... whoa = lunarstorm.2?
skuggat runt lite i forumen här nu.. som vanligt... märkt av att jag får en viss "lunarstorm" känsla utöver det hela.. vet inte varför.. jag som sneat ur eller så har saker och ting förändrats.. kanske inte är sidan.. kanske bara är folket.. =) .. eller?
r-.-a
Det är nog snarare så att ju mer whoa växt desto bredare massa har det lockat till sig, det är inte längre bara "hiphopskallar" som hänger här utan allt möjligt löst folk och även en större andel yngre.
i slutet på 01 skapade jag min första.. då va de helt ok! iofs helt ok nu med.. fast aa.. =)
r-.-a
Skapade min första användare 4 / 1 2002. Byta till mellanöl efter nått år. Sen har det hängt med
Och med det vill jag säga att det var hög standard på forumen då. Det var roigt att läsa trådar. Tex att följa Two_grand på hans racing turer och lis som var sextokig. Nu är det bara dryga fjortisar nästan. Sen är det stor skillnad på lunar och whoa. Whoa är ju till för forumen mestadels, medans lunar riktar sig till gästböcker mm
nu får man ju inte flumma runt, man blir ju bannad så fort man skriver nått knasigt =(
!! :)
ahhh I remember..... Va down since day one me min första användare här som följde med från SvU Hunnit byta 2 ggr efter det. Förr i tiden existerade inte alla larviga regler och skitsnack. Det var ett dynngskönt community med najs folk.... kort sagt en utopi! Nu är det nedsmutsat av unga, dumma och hatande människor.
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!- "Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
Son_of_Allecz P21 Glöm inte 14-17 åringarna som skriver i varje tråd för att bli "whoa kändis"
katigoriserar dom under både "unga" och "dumma"
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!- "Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
yeah, det var bättre förr..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vafan trådarna e ju ofta fett roliga palla klaga. Älskar blandat trådarna...
69 - Try it you'll like it
whoa nuförtiden är crap, den gamla fina tiden var fan så mycket roligare då var tonen mycket hårdare och bittrar sen var det roligare folk här då
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Innan när "blandat" hette "skitsnack" var det helt andra sorters trådar. Det var något speciellt då. Ungefär den känslan man hade nän man spelade zelda på nes för första gången och man hitta alltid nya saker.
Whoa är tveklöst ett lite hippare alternativ till lunarstorm, inte alls så hippt egentligen men det skulle ju folk hellre dö än att erkänna :)
Look with your own eyes - See with your own mind
jag vet inte om jag har ratt eller om det bara ar en romantik jag kanner for datiden. Men jag tycker att whoa var mycket battre for nagra ar sen, 2 ar sen kanske. Vardagsfilosofi som jag alltid hangde i har ju blivit helt forstort. Det finns inga riktiga tankare dar langre. Politik tycker jag dock har forbattrats en aning. Blandat har sina stunder och Kult.&Litt, har inte blivit nagot av an. Det ar de forumen jag hanger i mest. Och av alla dem ar det nog bara blandat som ger ett leende, om an sallan.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
"hiphop skallar" kan fan inte hänga här mer. Alldeles för många rövhål
Carry on tradition.
mellanöl : japp, jag håller med =)
r-.-a
eskil_the_killer: ligger en liten viss sanning i de du säger ja...
r-.-a
Jaja, det var bättre förr, ni var medlemmar skiiittidigt (fast ni har bytt användare ett par gånger FAKTISKT!). Om whoa är kul eller inte beror väl på en rad saker, hur aktiv du är när du läser och skriver, slumpen dvs. vilka som råkar vara inne och skriva roliga saker, vilket humör du är på.
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Antonq p17 tror inte du förstår :)
r-.-a
Jag skapade mitt första konto på stenåldern då var det riktiga grejer (för det här är inte mitt första konto det är mycket viktigt att ni vet det) Seriöst, det finns en anledning till att det finns uttryck som "den gamla goda tiden" Det var alltid bättre förr, punkt slut. När du haft sex med samma kvinna tio år är det inte nytt och spännande längre, men vafan det är nice ändå annars hade man skaffat en ny. Deessutom är vi på väg mot den yttersta tiden och jordens undergång så det är helt normalt att allt försämras. Se Whoa som den lilla intima lokala mataffären som blev uppköpt och utbytt mot ett stort Ica Maxi monster. Man har inte samma känsla för den men den fyller iallafall viss funktion trots femtio olika varianter på samma produkt, onödiga tillsatser och gifter i maten och anonymitet.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Benoni: Jodå, jag förstår!:) Färre medlemmar=intimare stämning, det är självklart. Men jag tror att fina tider kommer och går
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Personligen är jag ganska trött på gnället "whoa var bättre förr"... Det kan inte vara så att vi vart här så länge att det börjar kännas gammalt, och att vi blivit äldre? 01, när jag var 19-20 år var inte 17-18 åringar så små... det är dom nu. eller så var det bättre förr, i vilket fall som helst är det som det är.
Rock out with your cock out!
Jag kommer inte ihåg hur whoa var för 5-6 år sen men för 2-3 år var det på sin peak, för mig iaf. Alla nya regler och idiotanvändare förstör rätt mycket.
Walking the street of dreams
Nazio & Son_of_Allecz - Det lustiga är att det inte tillkommit så värst många helt nya regler de senaste åren. Grundreglerna har i stort sett varit samma sen start (är nog bara 1, 13 och 19 som är helt nya, resten är antingen varianter av en gammal eller förtydliganden om vad som är spamklassat ). Bland de forumspecifika reglerna så är det också många upprepningar, men det beror mest av att det är snarlika forum (typ audio, lyricism, battle & cypher).
Det är nog mest ni som blivit gamla och bittra... som jag ;)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Varför sitter folk och säger ut i tråden att Whoa var bättre förr och att det är så fjortigt nuförtiden när ni ändå är inloggade just nu på Whoa? Snacka om dubbelmoral.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mabande Antingen är det admin/mods som har blivit hårdare eller så är det användarna som har blivit värre. Eller så har vi blivit gamla och bittra. Kul att få det epitetet när man är 18 bast :/
Kan alltid vara en kombination :) Ju värre användarna blir, desto hårdare blir admins / mods och alla blir bittra ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
allt är blandat-forumets fel.
skriv kort, helst inte alls
Soulchild Ska någon som har "Free Chuck_Dude" som sign. säga =)
ja jag vet, jag är äcklad av mig själv.
skriv kort, helst inte alls
Fy fan vad pinsamma ni är! Oväntat att såna här trådar ska urarta i flest-användare-onani och skryt om vem som blev medlem först. "det var bättre förr" har folk alltid sagt, på whoa och utanför.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Refused: du är en till som inte förstår eftersom du varit medlem sen 06 =) aaaaaaSoulchild: jag håller med dig lite där faktiskt.. Sidan är klockren! och det är inte admins fel att det urartat lite här.. dom kan inte banna folk bara för att dom beter sig "fjortis"-aktigt.. för mycket dumskallar nu för tiden och för lite "hiphop skallar".. något i den stilen...
r-.-a
Refused: och det är därför man säger att man varit medlem här länge osv.. för man vet hur det va FÖRR.. och om du ser de som ett "skryt" så är det illa.. för vem fan skryter om att man varit medlem "länge" på en community.. =)
r-.-a
saken med whoa är att jag respekterar folket mer/bättre här.. på alla andra communitys så blir det oftast att man enbart sitter och glor på vilken brud som är hetast och börja snacka med henne.. Här så får innehållet mer fokus osv... Men visst en del skit syns.. jag har inte varit medlem så värst länge.. början av 2004 skapade jag denna användare och hade nån innan det med. Men en hel del guldtrådar dyker upp då och då!
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Benoni: Nästan alla här skryter uppenbarligen med hur länge de varit medlemmar. Alltså, det där med bättre förr är ju i 99% av fallen bara strunt ändå. Folk har sagt det i alla tider om allting, om det stämde skulle världen vara en skithög idag.
Refused: Du ser det som skryt, jag ser det som en viss förklaring att dom förstår.. nej, det är inte bara strunt och folk har inte sagt det i alla tider och allting.. Jag tycker det är bra nu i livet.. och de va bra förr.. Fast whoa va bättre förr
r-.-a
Benoni:folk har inte sagt det i alla tider och allting.. Jo, folk har faktiskt sagt "whoa var bättre förr" ända sen det skapades. Märker du inte också hur alla säger att det var så nice preciiis när de råkade skapa sin första användare (oavsett om det råkade vara day one, 2001 eller kanske 2003)? Vilken slump! För övrigt skrev Narcissus ett bra inlägg.
Refused: har du varit medlem ända sen det skapades? nej, jag märker det inte.. jag ser det som en förklaring..Hade jag märkt de så skulle jag nog inte brytt mig? alltså kort och gott, förr va whoa en hiphop community.. de är det nu med fast inte på samma sätt! ibland när jag skummar runt ser jag att.. fan.. de finns ju knappt några hiphopskallar kvar här.. mest idioter..typ: TrAsIG_FliKkaH F13... "Hej jag lyssnar på punk blabla" sen sitter dom och skriver skit i seriösa HIPHOP trådar som folk lägger upp.. och det va de inte förr! är du med på hur jag tänker? .. på ett ungefär.. såg du sånt folk förr får du en medalj.. så dvs whoa va bättre förr..? sen skiter jag fullständigt i om nån "skryter" om hur länge dom varit medlemmar.. för vad är de för någon sak att skryta om.. och vem bryr sig om dom gör det.. =)
r-.-a
Benoni: Ok, om vi kort och gott säger såhär: Exakt NÄR var Whoa "bättre", och alltså ett hiphopforum? Precisera det här "förr" du pratar om.
Refused : japp, ett hiphopforum.. 01 - 04.. "förr" de är de vi har pratat om tills folk lade sig i och sa att de va fel att säga förr och man "skröt" om det.. =)
r-.-a
Hmm ja, blev medlem ungefär i samma tid som Benoni, typ januari 2002. Då var communityt mindre och mer riktat, verkligen mer nischat för just hiphopintresserade. Det folk som idag hänger här hade inte trivts speciellt bra tror jag. Men som med alla system, communities och samhällen etc så blir det ju så sakta en bredare riktning åt det mer allmänna. Tror inte det går att göra så mkt åt det, är väl ett naturligt fenomen mer eller mindre. Sen en vacker dag så tar några snubbar från whoa och gör en egen 100% hiphopsida som är mindre, mer nischad och mer seriös och 5 år senare är de på samma ställe som whoa. Det går i cirklar. Överlag är jag rätt nöjd med whoa ändå som det är idag, finns skit i forumen och det finns en del bra saker också. Det fungerar fortfarande ganska bra om man vill diskutera hiphop, få lite news, hooka kontakter för musik osv. //Pz
Hangaround
2007-01-18 07:54
Jag var en snubbe som diggade enbart hiphop och målade graffitit back in 01. Reggade en fin användare då. Sedan så "växte" jag upp. Tog bort mig, reggade mig som denna nya bättre människa. Denna fjortis kallad SpT.
Jag skapa min användare 94 och sen så tröttna jag och skapa en 98. Spelar det egentligen så stor roll när man skapa ett konto ser det överallt.
Bara om man bifogar ngt vettigt till ett sådant inlägg?
"Det var bättre förr" är en sliten klyscha. Problemet är väl att det är om inte omöjligt så i alla fall svårt att titta tillbaka på för, utan att bli nostalgisk och inte främst tänka på det positiva. Det är som Refused nämnt också ganska talande att "guldåldern" på whoa inträffat 01, 03 eller 04 beroende på vem man frågar och antagligen när de blev medlemmar. Sedan är det klart att det var annorlunda förr. Medlemmarna har växlat och ökat. Men jag kan inte säga att det var varken generellt sämre eller generellt bättre förr. Men, jag ska trots allt göra mig lite skyldig till samma tillbakablickande när jag menar att Politikforumet faktiskt var bättre förr. Åtminstone enligt min definition av bättre och det är ju också en faktor. Fast Politik är ju fortfarande Whoas bästa forum. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Mitt första minne från whoa: Armann vs. Whoa i Audioforumet. Good times...
Mitt första minne från Whoa var en tråd där folk skrev alla låtar som använt (min favoritlåt) William Bells I forgot to be your lover (ex Ludacris -growing pains, Jaheim - Put that woman first, Houman - skön man e) Hade det som hobby på den tiden att samla på sånna låtar så det gick en rysning i mig att se att folk gjort detsamma. Lycka!
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.