I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-09-24 19:22

technicstrubbel

jag postade tidigare i ett annat forum men fick rådet att testa här istället så here it goes:

Min 1200a har börjat krångla och hoppar mellan hastigheter. den är väl inte ny direkt men tror ni att det är värt att lämna in på lagning (eeh, var man nu gör det) eller är det lika bra att köpa ny?

2009-09-24 20:37
Kolla vad det kostar att laga den. Borde ju knappast vara lika mkt som att köpa en ny.

Twang System fi de werl

2009-09-24 22:40
Min 1200a har börjat krångla och hoppar mellan hastigheter. den är väl inte ny direkt men tror ni att det är värt att lämna in på lagning (eeh, var man nu gör det) eller är det lika bra att köpa ny?

köp inte ny,det är säkert bara småskit som krånglar.Du kan lämna den hos närmaste/billigaste elektronikverkstad.Du kan leta fram de på t ex eniro
Kan du berätta lite mer?Hur hoppar den mellan hastigheterna? Plötsligt från 33 till 44 och tvärtom eller spelar den ojämt?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-09-26 12:44
Om det är så att den "svajar" typ pitchar upp och ner oregelbundet utan att du rör något kan det ha och göra med en lite skruv på undersidan. Lämna in den så fixar det sig och om det är det som är fel är det inte värst dyrt för du behöver inte köpa några extra delar..

Lycka till..

2009-09-27 04:42
har haft samma problem köpte en ny pitchfader så löste det sig!

2009-09-30 13:28
Som BIG O skrev så brukar pitchen kunna spöka på gammla 1200'or, det brukar resultera i att pitch kurvan brukar bli helt random istället för jämn o fin som på en ny.

Skitsvårt o takt mixa på en spelare med ojämn hastight :P

Tycker du ska lämmna in den, då kan du säkert spela på den flera år till.

-Roof
wwwDJRooftop.com
www.MyBestFriendIsMyGrind.com

2009-10-02 15:31
Annars har har jag för mig att det finns massa olika videos på hur man byter pitch själv. Bara att isf handla in en ny och byta om du inte tycker att det verkar för komplicerat efter att du har sett videon.

Och som Rooftop säger, då kan du spela flera år till på den.
http://djneno.com <-- Lyssna på ny musik och lite annat bullshit

2009-10-09 16:06
tack för alla tips!
skönt att höra att det bör går att fixa. det blir att lämna in den så snart ekonomin tillåter helt enkelt. har aldrig brytt mig i att lära mig det tekniska, har mest bara kört på så nu får jag ju stå mitt kast och inte ha en aning om vad fan en pitchfader är :P