I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa producenterna på whoa?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-05-05 22:40
xeilon är en blaskig tesort and that's my, såkallade, word.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2006-05-05 22:55
sicken hattråd det bev.. :S
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2006-05-06 00:07
givemetheass
Lyssna på texterna ditt labila fan. Lyssna på "A dedication" så hör du att jag säger att jag är ingen gangsta. Det är väl gott med godis ibland? sluta spela tuff knatten, kyle ner. jag orkar inte jiddra på nätet. släng upp något som är bättre än mej eller shut up!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-05-06 00:18
Spelar ingen roll vad dina texter handlar om så länge du har ett flow och uttal som låter helt plagierat av fifty. Är det här på skoj?

2006-05-06 02:37
Ye ye!

sluta hata...
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-05-07 00:31
hahaha

"palla slappa musik nar manniskor som tycker xeilon ar bra koper den."

måste uppas

2006-05-07 19:51
Dirty-Dave P23

Har ni stora crack problem i Gävle?

Och som sagt, inte en chans att jag tänker lägga upp ett smack här.
Who be the first to catch this beatdown?

2006-05-07 20:10
M-A-C
QDIII
JakobOne
Febril
Word Rec
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-07 20:29
givemetheass håller nere sveriges riktiga skit. och ingen behöver ens bevisa det
real recognize real, and you dont look familiar
http://myspace.com/sunraw

2006-05-07 21:33
Varför bryr ni er så hårt om att få cred på whoa? Varför är det så viktigt för så många av er? Det är ett fucking internetforum, inget mer, inget mindre...

Det är först när du går ut på en klubb och diggar en låt och det visar sig att det är nån på whoa som gjort det som det överhuvudtaget spelar nån roll...

2006-05-07 23:20
gaia:
hehe indeed

2006-05-07 23:24
vad menar du, whoa status är den högsta form av status man kan uppnå. när man åstadkommit whoa status kan man upphöra att existera, då det inte går att ta det längre. :S
Devil McDoom - http://www.twitter.com/doomsthlm

2006-05-08 09:25
ja, man gick alltid till klubben för att höra den bästa och mest intressanta musiken...

2006-05-08 09:43
enigma:
va snackar du om varför skulle man veta vem "givemetheass" är.
sen att han e känd utanför whoa om han skulle va det - fine. varför skulle man ens veta det ?

2006-05-08 09:48
Seb-Crab,Word-Rec å JakobOne
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-05-08 10:14
Aeap>>> därför att det alltid gäller att ha ett tyranniskt brinnande och otäckt utstående öga och ett gott omdöme. that's why.

2006-05-08 12:10
Vafan alltså, det är inte meningen att ge intrycket av att jag är ett självgott jävla svin men det är svårt att behålla lugnet när folk är så jävla okunniga, hjärntvättade och många gånger fullkomligt talanglösa.

Och jag vet inte riktigt om jag håller med om att åsikter på whoa inte skulle betyda någonting. Jag menar, det är ju ändå riktiga människor som sitter och postar och lägger upp saker dom kallar för hiphop och beats. Det är (även om det är svårt att tro många gånger) inga påhittade personer.

Jag har gjort beats i tio år, dammat av vax och loopat skit in i oändlighet. Jag V E T vad beats och hiphop är. 99% av er gör det inte.

2006-05-08 13:53
Glöm inte: Man anses vara en knarkare om man inte gillar allt som går ut på att tillfredställa den horiska marknadens bögsvenniga nycker, uttryck och genifientliga attityder. Detta är inget skämt.

2006-05-08 14:30
shit va ni svamlar här inne

2006-05-08 14:43
AEAP: för någon som "leker lite med andra stilar också som hiphop" så kanske det ser ut som svammel. Du hade förstått om du grävt skivor och gjort beats på heltid.

2006-05-08 15:38
hehe schooolemmmm
real recognize real, and you dont look familiar
http://myspace.com/sunraw

2006-05-08 17:27
4c

ja, man gick alltid till klubben för att höra den bästa och mest intressanta musiken...

Jag antar att detta är ett försök till sarkasm? Låt mig bara påminna dig om att ryggdunkarklubben på whoa som tror de är Sveriges svar på alla hiphopheads böner inte säger speciellt mycket. Ärligt, att lägga upp ett beat här och gAnGstA_P13 säger "Öhh, du är wack, sug min kuuuuk" jämfört med om jag går in på en klubb där de spelar samma beat och ser ett fullt dansgolv digga hårt till beatet, vad tror du betyder mest? Missförstå mig rätt, det finns mkt gott på whoa, många fördelar och positiva aspekter men ta det för vad det är, bygg inte en flamingo av en fjäder.

2006-05-08 17:27
one:
jag menar inte ens det.
menar allt svammel om de ena o de andra, cred dit o cred hit

2006-05-08 17:45
eller?
www.discotheque.se

2006-05-08 18:34
M-A-C P26

Nej, det är där du har jävligt fel.

Man spelar t.ex inte hårdrock på blockflöjt. nog sagt om den saken, du vet ingenting jag vet allt skjut dig själv.
Rappare

2006-05-08 18:37
"du vet ingenting jag vet allt skjut dig själv" snacka om självsäker ;)
http://www.innuce.nu

2006-05-08 19:37
Gaia>>> ditt problem är att du med största sannolikhet inte upplevt det du babblar om (eller vad vet jag egentligen, det är iaf inte sannolikt...). Missförstå mig rätt är en tam floskel i alla sammanhgn.

2006-05-09 11:18
4c

Ursäkta jag missade poängen med ditt anförande som var...?

2006-05-09 11:54
jag gillar hur tråden har spårat ur. första gången det är riktig action här i producenter och djs på typ 2 år? många oväntade vändningar. vem hade gissat att m-a-c som hängt här såpass länge skulle dra upp den här bomben; "samples är för omusikala" med tanke på vilket urmjölkat ämne det är. men det kanske är dags för det igen. *hämtar popcorn*

2006-05-09 13:26

Gaia>>> du säger ju:
"om jag går in på en klubb där de spelar samma beat och ser ett fullt dansgolv digga hårt till beatet, vad tror du betyder mest?"

Om du nu ska häva ur dig sånt här, så måste man anta att du har varit med om det; alltså du har traskat in i en klubb och hört ett beat du gjort och kännt någon slags eufori över detta. Till saken hör att jag inte tror att det här har inträffat i ditt fall, men som sagt vad vet jag. Därför blir ditt anförande väldigt tandlöst och kan samanfattas kort och gott med fon't ja en körv så hoppa ja i älva.

japp, nu är det på en relativt enkelt nivå hoppas jag...annars får jag väl rita ett diagram av huvudfotingar med pilar och steg för steg anvisningar?

2006-05-09 17:13
enigma:
ait men ja tror du överanalyserar situationen.

2006-05-09 17:23
Soul Supreme, Word-Rec.. sen har ju Dirty lobster & ShinTheBeatsmith börjat smida riktigt nice beats! :)

Peace Out!

2006-05-09 17:29
4c

Så jag kan inte prata om en princip utan att jag måste ha varit med om det själv? Jag kan inte ha vänner som spelas på klubbar heller? Jag känner inga DJ's som kan prova ngt man gjort på en klubb? Vad vet du förresten om mig och vad jag gör? Bara för att du inte sett mig lägga upp saker i whoas wacka forum så betyder det inte att jag inte gör beats för folk som i sin tur kan spelas på nån klubb eller? Vad har ens hela poängen med mig att göra? Oavsett om jag inte kunde jack shiet om musikproduktion så skulle jag ändå tycka samma sak?

Ta dig i kragen grabben.

2006-05-09 18:10
Gaia>>> Alla din fina retoriska frågor ryms i det jag sa tidigare, dvs. vad vet jag
Men ok: jag vet inte ett skit om dina metoder, vad du gör, vilka du känner, vart du väljer att gå om kvällarna och så jävla vidare. Det är väl, om inte annat, jävligt uppbart? Du är också fri att tycka precis vad du vill och göra vad du vill, precis när du vill. Jag skiter i det hela dagen.

2006-05-09 18:13
4c

Ehh, ja?

2006-05-09 18:23
Sluta greppa efter halmstrån nu för alla helvetes jävlar!
Skriv inget mer här, jag pallar inte svara på dina protopåhopp....är trött och har en flugsvärm kring huvudet...

2006-05-09 19:00
ni argumenterar alltså om karlstads dansgolvs entusiasters åsikter väger tyngre än en åsikt som postas på whoa? slutsats: ni är jävligt bra på att ödsla bort tid!

2006-05-09 19:05
devil

Och vad har Karlstad med saken att göra? Finns det inga dansgolv i Malmö? Gbg? Sthlm? Principen är den samma, varför bitchar halva tråden om hur viktigt det är vad samma GAngSTA P13 säger om låtar/beats i trådar på whoa? Shit, bygger upp hela sitt liv på nätet.

2006-05-09 19:18
...liksom alla andra som ger sig in i sådana här intetsägande debatter om vem som är bäst och snyggast och vad fan det nu alltmest kan röra sig om...

2006-05-09 19:33
Man lyssnar, i tio fall av tio, hellre på vad vilken slumpmässig haschrökare som helst tycker om musik än på nån svettig mob som skakar sitt fetsurfläsk på nån jävla dansbana....

2006-05-09 19:36
GAIA P24, jag konstaterade bara vad ni tjötade om. blanda inte in mig i skiten! :)

men jag håller med dig, men det är knappt! fulla svennar vs. GAngSTA P13? dom har nog ungefär lika hög iq. fullständingt idiotiskt att argumentera om eftersom det är så grova generaliseringar, och nu gör jag det själv... jag känner mig som GAngSTA P13!

2006-05-09 20:02
M-A-C:

Min definition av "omusikaliskt" är simpla flöjtslingor, reversed kicks, neptunespatterns och reggaetonsnares, så din åsikt väger inte så tungt tyvärr.

2006-05-09 21:09
Ok, jag kanske är lite naiv som hoppas och tror på att hiphop ska man hitta på jams, klubbar och gatuhörnet än på whoa, MTV och skolscheman?

2006-05-09 21:25
så nu snackar du om hur man ska upptäcka ny musik istället för värdering av åsikter? då föredrar jag skivbackarna, mixtapes, word of mouth före mtv, klubben och whoa! men whoa är med största sannolikhet längst ner på stegen precis som du säger!

2006-05-09 21:58
M-A-C:
För det första kastade du ut dig att "sampling är omusikaliskt", och jag tror knappaste du syftade på att det var när givemetheass som samplade så är det väl ganska rimligt att jag också svarar på det? Om du nu "gör all sorts musik icl club skit hiphop" så får du väl vara beredd på att få för kritik för det också? Du har ju stuckit ut hakan ganska kraftigt och hävdat att sampling och användande av breaks är omusikaliskt och att det är så mycket finare att spela instrumenten själv. Kan du inte då ta att jag tycker att det hörs att du är relativt omusikalisk? Att du inte verkar ha någon harmonilära i dig eller att dina beats som man kan höra låter som karbonkopior av vad som rullar på MTV? Ens om det är beats som du gör för att få pengar?

Om du tjänar pengar på dina grejjer - grattis! Men vi är inte här för att diskutera ekonomi eller vad som kan säljas. Vi är här för att diskutera musik.
för dom som jobbar heltid med musik som producent/låtskrivare här vet nog precis hur det är ni andra hobby musiker borde verkligen inte ytra er om hur hiphop ngn annan låtreivares låtare är.
Jag gör inte musik för att tjäna pengar, jag tar de pengar jag har tjänat på annat och köper skivor för att lyssna på och sampla. Och om det är hobby-nivå så får det stå för dig, men jag kan nog säga att jag får en lite bredare referensram samt blir lite kunnigare inom musik om jag ägnar all min tid åt detta.

om ja fattar dig rätt håller ja med. va hände med att göra sin egen pryl? ha kul...eller tjäna pengar...leva för musiken.

Kan du utveckla det där? Jag förstår ingenting av vad du snackar om.
Producent

2006-05-10 00:49
synthar är bara till för dem som inte kan hitta samplingar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-05-10 11:18
"e d så jävla svårt för folk här o fatta att man kanske vill leva på sin musik.."

MAC; även om det inte SIN musik utan musik anpassad för konsumenten? på tal om att göra sin egen grej som du nämde..

har folk som jobbar heltid med musik har rätt till nån sorts ursäkt för att dom gör dålig musik??..

snackar du om att göra bra musik eller musik som är lättsåld eller är det kanske samma sak för dig?

jo det är nog så att vi bakåtsträvande "hobbymusiker" inte fattar mkt.. men det känns skönt att inte fatta vad du menar eftersom det tycks ge bättre möjligheter till att göra sin EGEN musik utan att i ett kommersiellt syfte behöva anpassa den.
shin who?

2006-05-10 11:25
ShinTheBeatsmith P21: Mycket bra sagt.
http://soundcloud.com/relicbeats

2006-05-10 18:29
det var nog ett smart move att gå över till neptunes bajtade grejer. för seriöst, soul med pop harmonier är inte så jävla hett. fattar att det inte sålde. det finns lika lite folk som hanterar sampling i sverige, som det finns folk som kan skriva eget.

jag tycker ni är kompletta idioter som på nåt sätt vill dela upp skiten i två läger. jag skriver eget, samplar, och blandar hej vilt. inget är svart eller vitt. tror dom flesta gör desamma.

och underground scenen just nu är sjuuukt trött, vill man höra ny kreativ shit finns det större chans att höra nåt fett om man checkar kommersiell hiphop. jag hör hellre en vers av bun b eller typ t.i. vilken dag som helst över senaste atmosphere dyngan.

2006-05-10 18:42
thats right! :)