I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Banna mer folk i köp/sälj!

Whoa Community - Allmänt om whoa

2005-10-12 12:56

Banna mer folk i köp/sälj!

Kan ni helt allvarligt inte banna/varna fler användare i köp&sälj som var dag ska tjaffsa om folks prissättningar. Börjar bli irreterande att få sina egna trådar, samt att se andras trådar sönder spammade med länkar till andra annonser där folk säljer till ett annat pris eller liknande.

Kan ni inte bara hugga dom som förstör?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-12 13:11
Det är helt ok att klaga på prissättningar så länge det görs på ett sakligt sätt. Alla säljare borde söka på Pricerunner och checka marknaden lite innan de försöker sälja något till överpris.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2005-10-12 17:48
Jag kan tyvärr inte hålla med eyegasm. Jag menar på att om en säljare vill få sålt säg en vanlig kulspetspenna för 1000:- så har han väl rätt att begära det. Sen om köparen är så dum att betala 1000:- är väl hans ensak MEN icke-intresserades ensak är knappast att klaga på säljarens pris i det fallet.

Som det skulle funka om allt gick "rätt till" så skulle ovan nämnda exempeltråd självdö då ingen skulle posta om intresse och heller ingen som skulle klaga på det höga priset.
http://oldstock.se - Vintage street wear

2005-10-12 17:58
kyaal P21
så du tycker inte det är okej att vara schysst mot folk som håller på att bli lurade?
vadå? jag dyster?

2005-10-12 18:18
Men om vi vänder på steken! Säg att du är ute efter att köpa en kulspetspenna.. Där finns en som säljer den för 1000 kr.. Men så finns det någon annan vänlig själ som ger dig ett tips att "Men herregud! du kan få det där för 200 kr här och här"..

Hade inte du varit tacksam? Det hela handlar om att hjälpa varandra och mota bort dom som försöker lura en.
 För skåne! svenskjävel!

2005-10-12 20:07
greggan & Max_P P5
Självklart ska man vara schysst mot folk eller tipsa om en billigare vara. Men då är det ju bara att skicka ett PM. Säljaren sätter ju priset efter hur mycket han vill ha.

2005-10-12 20:09
Max_P P5
Och kan kanske tilläggas att det är nog inte är många som har whoa's köp och sälj som första anhalt när de letar efter en speciell vara.

2005-10-12 20:17
kyaal
Sen finns det ju dom som skickar meddelanden istället för att posta i en tråd ifall dom är intresserade.
Ifall dom nu inte vet hur man kollar upp priset eller whatever hur ska man säga till dom?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-10-13 00:36
Baboso P23
Man låter varje person helt enkelt ta ansvar för sina affärer, är du intresserad av en vara tycker jag det är din skyldighet att själv ta reda på marknadsvärdet, så att du inte blir blåst!
Man har inte morsan som hjälpreda hela livet, man måste lära sig att klara sig på egen hand och ta lärdom uttav sina misstag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-13 00:40
I den här tråden hittar man:

Kolla upp aktuellt nypris
För att undvika tjaffs angående prissättning ser vi gärna att du kollar upp nypris på din vara. Det spelar mindre roll om din digitalkamera kostade 4000 kr för ett år sedan om den kostar 1500 kr idag.
För detta ändamål är pricerunner.se en bra sida.

(Den regeln är ju rätt dum, en rätt köpare kan betala mer än nypriset för en kamera som inte produceras längre, för exempelvis reservdelar, men iaf) Man kanske kan lägga till att personer som lägger bud på en vara ska ta och kolla på exempelvis pricerunner innan?

2005-10-13 15:04
Jag tycker itne man borde göra trådar av annonserna där då annonserna egentligen inte är något att disskutera över, utan man skulle egentligen bara kunna göra så att dom trådarna låser sig direkt och är man intresserad så finns det en fin knapp man kan klicka på så man kan skriva ett meddelande med frågor till köparen.

Det är mitt förslag. Annonsören vill ju inte skapa en disskution, utan bara sälja sin grej. Då tror jag det är bra för säljaren att det bara skapas ETT inlägg i tråden (annonsen). På så vis så skickar i princip enbart intresserade köpare och man får det hela lite mer seriösare.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2005-10-14 16:27
Whoas köp & sälj är inte till för att låtsasthugs i övre tonåren ska kunna hustla mindre nogräknade personer.

Ni får leva med att folk på ett sakligt sätt hjälper säljaren sälja sina prylar. "vill du ha den där såld får du nog sänka lite. Den kostar lika mycket sprillans ny på Siba". Var glad att någon annan gör skitgörat åt er istället.

Vill ni hustla så sälj på Blocket.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se
Producent

2005-10-15 02:10
Folk e för snåla nu för tiden :)
Det är klart bevisat här på whoa iaf !
Since 1984
@realgizlee // twitter