I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett litet problem med Mpc500.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-09-03 01:39

Ett litet problem med Mpc500.

Jag har precis börjat att använda min Mpc 500 som jag köpte i vintras. Nu sitter jag och tittar på tutorials på youtube och försöker förstå och lära mig hur den fungerar. Det har gått skitbra fram tills igår kväll. Jag har fastnat! I det avsnittet jag är på nu handlar det om att programera knapparna med trummor och andra instrument. Det är efter 3 minuter in i youtubeklippet det tar stopp för mig. När han (killen i videon) har programerat och sen ska gå tillbaka till sequence för att ange bpm (och jag gör likadant som honom), då försvinner mina ljud. Det är nåt jag missat i videon, eller om han har glömt att berätta vad han gör. Jag blir helt galen snart, och jag vet att det säkert är nåt pyttelitet fel jag har gjort.

Här är länken så att ni kan se själva.



Är det nån som har en Mpc 500 eller i en annan modell som vill hjälpa mig så tar jag gärna emot den hjälpen. Lite som en mentor eller så.

Tack på förhand.