åldersgräns på whoa
tycker inte ni det borde finnas en åldersgräns på whoa? känns som typ p12-13 är de vanligaste åldrarna här på sidan. (Inlägget ändrat av Midas 2008-12-15 09:33:15)
I Live For Hardstyle Baby
hur ska man praktiskt genomföra denna åldersgräns? man kan ju inte direkt kolla leg innan nån går in.
Om 12-13 är det vanligaste här så är det väl åldersgräns för oss äldre som borde gälla? Kan ju inte tvinga ut majoriteten av användarna...
Du har varit medlem i mindre än två veckor. Hur stor insikt i detta har du?
Jag tycker att alla användare som blandar stora och små bokstäver på måfå borde bannas per automatik. Så när man väljer sitt användarnamn blir man bannad direkt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
även om du skulle sätta åldersgräns så kan man ju bara skriva in falskt födelsedatum..
jag har inte varit användare i 2 veckor , betydligr längre, Lil_kk är min andra profil men den va helt gammal o tråkig så gjorde en ny, och whoa har bara blivit sämre sen sist jag var aktiv
jag vet men om man ber om 4 sista siffrorna i person numret?
haha.. inte alltför svårt att förfalska sånt, bara så du vet ;)
25 års åldersgräns eller ingen alls. 12, 18, 24, ser ingen skillnad.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
det där var ju onödigt sagt...
Blunted in stockholm
11,12,26.. verkar inte som att jag ser någon skillnad heller..
Ch1ll P17 Så 30 års gräns föreslagen?
ne men typ åldersgränsen borde vara 18-24 man vill juh inte ha småbarn och gamla gubbar:)
KeViNuK
ne men typ åldersgränsen borde vara 18-24 man vill juh inte ha småbarn och gamla gubbar:) Det skiter sig ju :)
satan
Candide Nej, minst 50. Då är man tillräckligt mogen :)
men fan, om det var 18+ skulle whoa bli av med sin fetaste skribent. (ja, jag syftar på mig själv)
Blunted in stockholm
men fan, om det var 18+ skulle whoa bli av med sin fetaste skribent. word, man skulle ju förlora stanislav..
Stanislav är ärligt talat skitsöT!
Blunted in stockholm
ok men man kan ha en sån VIP feuture där man får göra sånt inskrivningsprov om man vill vara med:D
Hur skulle "inskrivningsprovet" funka? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Anenkefali : Word pa dig haha, mm mellan 18-24 hade varit perfekt (Y) alla som ar 27 ar "gamla gubbar"
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Jag älskar den här typen av trådar. De kommer med jämna mellanrum och det är alltid någon som nyss fyllt 15, 18, 20, 25 eller liknande och tycker gränsen ska gå precis vid deras egen ålder. Det är lugnt ni behöver inte hävda er! På samma sätt, i de fall det finns en åldersgräns så tycker ALLA som är 1-2 år under att åldersgränsen är onödig, för hög eller att just jag är ju så mogen så jag borde få vara med ändå. Det är ett evigt krig det där. Det gäller att skapa en skön och trevlig stämning på Whoa. I det arbetat samarbetar alla vettiga människor, oavsett ålder. Jag gillar inte att man ska bedöma människor alltför mycket efter ålder. En skön grej på nätet är ju att utseende, ålder och kön inte direkt inverkar på hur någon bedömer det jag eller någon annan skriver. Av den anledningen var jag faktiskt emot att ålder och kön skulle finnas med i forumen, eftersom det automatiskt påverkar hur det man skriver tolkas (att inte välja kön och ålder gör det också, eftersom man tänker det som en "typisk person som inte väljer kön och ålder ;)) Fast jag har blivit mindre radikal och accepterar nu detta med viss skepsis :) Istället tycker jag att vi ska införa en Sedlighetspolis på Whoa med uppdrag att rensa ut störande element. Dessa kan sen utgå från olika kriterier på människor som ska rensas bort: - Allmänt fjortisaktigt språk, som att blanda små och stora bokstäver, missbruk av smileys och att man tro att man är jättemycket mer mogen än barnen som är 14 bara för att man fyllt 15. - Människor som missbrukar språket. Frekventa särskrivningar, ingen styckeindelning, börja mening med liten bokstav, osv. Dessa användare ska bort! - Folk som tycker att Fronda är bra - osv. Vad tror ni? :) (För att motverka godtycklighet måste varje fall bedömas av två sedlighetspoliser. Sedlighetspolisen består av redliga och moraliskt högstående whoa-medlemmar som nomineras av whoa-crew och väljs av medlemmarna) //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Jag skulle ju åka på smiley-missbruket :( 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Vad har alla emot p12 och p13 egentligen? Vi är väl inte mer än människor ändå?
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden! www.fillson.blogg.se
ja ta bort allt under p20 och fblabla kan ju bara drömma om att få vara ghetto eller pretto här. Fillson: ni är nästan inte ens det. ni är typ små människor inte helt olikt dvärgar
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Hangaround
2008-12-28 21:48
Jag tycker att alla användare som blandar stora och små bokstäver på måfå borde bannas per automatik. Så när man väljer sitt användarnamn blir man bannad direkt. Ähs då...
Vi är väl inte mer än människor ändå? De klokaste och finaste orden kom från den yngsta i denna tråd..
här får du lite kärlek
Fillson; jag personligen har inget emot p12-p13's(jag är bara 16 tho), det är mest att det är den åldern när man börjar bli kaxig och du vet typen (jAg kN0LlaR dIn M0r oCh SeN sKa JaG på |fEsT:PPpPpPPPpPp| och |kRöKa:D|, dRiCkA 2 70's, bLiR iNtE eNs pAcKadxDxD (förlåt, var tvungen))
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Skulle det funnits någon slags mogenhetstest för att registrera sig på whoa tror jag du skulle failat när du skulle välja nick. L0lzOr2k.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Jag VA På |fEsT:PPPPPPP| SloG eN brUD sen SÅ droG jAG!
B
jag har haft mitt konto på whoa i 7,5 år och kan inte påstå att andelen 12-14 åringar som skriver i forumen (och därmed syns) har varit särskilt hög under någon del av min tid här...förstår absolut inte problemet. candide P26 var det inte du och din sambo som skaffade barn för att ni inte hade något roligt att göra? tycker inte att du ska börja snacka mognad ;)
var det inte du och din sambo som skaffade barn för att ni inte hade något roligt att göra? hahahahahhaaa
Graffare
2009-01-08 09:45
@Demento P22: Samma här och OM det kommer in nån snorunge som är dryg så slutar han skriva för att han inte får nån respons
Can't we all just get along?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Jag tycker verkligen inte att det ska finnas åldergräns, bra rappare,producenter och graffare finns i alla åldrar. Jag e ung men bara för det så ska jag inte kunna utveckla min music genom att få kommentarer på mina texter och låtar??Dålig idé!!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Ja, åldersgräns känns inte som ett alternativ, men det hade varit schysst att ha ett invitesystem :) 10-4, over...
Mabande: Nej.. invitesystem är ju den sämsta formen av odemokratiskt system! :P Det är odemokratiskt, men fortfarande går det inte att hålla någon koll på vilket folk som blir med. Nej, då tror jag fortfarande på ett råd som måste godkänna alla nya. Möjligen att medlemmarna kan få föreslå lämpliga kandidater. :) //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Redaktionschef
2009-01-11 13:57
Jag avskyr klubbar för inbördes beundran. Klart att alla ska vara välkomna.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
NickeMannen - Med invites så kan man ju lägga en koppling mellan den som ger ut inviten och den som får den så att om man ger ut en invite till nån som missköter sig inom en vecka eller så så får man inga fler invites att dela ut på ett tag :) Dels så slipper man lägga en massa tid på att ha byrådet och dels så skulle det förmodligen göra så att fler försökte hjälpa polarna att sköta sig på sidan - lite social kontroll utan att gå till överdrift ;) 10-4, over...
vem är det som är gammlast och visast på whoa då? riktig ålder alltså? jag vill att han delar med sig av sin visdom
BIT POP is taking over klockan 8
svårt att säga vem som är äldst. Det finns flera över 35, men inte många av dem är aktiva. Mabande ligger nog i topp när det gäller ålder/aktivitet ratio. Det finns ju exempel från förr där föräldrar blivit medlemmar för att kunna sätta sig in i den värld där deras ungdomar lever. Minns en orolig morsa som nog var långt över 40 för ett par år sedan som blev medlem efter att hennes son knasat för vandalism. Hon hade inte insett att det fanns mer till graffiti än klotter. Det var faktiskt en av de få gångerna jag vart stolt över whoaiterna, som både lugnade och förklarade för morsan utan att gå till de vanliga bajskastandet. Men det är iofs helt OT...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Vi behöver människor att störa oss på. Fan, vad tror ni? Ska vi bara sitta här och ha det trevligt med varandra hela tiden? ;Q
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Kan vi inte ha olika dagar för olika åldersgrupper? Typ, varannan torsdag får 86or födda i maj logga in och varje fullmåne får alla P26 sin chans. Sen, på lördagar mellan 00-05 på natten sätter vi ett bakvänt alkolås på sajten, så att bara de som svarar fel på 1+1 loggas in. På det sättet slipper vi alla lewsers som sitter hemma och inte har några vänner att gå på krogen med. Sedan skulle vi även kunna ta inträde och garderob för varje inloggning, så slipper vi alla kids och framtidslösa dagdrivare utan jobb. Eller , så får de som redan är inloggade bestämma om vilka som skall få logga in. När någon försöker så kommer det upp en liten ikon som de inloggade ser och så får de välja om personen ifråga skal få komma in eller ej. Sen måste vi kunna rösta ut folk och även döda dem, men det senare kanske är möjligt först när Whoa blir en suverän stat? Joe. Jag stör mig på dig heeela tiden, man.
Göteborg på låtsas.
hobbs: lysande idéer rakt igenom. Och jag vet, det är därför det är så spännande att umgås med mig. Inget mysigt medhållande eller hemtrevligt kommaöverensande... :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
hobbs, hobbes ansåg väl att statens uppgift var att garantera medborgarens liv, mao var staten berättigad att göra allt utom just att ta sina medborgares liv. fö är det en bra idé att upprätta en suverän stat, kan vi ha territoriell spridning så att staten whoa finns på diverse ställen runt om i världen?
vadå? jag dyster?
Banna alla utom mods och admins. ta även bort alla forum förutom modforumet
starköl på den mellanöl!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
word på mellanöl!
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
greggan. Jag har, namnet till trots, inte läst så mycket Hobbes, men det låter ju rätt löjligt. Krig är vackert och döda är kul, äre ju. Det kanske är enklast att lösa det på så vis att Whoa äger användarnas kroppar? Varje kropp är en livegen provins i landet Whoa. PlayerJoe. Det är därför jag ser fram emot torsdag extra mycket!
Göteborg på låtsas.