Skulle du köpa min Beats album?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Skulle du köpa min Beats album?

Jag ville lägga tråden i Beats forumet eftersom det är där rappare söker beats, o därför skulle fler "rätta" personer se detta inlägg. Men tråden skulle säkert tas bort...så jag lägger de här!

Hur låter detta:

Funderar på att göra en “Beats album” med 10 beats säger vi, och albumet kostar 100kr, och vill man köpa enskilda beats från albumet kostar det 10kr/beat.

Detta är för marknadsföringssyfte för dig som rappare/sångare/sångerska, där tanken är för dig som vill göra en EP eller mixtape, och där man inte på nått sätt får tjäna pengar på låtarna/beatsen. (Promotional use only)

Kommer ni köpa albumet då? (självklart ifall ni diggar alla beatsen och gärna vill köra på dem/vissa)

Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Nu är jag ingen rappare så jag kommer inte köpa det, men det låter som ett riktigt bra erbjudande. Tycker nästa 100 kr är på tok för billigt.
Men det är en bra idé med ett beatsalbum så jag tycker du ska köra på det!
Rappare

2010-08-27 16:04
Låter jäkligt bra, men de e la klart att man skulle kunna fixa upp de på spotify o snacka priser med dig?
Google me, bitch!
Förmodligen inte då jag gör beats själv!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack för svaren!

Maaayn, de där får jag fundera på.

Nelione, proddar du själv så är de bra, jag riktar till dem som inte gör de!
Mitt inte min mitt mitt mitt
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Ja mitt ja =)
Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé! Många kommer nappa tror jag så länge beatsen är nått för individens grund och botten.

Kommer man få lyssna genom ett snipp på myspace eller hur blir det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja allt kommer finnas på min hemsida/blogg http://www.leontinproductions.se där man kommer få kunna höra små snipp av varje beat på albumet.

Producent

2010-08-28 15:14
Tror nog du kan ta lite mer om jag ska vara ärlig.
Aa det blir nog lite högre, det var bara ett exempel, men de ska vara billigt ändå.
Producent

2010-08-29 21:01
Jag tycker att du borde ha ett högre styckepris på beatsen i så fall. T ex hela skivan (10 beats) för 100:-, annars 15:- eller 20:- per beat. (eller nåt sånt).

Då har du lite mer business, fler väljer att köpa hela skivan istället för att välja ut sina typ tre favoriter.
Tycker däremot faktiskt inte att priset ska vara så mycket högre än sådär. jag tror att du lättare får tio personer att köpa skivan för 100:-, än fem personer för 200:-. (även om beatsen antagligen är värda mer egentligen). Men jag säljer typ inget själv så jag är nog fel person att spekulera!

Men rent allmänt låter det ju som en ypperlig idé (säger jag som producent och tyvärr inte som potentiell kund) =)

www.facebook.com/popularmusik
Kul me ditt inlägg THE_JAKKHAMMER =) Om jag ska vara ärlig så har jag tänkt mycket på det här och har tänkt just de här med att ha högre styckepris.

Det lönar sig i längden.

Ha de!
bättre att sälja många billigt än inga dyrt! tror du skulle kunna få en hel del sålt för 100:-/10-15$ spec om du promotar dig bra på lite amerikanska forum/sidor.
Precis!
Moderator

2010-08-31 10:43
Har hört rätt mycket från dig genom min tid här på whoa, tycker att du håller en bra standard på dina beats =). Men jag tror inte jag själv skulle köpa för att jag håller inte på o rappar "seriöst". Men kan helt klart tänka mig att andra kommer att köpa =)
//TW
det är nog ingen hit faktist, även om du är riktigt grym på din grej så finns det duktigare på SC osv(annodomini etc) där dom lägger ut gratis för Promotional use only. Så jag tror inte det riktigt finns någon marknad för detta? jag hade inte betalt för något som finns gratis i överös som håller samma/högre klass.
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
Ja de e ju upp till var o en att betala för det dem vill, eller inte.
Moderator

2010-09-02 07:50
dumhet P22
Känns som att det äv väldigt ont om freebeats med kvalité. Så om det räcker med att punga upp några tjugolappar för att få bra beats så känns det som en riktigt bra grej. Dock snackar jag sverige/whoa. Har ingen koll på nån annan "marknad". Sen är jag iofs inte rappare. Men det känns som ett billigt sätt att få kvalitetsbeats för en fattig student/ungkarl/pojkrumsrappare.

Sen det med Spotify lär väl riktigt bra. Det är ju sjukt smidigt att köpa beats genom typ spotify/itunes osv. Det kostar väl typ bara 10$ att få upp ett album. Om du inte kör gratis genom några som tar typ lite av det du säljer för.

Kan väl egentligen inte tala för mig själv, eftersom jag inte rappar. Men jag hade köpt! :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Jag håller med dig helt 370HSSV =)
Nu har jag inte läst igenom tråden men man borde väl ändå få höra ett beat från dig först så man ser vad du är kapabel till?
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Kolla http://www.leontinproductions.se, där hittar du beats, låtar osv.
Låter som en bra idé. Har några funderingar:
Hur ska du sälja albumet/tracksen, digitalt? skicka en bränd skiva?
hur ska du ta betalt? paypal etc
Frågan är bara hur lång tid det tar efter att någon köpt de, innan det dyker upp som torrent.. låter annars som bra idé... sugen på nått liknande..
Ja jag hade tänkt mig digitalt i en mapp. Betalningen ska helst ske via internetbank.

De där med torrent har jag inte tänkt på men de e sant som du säger.
De får väl bli som de blir, om man inte kommer på nån lösning.

Har du nån lösning? =)
Finns inget som stoppar fildelning, så tyvärr inte :\
Finns inget som stoppar fildelning, så tyvärr inte :\

Om man kör beatsen via stim kan ingen bli känd på dom ändå? Fast det kanske inte är tanken att man ska få copyright på dom? Tänkte annars skulle det ju vara sjukt onödigt att betala för dom.
Producent

2010-10-02 21:53
370HSSV P23
kvalitén på freebeats är ju skyhög, kollar du in mycket beats, eller säger du bara så för det var så du minns beatsen från förr?
Jag skulle tjackat shitten dirr! Du gör softa beats du ;) Oftast i alla fall. Men det är väl mest om jag är garanterad feeeta beats som passar stilen jag diggar, men antagligen hade jag hostat upp en papperslapp för albumet! :) Lite fler beats skulle dock vara fetare, runt 15-18 stycken, om du inte vill släppa så många beats kan du ju slänga in några remixes/låtar folk spottat på dina beats. Så det blir mer skit att lyssna på!
Wurrup?
Jag hade lätt kunnat tänka mig göra det !!
Tror inte jag skulle köpa beats då jag proddar själv, men funderar väldigt starkt på att langa och sälja via Spotify.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)