sånt..typ nån cool sak haha..:)..annars så skiter ja i!
haha jadå, just nu är det impicit som står för slutfinish. hehe
ja, så är det.
Ok..hahhaha fett soft tråd.. men nån får ta och adda min msn?..
men så kefft.. EN wav fil? hur ska vi kunna mixa alla ljuden? nej fan va kefft. im out
AEAP haha det fixar sig på vägen, jag har gjort mitt, så nu skiter jag i ;)
ja, så är det.
inte mastering! jag vill lägga på lite sounds på beatet:D coh jag skrev ju faktiskt att jag skulle vara med innan Phunk2 (rolle) gjorde det... men jag vart inte med på listan av nån anledning:P
Its Tricky!
ahaha..:)
jag tycker också att vi ska göra om på ett sätt.. 1 gör trumma, döper den till 1 2 gör lite musik döper den filen till 2 (zippar sedan ner) 3an kanske lägger bas eller mer ljud, (zipper ner 1,2 och 3an) och så vidare.. sista personen lär ha bra bredband dock för zip-filen kan bli rätt stor.
haha men den som fixar sista grejen kan ju också lägga på grejer ifall det skulle passa. Sen är det ju bara att klippa ihop något snyggt
ja, så är det.
AEAP P23: nån kan ju ta på sej att samla in allt som alla lagt på i en egen wav fil. att lägga det i samma är väl bara ett sätt att kunna förtsätta på beatet på ett smidigt sätt. när det kommer till mixning får väl den som ska göra det samla ihop allt. så alla kan ju exporta bara den/de kanalerna dom har bidragit med också, och vänta på att nån vill ha dom sen, men ändå mixa ner allt i "stafett-wav'en". c?
Its Tricky!
confidence...det är jävligt sant. Då får ju sista snubben det hur mycket lättare som helst
ja, så är det.
mqs, precis. vi börjar om? är vi med på det? från mig och mqs. kan alla zippa här? bara lägga filerna i en egen mapp, gå ut mappen högerklicka, --> skicka till --> komprimerad mapp.
impicit: mm. de funkar. men ack så enklare de varit att skicka runt en liten tiny rns fil än stora 30 meg filer :)
AEAP, men då får man väl inte med alla ljud om alla inte kör med reason-standard-ljud, eller?