Användare bannad, (Sex & Relations forum)
Hej whoaiter! Jag tog ett intiativ att få igång ett Sex & Relations forum på whoa för ett X antal månader sedan. Det blev stora diskutioner i "Allmänt om whoa" och jag mailade alla admins. Vissa tyckte det var bra att en whoait tog ett intiativ andra var bara otrevliga och sa att jag skulle lägga ner. Det slutade med att adminsen ville att dom stora diskutionerna och trådarna i Allmänt om whoa skulle ta stop så jag gjorde en användare med namn "Sex_on_whoa" som gick minst 5+ för varje dag som gick. Nu kära whoa är den användaren bannad och jag ger upp kampen för ett sådant forum på whoa (Som verkligen behövs för att rensas ut i "Blandat"). Så tack för mig! /Totte2-Kampen för ett Sex & Relations forum fortsätter!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
jag bannade den användaren, varför? ganska enkel... helt plötsligt hade jag en vänförfrågan från den användaren, vilket många andra som inte bett om det också hade. de som spammar med vän-förfrågningar får samma behandling allihop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TACK DAVIDEN.
All hail Daviden.
Totte2, som vanligt hänvisar jag till att prova IRL*ler* eller fråga på
www.ungdomsmottagningen.se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ModernDrunkard P20 Hehe, du verkar inte förstå innebörden av forumet? Läser du nångång trådarna i blandat? Där finns det hur många trådar som helst angående sex, kärlek, relationer osv osv. Sådana trådar skulle man lika gärna samla till ett forum med tanke på hur många sådana det finns i blandat
Det var på tiden. Det är en sak att låta folk skicka vännerförfrågning till användaren, men att aktivt spamma vännerförfrågningar till folk och fä utan deras samtycke låter som rekrytering á la MUF.
Kampen förtsätter av andra. han är inte ensam om att han tycker att det är överflödigt med sånna topics i blandat/vardagsfilosofi forumen. Tycker verkligen Howser o Stuck borde ta den här frågan lite mer seriöst. För det handlar inte om överkåta ungdomar som vill ha ett eget forum, det handlar om dem som vill att blandat forumet ska på något sätt likna det blandat forumet det en gång i tiden var.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Wermin_Roaches P24 Exakt! Lasson P18 Ser du inte någon ironi alls? amfetaminpsykos Var de det jag gjorde eller? Jag testade att bli vän med alla admins då blev jag bannad. Jag minns inte ifall jag testade det i början när jag gjorde användaren.
vad sägs om göra ett på prov? en månad och se om det funkar eller spårar ur? blir det till att rensa, varna och banna hela tiden kan jag förstå att ni inte vill ha de. Kalla det för kärlek och realtioner ist. Sex-biten känns som att några P13 kommer att missuppfatta och använda på fel sätt... säkert en och annan F14. Diskutera sex kan man väl göra på annat håll, men eftersom sega relations- och kärlekstrådar skapas i blandat och vardagsfilosofi hela tiden vore det bättre om dessa fanns samlade på ett eget ställa... trådsegregering like whoa
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Det är inte svårt att gå 5+ på vännerlistan varje dag om man vännerspammar folk. Som Daviden sa så bannas alla som vännerspammar.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
Eller så lägger man ner allt vad Sex och Relationer, Blandat och allt annat ovidkommande heter. Vill man inte diskutera hip hop så kan man väl söka sig till ett annat forum? Eller har jag missförstått idén?
Totte2: Kärleksproblem, personlighetskriser och övriga relationsproblem sköts bäst i vardagsfilosofi. Startas ett sex&samlevnadsforum så kommer det bara bli en puttrande jävla hink med avföring. Tänk lyricism och battle&cypherforumet fast byt ut nödrim och 13åriga nätbattlare mot analsex och favoritsexställningar.
Webmaster
2006-03-07 21:24
Vi har redan sagt nej flera gånger förut och ingenting har ändrats sedan dess. Nej.
howser, borde inte alla användare bannas om man vännspammar? dvs totte2?
eyegasm F60 Vänspamma gjorde jag inte? Jag kollade ifall med alla admins ifall det var någon som var intresserad att finnas på kontaktlistan? Nej, jag fick 3-4 förfrågningar varje dag på den användaren.
Totte2 - Så att skicka iväg vännerförfrågningar till 14 pers utan att ha snackat med dem innan är inte spam? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Men... jag trodde att vi var kommunister? Det var i alla fall det någon som fått sin tråd borttagen sa för ett par dar sen... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Totte2 Jo du vännerspammade, och jag tvivlar på att admins och mods är de enda du skickat vännerförfrågan till. användaren var till för att de som var intresserade skulle lägga till användaren, inte för att användaren skulle lägga till folk på måfå. Du visste mycket väl att alla admins var emot ett sexforum innan du vännerspammade oss, onödig grej att göra liksom
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
"jag ger upp kampen för ett sådant forum på whoa (Som verkligen behövs för att rensas ut i "Blandat"). Så tack för mig!" - Om du själv anser att Blandat behöver avlastas så bör du styra sex- & samlevnadsfrågor mot siter som är till för det, typ ungdomsmottagningen.se osv. Varför måste du ha ett sådant forum just på Whoa för?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Producent
2006-03-08 13:29
har du problem med sex o relationer söh upp en riktigt sex o relations expert iställe......
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
U-Nas P20 Just för att det finns massa sådana trådar i Blandat? Så många så det skulle sitta utmärkt med ett eget forum. Fumez Som vanligt.. Haha. Du fattar tydligen ingenting varför jag vill att forumet ska finnas?
Totte2 Men det finns ett eget forum? Bara inte på Whoa.. så varför är det så viktigt att dra upp det just här? Måste Blandat ta stryk menar du, för att de som söker svar på sex- och relationsfrågor inte pallar gå till en sida dedikerad(!) åt precis sådant?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Jag tar för givet att jag talar för väldigt många när jag tycker att admins och mods gör ett bra jobb här på Whoa(har iofs inte sett alla 'in action')! Tummen upp
Totte2 Men om det skulle dyka upp ett Sex & Samlevnads - forum då kan dom lika gärna skapa ett forum för trådar som har med årstiderna att göra, eller varför inte en Doktor tråd där alla frågar varför dom har gigantiska vårtor på ögat?
What I said, yo!
alla: någon*
What I said, yo!
U-Nas P20 Just för att det är det här forumet jag hänger på kanske?
Varför inte ett knarkforum när man ändå håller på! Yiipiiii
What I said, yo!
Jag fick också en förfrågan fastän jag var klart negativ till idén i tråden där det diskuterades.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Sen undrar jag lite över detta om nu fallet är så solklart att han har spammat: "Får jag ha två användare? -Ja, men om en av dina användare blir varnad eller bannad så bannas även den andra."
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
varför prata om något som ska injiceras i armen!
__Virre__ P20 varför det?
Baboso har en grym poäng där faktiskt.
Jag fattar inte vad Whoa styrelsen har emot ett Sex & Samlevands forum?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Tror att sex&samlevnad kommer upp oftare än "gigantiska vårtor på ögat". Nae, det är nog jämnt där kan jag säga. Tror att sex&samlevnad kommer upp oftare än "gigantiska vårtor på ögat". Men visst, knark talas det mycket om. Men är det ändå inte mer trådar om "buhu, jag gjorde slut med min pojk/flickvän" eller "är jag gravid"? Finns det trådar som "är jag gravid?" så bör såna människor söka sig till ungdomsmottagningen. Hela forumet, om det nu skulle kirras ett, skulle ju bara hänvisa nästan varje trådskapare till ungdomsmottagningen. Btw, de ämnena till forum som jag drog upp var ju helt klart sagda ur en ironisk synvinkel. Ta dom med en nypa salt.
What I said, yo!
Efter att ha läst philaz0phees' inlägg så kom jag på den ultimata idén! lägg in så att det ser ut som att det finns en Sex & Samlevnadsforum under Övrigt, men om man klickar på länken, i tron om att man ska komma till ett forum, så hamnar man på avdelningen för frågor på ungdomnsmottagningens hemsida! padapadaaaaam! :D
howser säger nej, då blir det nej - det är hans sida (och stucks). förstår inte varför det är så svårt att ta in det? även om det nu skulle vara på ett annat sätt så kan jag berätta att whoas användare inte kommer klara av ett sådant forum. som någon sa, det kommer bli störtflod med bans, varningar osv. åtskilliga trådar i allmänt där folk undrar varför just han/hon blev varnad/bannad för just DET när han/hon inte blev varnad/bannad för ungefär samma uttalande. kanske ska ta och lägga in en länk bland FAQ till diverse sidor som ungdomsmottagningen osv., då får alla som de vill - en länk på whoa till ett forum där de får prata sex. vad sägs om det? mötas på mitten?
vill inte hålla på o tjafsa eller nåt men aj ahr aldrig förstått va de e adminsen har emot ett sex o samlevcnadsforum...kan inte ni förklara va som skulle va så hemskt me o ha ett sånt?
en död moderat är en bra moderat
öh läs inlägget ovan? hahaha
What I said, yo!
Det är så jävla underbart när folk säger: "Men hallå, ungdomsmottagninen.se har ett sexforum." Och det skulle vara en anledning till inte ha ett sexforum på whoa? För isf kan vi ta bort blandat, köp & sälj, datorer & teknik, Film & Tv, för vi har ju google, blocket och imdb. Ta bort alla forum, för det finns ju som sagt en motsvarighet på någon annan sida. Notera att jag faktiskt inte bryr mig ifall ett sexforum kommer, eller inte kommer på whoa, men argumentet om att det finns andra sidor som har ett sexforum är bara sjukt dåligt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
PhilAhz0phee F20 där stog de bara att howser inte ville ha nåt...bryr mej inte heller direkt om d blir nåt lr ej...men tycker bara de e töntigt o vägra o ha ett utan o ha nån anledning..
en död moderat är en bra moderat
Fult sätt att misskreditera whoa crew i försök att få din vilja fram. Känns som fel väg att gå. Är övertygad om att man gärna lyssnar på dina och andras åsikter, men inte på bekostnad av de regler som finns för att whoa ska bli ett schysst ställe. Om du vill ha ett forum om sex och relationer, visa på att det finns ett verkligt behov och att ett sånt forum skulle få övervägande positiva effekter. Organisation och rallying i all ära men handlar det inte mer om att övertyga dom som inte är övertygade? Idén är knappast ny och behöver inte ventileras utan snarare omvandlas till något som de flesta tycker är positivt. Not might is right, but rather might for right :)
mephisto - I och med att det är sagt att det inte kommer bli någon sexforum på Whoa så är det ju lika bra att hänvisa folk till nånstans där det finns, men jag förstår helt klart vad du säger :) 10-4, over...
Men ska ni snacka sex å shit så ta det på Lunar!