I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-22 04:29

Whoa

Jag har grubblat över att det känns som att många på Whoa är väldigt tolerant, eller, möjligen är tolerant fel ordval. Det jag menar är, när någon droppar audio eller beat så skriker ofta en massa till "SKIT BRA! Keep UP!!!!!" - och skulle man jämnföra det med en låt man skulle flippa sådär, skulle den låten egentligen inte komma i närheten av den där positiva kommentaren. Känns som många får riktigt mycket propps, men egentligen inte är värd 5% av det.

Varför lägga en ribba lågt? Lite mer konstruktiv kritik är bra. Får man ofta för bra kritik, slutar man vilja utveckla sig själv. Det är vansinne. Känns inte som för fem öre att någon jämnför audio och beat drops här med något man har på skivhyllan eller i playlisten återkommande.

Ajja, hope anyone got my point.. Trött är jag.

We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
Groupie

2005-12-22 05:12
hmmmm håller inte med dig, visst ibland är folk extra snälla, men jag skulle snarare säga tvärtom, Whoa folket är snarare de hårdaste domarna jag sett, folk tvekar inte för att såga något vid fotknälarna för att sedan sänka det med en atombomb bara för att vara säker på att jobbet blev ordentligt gjort

2005-12-22 08:06
folk tvekar inte för att såga något vid fotknälarna för att sedan sänka det med en atombomb bara för att vara säker på att jobbet blev ordentligt gjort

hahaha.. bra uttryckt.. håller med dig.

visst släpps det mycke skit, men någonstans måste man börja, så varför inte här?
och om man får massa kritik (för någon konstruktiv, e ju inte alltid att räkna med) så tröttar man snabbt på att fortsätta..
i början behöver man lite självförtroende boostar..
men sen kan ja iof hålla med om att man inte behöver ösa över lovord på sådana som suger.. men man kan ju ta de lungt med kritiken (åter igen gäller detta inte den konstruktiva) om nån är newbie..

fan va diplomatisk jag är...^^
and THAT you can quote...

2005-12-22 14:56
Det där skiftar över Whoa. Lägger någon in något
i vårt kära graffitiforum haglar det lika mycket
"skitfult", "lägg ner" och "toy, men det är bara
gulligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-22 15:07
men det är väl endå inte konstruktiv kritik?

Groupie

2005-12-22 15:11
penguin Njäe asså generellt så vet jag inte riktigt om whoa är så jättebra på konstruktiv kritik, vilket är lite tråkigt, folk här är gärna kritiska men de säger inget bra och inget som kan hjälpa en att förbättra sakerna. Men på ett sätt är det även bra att dom är så jävla kritiska, att folk är så kritiska har hjälpt mig en hel del med mina tröjtryck...

2005-12-22 15:12
"skitkasst" och "lägg ner" hjälper inte direkt mig att veta vad jag kan göra bättre nästa gång.

Groupie

2005-12-22 15:15
penguin nej som sagt, det är tråkigt att folk inte är bra på konstruktiv kritik, jag försöker i så stor mån jag kan alltid ge konstruktiv kritik. Men grejen är att när jag t.ex gör mina tryck och visar dem för folk jag känner då kan då blir överentusiastiska och tycka att dom är asgrymma så jag funderar på om man kanske kan sälja dem, sen så visar jag dem här och då får jag höra vad folk verkligen tycker om dem

2005-12-22 15:18
jo, men så har vi också den gruppen människor som t ex inte gillar tryck, och då slänger ur sig kommentarer istället för att sätta sig ner och tänka vad som var br(inte bra.
trångsynhet är bajs ._.

Groupie

2005-12-22 15:20
penguin Jo självklart så är det ju det blir egentligen väldigt fel att prata om whoa såhär generellt eftersom det består av så jävla många olika människor. Men min poäng är att ibland kan det vara bra att få lite kritik av folk som inte känner en eftersom de oftast är ärligare, sen så är det ju självklart så att många kan gå till överdrift

2005-12-22 15:21
ja, det är juh självklart. men jag lyssnar varken på "fan vad SNYGGT" eller "urkasst".

Groupie

2005-12-22 15:26
penguin jag lyssnar, men jag tar mig kanske inte till mig det på samma sätt, fast "fan va SNYGGT" kan ju ändå räcka eftersom det kan vara svårt att beskriva varför man gillar ngt liksom...men om ngn skriver urkasst brukar jag se om personen kan utveckla varför

2005-12-22 15:30
jojo. alltid kul när folk upskattar det man gör.
men missförstå mig rätt, jag vill höra vad och varför.

Groupie

2005-12-22 15:32
Jo det vill jag också, men samtidigt kan det vara svårt att sätta fingret på vad man gillar med t.ex ett tryck

2005-12-22 19:30
som sagt, alla börjar nånstans. om en 15-åring postar sin första demo här så kan vi ju direkt förstå att det inte är i klass med musiker som har lirat i 20 år. men... däremot kan man ju höra rätt fort om det ligger nån talang bakom, och därför proppsa grejer som kanske inte är bäst i världen, men ändå gjort med känsla
http://www.kommandot.se/wp/

2005-12-24 12:47
Sedan är det faktist så att folk här har bra minne, många som är återkommande och som inte bedömms efter det du har på skivhyllan utan efter deras egna förmåga och kvalité.

Så något som du kanske inte skulle köpa kan vara värt en jävla massa props ändå just för att det ligger utveckling bakom.
Rock out with your cock out!